Itt találod az összes cikket a „Magyar Közút Nonprofit Zrt.” témában!
Az érintett 74 kilométernyi útszakaszt teljes körűen, a meglévő szélességgel, teljes hosszában, dupla aszfaltréteggel, padka kialakítással, út menti növényzet és árok rendezéssel felújítják. Ahol eddig nem volt buszváró, csak megálló, ott biztonságos buszöblöket alakítanak ki.
Bács-Kiskun megyében 5 mérnökség 179 munkatársa dolgozik november elejétől azon, hogy az összesen 2200 kilométeres útszakaszon elvégezzék a téli útüzemeltetési feladatokat.
Az 51-es főút Kalocsa-Dunapataj közötti szakaszán a közlekedést télen - az út és a körülötte lévő termőföld kis szintkülönbsége miatt is- gyakran nehezítik hóátfúvások.
Több új összekötő és elkerülő út épül, a legkisebb település sem marad ki a fejlesztésből.
Ha kemény a tél, és sok pénzt költenek hó eltakarításra, síkosság-mentesítésre, jelentősen csökken a felújításra fordítható összeg.
A költségek nagyobb részét a Kecel-Imrehegy-Kiskunhalas közötti, a megye legrosszabb útjai közé tartozó szakasz felújítására fordíthatják majd.
A festést, pótlást követően szinte kiabálnak azok a kilométerjelző betonkarók, amelyek egy részét frissen helyezték el a Kalocsát a Duna menti községekkel összekötő út mentén. Az útpadkától alig egy méterre lévő, balesetveszélyes betonmonstrumokat tavasszal cserélik kis könnyűfém táblákra, vagy helyezik át az út menti árok szántóföld felőli oldalára.