A Kalocsai Szent Kereszt Kórház munkatársai és a háziorvosok egy része érdekfeszítő és színvonalas, a gyakorlatban hasznosítható tanácsokra fókuszáló, úgynevezett workshopon vettek részt május 9-én, szombaton. A Művelődési Központban a TÁMOP-6-1-2-11/3-2012-0056 számú, „Együtt Egészségesebben – a Szent Kereszt Kórház Kalocsa Kistérségi egészségfejlesztési programja” című projekt keretében tartott rendezvényen a téma egyik ismert szakértője, Szerémi Péter kommunikációs szakember Pál András színész közreműködésével adott tanácsokat az orvos, az egészségügyi személyzet és a beteg minél sikeresebb együttműködése érdekében.
A tapasztalati úton történő tanulásra építő előadásmód abban is különleges volt, hogy a közönség bevonásával kitalált élethelyzetekre adott válaszok először a gyakorlatban születtek meg, majd Szerémi Péter ehhez társította a kommunikáció és a pszichológia tudományágak által már kidolgozott megállapításokat.
A gyakorlatorientált, játékos tanulás alkalmat adott arra is, hogy az előadás résztvevői önfeltáró módon mondják el, hogy ők egy-egy konfliktushelyzetet miként kezelnének, majd azt a jelen lévők a tréner irányításával értékelték. A leginkább célravezető megoldásokat közösen alakították ki. A tréning fő célja az volt: segítséget nyújtson ahhoz, hogyan nyerje el az orvos, az egészségügyi szakember a beteg bizalmát, együttműködését a gyógyítási folyamatban, életmódja változtatásában.
A rendezvény főbb témái közül a meggyőző kommunikáció elemei, a betegek elvárásainak és aggodalmainak megismerése, az orvos és a beteg eltérő nézeteinek és igényeinek összehangolása, a konfliktuskezelési módszerek külön-külön is kibontásra kerültek.
A különböző szerepjátékokat elsősorban a színészi képességekben hivatása révén is bővelkedő Pál András esetenként zseniális megoldásai tették még inkább élvezetessé, de Szerémi Péter kommunikációs szakember, pszichológus ezen a területen is kiválóan teljesített.
A rendezvény végén általános volt a vélekedés: a workshop sokat segíthet abban, hogy tovább javuljon az egészségügyi dolgozók és a betegek közötti kommunikáció és konfliktuskezelés.