2024. 09. 17. kedd
Zsófia
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 596.6 Ft/l   Dízel: 600 Ft/l   Írjon nekünk

Bemutatta új elektromos autó töltőoszlopát a kalocsai G-SMT Kft. - Az Infocharger hamarosan nemzetközi kiállításokon is bemutatkozik

Bemutatta új elektromos autó töltőoszlopát a kalocsai G-SMT Kft. - Az Infocharger hamarosan nemzetközi kiállításokon is bemutatkozik
Zsiga Ferenc  |  2024. 03. 04., 09:01

- A hazai elektromobilitás rohamos fejlődésével az elektromos járművek töltési infrastruktúrája is bővül, de más országokhoz hasonlóan hazánkban is még az igazi fejlődés előtt állunk. A nagy akkuméret és a nagy teljesítményigény miatt az AC töltők mellett egyre inkább a DC gyorstöltők válnak keresetté és népszerűvé világszerte és Európában. E felismerés vezetett oda, hogy cégünk, a hagyományosan elektronikai termékek gyártásával foglalkozó, Kalocsán telephellyel rendelkező G-SMT Hungary Kft. az innováció jegyében fejlesztette ki a többfunkciós DC Infocharger elektromos autó töltőoszlopot. A mai napon a GINOP pályázati forrásból megvalósított prototípust mutatjuk be partnereinknek és a média munkatársainak - mondta Bökönyi Zsolt, a cég társtulajdonos ügyvezetője a február 28-án, délelőtt a cég Kalocsa, Miskei út 23. szám alatti telephelyén (volt honvédségi mosoda) megrendezett eseményen.

Ahhoz, hogy fejlesztőként és gyártóként kitűnjünk a hasonló termékeket kínáló cégek sorából, egyedi, innovatív megoldásokat, értéknövelő szolgáltatásokat, köztük média felületet építettünk az esztétikai igényeket is kielégítő eszközbe.”– jelentette ki elöljáróban az ügyvezető, aki mielőtt a DC Infochargert részletesen bemutatta volna, az idén tízéves, kétségkívül irigylésre méltóan dinamikusan fejlődő cég - bátran leszögezhetjük – sikertörténetét a kezdetektől ismertette.
A célirányosabb tájékoztatás érdekében az eseményen elhangzottakat ezúttal kicsit megfordítjuk: először a prototípussal kapcsolatos, majd a lendületesen fejlődő céggel összefüggésben elhangzott információkat tárjuk olvasóink elé. Higgyék el, különösen a kalocsaiaknak érdemes teljes terjedelmében végig olvasni a cikket, mert az izgalmas részleteken túl arra az örömteli végkövetkeztetésre juthatunk: igenis vannak Kalocsán olyan nemzetközi szinten is elismert és bizonyított fiatal vállalkozók, kutatómérnökök és a hozzájuk köthető gyártókapacitások, akikre, amikre méltán büszkék lehetünk.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)

Forrás: Földesi Máté István


A beszállítókat, partnereket és a média munkatársait elsőként Bökönyi Zsolt és Kerekes Attila, a Kft. tulajdonosai üdvözölték, majd az ügyvezetői feladatokat ellátó Bökönyi Zsolt a cég bemutatása után az elmúlt két évben kifejlesztett Infochargert mutatta be.
Csakhogy elöljáróban egy kis ízelítőt adjunk a vállalkozás történetéből, és a képviselt színvonalról is képet fessünk, ezzel kapcsolatban leírjuk:

Olyan büszkeségeink vannak, mint például, hogy luxus autókba gyártunk lámpákat; így többek között a Bentley, a Lamborgini terepjárók első és hátsó lámpáit és a hozzájuk tartozó elektronikát. A Lamborgini esetében a kezdetektől még a prototípust is a G-SMT gyártotta le itt, Kalocsán.Hatalmas bizalom a megrendelők részéről, hogy ezeknek a gyártását a kezdetektől egy ilyen kis cégre bízták, és azóta is meg vannak elégedve velünk, 2016 óta megrendelőink.”
DC Infocharger – az új gyors elektromos autó töltőoszlop

Most pedig nézzük, miért vagyunk ma itt! – mondta Bökönyi Zsolt a cég bemutatását követően, majd kifejtette:

2019-ben indult az Infocharger program. A most bemutatandó termékünk a DC (gyors) töltő, de ennek volt egy AC (lassú) elődje, amelynek az első prototípusát 2019-ben kezdtük el fejleszteni. 2020-ra lett egy szériaérett termékünk, ami több innovációt tartalmaz: mások mellett érintőképernyős kijelzővel készült, költséghatékonyabb az installációja, illetve már akkor díjhiteles mérőórákkal volt felszerelve, ami integráltan vezérelt köszönhetően a G-SMT partner Bata István együttműködésének, aki nagyon sokat segített a kutatás-fejlesztésben. Ebből 30 darabot adtunk el. A következő év nagyon nagy váltás volt a G–SMT történetében, ugyanis akkorra állt össze az a koncepció, hogy ide, erre a Miskei úti telephelyre szeretnénk költözni, és ezzel kezdtünk el foglalkozni. Ekkor találtuk ki azt is, ha már van AC Infochargerünk, akkor legyen DC is. Aki nem tudja, mi az AC és a DC közötti különbség, annak elmondom: az AC-t mondják lassú töltésnek, a DC-t a gyors, illetve szupergyors töltésnek. A DC teljesen más dimenzió, más vezérlés, más áramkörök, teljesen más méretek. Így volt kihívás bőven, és nyilván olyanban gondolkodtuk, amit a világon más még nem gyárt.” – mondta az ügyvezető, hozzátéve:

Ezt a célt határoztuk meg 2022-ben, az elég sok változás közepette, hiszen akkor költöztünk át a jelenlegi telephelyre. Erről csak annyit, hogy ilyen sem volt még a szakmában: a komplett, auditált gyártósorokat bruttó 5 nap alatt egyik telephelyről a másikra áttelepítettük, bekalibráltuk, és gyártásra előkészítettünk. A 3. napon már gyártottuk a termékeket! Úgy tudom, ez még senkinek nem sikerült. Egyébiránt ettől a vevőink nagyon féltek, azt mondták, hogy legjobb esetben is egy hónap, de mondtuk, hogy ezt 5 nap alatt megcsináljuk - és meg is lett!"

Képgaléria megtekintése (18 db kép)

Forrás: Földesi Máté István


Ekkor adtuk be a K+F (kutatás-fejlesztés) GINOP-os projektre a pályázatot azzal, hogy szeretnénk megalkotni egy DC terméket. Hál’ Istennek ezt jól vették, elfogadták a koncepciónkat és így kezdtük el munkát. A 2023. év a fejlesztéssel telt el, 2024-re pedig elkészültünk a prototípussal. Tehát ha valaki azt nézi, hogy mennyire precíz, pontos és szép, az még nem a végleges szériában gyártott termékkel találkozik. A prototípus esetében azt a célkitűzést kell tesztelnünk és látnunk, amit meghatároztunk. Mi elégedettek vagyunk az Infochargerrel, még ha nyilván nagyon sok ponton már meg van a következő lépcső. A célunk az, hogy idén már nemzetközi kiállításokra visszük a DC Infochargert.”– mondta Bökönyi Zsolt.

Nemzetközi színtérre kerül a DC Infocherger

Képgaléria megtekintése (18 db kép)

Forrás: Földesi Máté István


Az ügyvezető a folytatásban azt hangsúlyozta:

Rövid távú terveink között szerepel, hogy kivisszük a termékünket a Hungexpo területén - és a Németországban megrendezendő nemzetközi autó kiállításra. Év végére szeretnénk a teljesen szériaérett, kész terméket létrehozni és az értékesítést is megkezdeni. A Kalocsán elektromos autóval közlekedők vagy áthaladók várhatóan szeptembertől, a cégünk előtti területen találkozhatnak majd a G-SMT DC Infocharger töltőoszlopával. A mai napon jelenlétükkel megtiszteltek bennünket az elektromos autótöltő hálózatok képviselői, akik már érdeklődnek a termék iránt, hiszen már másfél éve kommunikáljuk, hogy készül ez a termék. Már van olyan partner, akit az értékesítés és a kihelyezés foglalkoztat. Az a 2025-ös, illetve a következő évekre vonatkozó célkitűzésünk, hogy Magyarországon 10 darab DC Infochargert tudjunk elhelyezni. Számunkra ez már egy szép szám és úgy gondoljuk, hogy ezt az ország könnyen be tudja fogadni. Nagy cél, hogy az EU-ban, tehát több országban az elkövetkezendő években további 40-50 darabot tudjuk értékesíteni.” – mondta Bökönyi Zsolt.

Nem csak innovatív, esztétikus is

A cégvezető kitért arra is, hogy olyan terméket kívántak létrehozni, ami a modern városi képbe, környezetbe jól beleilleszkedik. Szerinte a már működő DC töltők „nem a szépség remekművei.” Ehhez képest a G-SMT töltőoszlopa amellett, hogy képes nagy teljesítményű DC töltésre és funkcionálisan is többet tud, mint egy sima DC charger, esztétikai értelemben is szemrevaló - LED-világítással is hangsúlyozott, letisztult, elegáns formát terveztek. A töltőoszlop kettő olyan 75 colos diszplét kapott, ami érintőképernyős felülettel van ellátva. Ebből kifolyólag pedig már multifunkcionális eszközről beszélünk, hiszen amellett hogy az oszlop képes elektromos DC töltésre, média-felületként, marketing célból is tud üzemelni. A tartalom pedig online, akár óránként frissíthető. Ezen túlmenően a felhasználónak információs felületként is tud a szolgálni. Például ha egy szupermarket parkolójában kerül elhelyezésre, már töltés közben mutatni tudja az üzlet aktuális akcióit, vagy éppen azt, hol van étterem, látnivaló a közelben. 

Képgaléria megtekintése (18 db kép)

Forrás: Földesi Máté István


Az ügyvezető felhívta a jelenlévő hálózat-üzemeltetők figyelmét, hogy a Infochargernél az üzemeltetés bevételi oldala ezen a területen sem elhanyagolható,hiszen a médiafelületet el lehet adni, ki lehet ajánlani. Azért volt fontos a 75 colos méret, mert a szabályok szerint az ilyen médiafelületnek legalább kettő négyzetméteresnek kell lenni, és ez teljesült.

Műszaki paraméterek

Az eszköz műszaki paramétereinek ismertetésekor elhangzott, hogy üzemi hőmérséklet a mínusz 20 fok, illetve a plusz 55 fok tartományba le, illetve fel tud menni. A töltő 180 kW-os, mert a legtöbb autó manapság ezt kívánja meg. Az eszköz szériába kettő 5-5 méteres töltőcsatlakozó van felszerelve. Azért hogy a hallgatóság a 180 kilowattot a teljesítményskálán el tudja helyezni Bökönyi Zsolt elmondta: az egyik legnagyobb teljesítményű autók, például a Mercedes EQS vagy az Audi Economy nagyjából 40 perc alatt tölthető fel 10-ről 95 százalékra. Az Infochgarger a 180 kW-ot egy eszközre is ki tudja adni,de ha jön egy másik autó, akkor ezt szimultán vezérléssel ketté tudja bontani, a két töltőpisztolyra 90-90 kW-ot adva. Az Infocharger mindennemű elvárásnak megfelel, EU szabvánnyal, Magyarországi protokollokkal rendelkezik. A gyártás teljes mértékben Magyarországon, Kalocsán történik, az utolsó csavarig mindent itt raknak össze, tehát EU terméknek minősül. 

Képgaléria megtekintése (18 db kép)

Forrás: Földesi Máté István


A továbbiakban az ügyvezető képekkel, ábrákkal is szemléltette a fejlesztés főbb adatait: a projekt keretében 83 megbeszélést tartottak,hogy egyeztessék, a 8 ember mit szeretne és milyen irányba menjen. Három kutató-fejlesztő mérnök, két technikus és további munkavállalók munkaideje volt átcsoportosítva erre a projektre, ami az 52 dolgozót tekintve nem kis létszám. Összesen 24 hónapot foglalkoztak magával a projekttel onnantól kezdve, hogy a célparamétereket meghatározták és a töltőoszlopot a cég udvarán elhelyezték. Kérdésre válaszolva az ügyvezető elmondta, hogy a G-SMT Infochargere Stadler László, Kerekes Attila és Bökönyi Zsolt kutató-fejlesztő mérnökök nevéhez kötődik.

A prezentációt követően Bakonyi Zsolt a cég udvarán elhelyezett Infocharger prototípust működés közben is bemutatta, majd az örömteli eseményt pezsgős koccintás és közös fényképezés zárta. 

Képgaléria megtekintése (18 db kép)

Forrás: Földesi Máté István


Cégtörténet

A G-SMT Hungary Kft. tulajdonosainak száma 2 fő, Bökönyi Zsolt és egykori egyetemi kollégiumi szobatársa, a kalocsai Kerekes Attila. Utóbbi kötődése miatt döntöttek Kalocsa mellett. Itt hozták létre az üzemet, ahol jelenleg 3 műszakban, 52 munkavállalóval történik a gyártás, az aktív vevők száma 27.
A cég nevében az angolból vett mozaikszó, a SMT köszön vissza, ami felületszerelt alkatrészek technológiáját jelenti.
Jelenleg három SMT gyártósoruk van, ez a fő magja a cég működésének, de minden olyan elektronikai gyártást is végeznek, ami ezt kiegészíti. Ezek mellett a G-SMT más szolgáltatásokat is nyújt, például komplett termékmenedzsmentet. Amennyiben van egy felfedező, aki egy terméket kitalált és azt le kell gyártani, mert az csak papíron létezik, akkor azt a G-SMT képes teljesen kész termékké varázsolni. Ehhez teljes dokumentációt tudnak biztosítani. Volt olyan megbízásuk, hogy a termék engedélyezését és dokumentálását a CE minősítésig kellett végigvinni.
Kiemelt szolgáltatásuk a Globális Alapanyag Menedzsment, ami azt jelenti, hogy a termék már megszületett, de azt a beszerzéstől fogva a késztermék előállításig, vagy a kiszállításig létre kell hozni. Előfordul az is, hogy a vevőik megbízásából a beszállítót kell auditálni és ezért akár Kínáig is elmennek, ezzel garantálva a beszállítói magas minőséget.
A cégnek legnagyobb az autóipari érintettsége, volt időszak, amikor ez az üzletág 65 százalék fölött teljesített. Ezt 32 százalékra tudták leszorítani. Nem azért, mert csökkent a termékek darabszáma, hanem mert minden más szegmensben növelték a gyártást, a termékportfóliót ezzel tudták diverzifikálni.
A G-SMT Hungary fontosnak tartja, hogy minél szélesebb szegmensben tudjon gyártani, de az autóipari termékekre a legbüszkébbek. Olyan büszkeségeik vannak, mint például hogy luxus autókba gyártanak lámpákat, így többek között a Bentley terepjáró, a Lamborgini terepjáró első és hátsó lámpáit és a hozzá tartozó elektronikát szintén a cég gyártja. Azért fontos számukra a Lamborgini lámpája, mert azt a prototípustól fogva a cég gyártja. Mondhatni, hogy világon összes Lamborgini terepjárója lámpája Kalocsán készül. Hatalmas bizalom a világ élvonalába tartozó megrendelők részéről, hogy több termék gyártását a kezdetektől egy ilyen kis cégre bízták, és azóta is meg vannak elégedve, a G-SMT -nek 2016 óta megrendelői.
Az Autóipar mellett fontos kiemelni az energetikai szegmenst: egy világszínvonalon gyártó, elismert cég termékeinek védelmi elektronikáját gyártják, illetve elosztó központokhoz, trafóházakhoz készítenek áramköröket. A már említett cég például a Paks2 atomerőmű komplett vezérlő védelmi elektronikáját gyártja. A G-SMT Tajvanból, Japánból is folyamatosan kap auditációkat és látogatókat.
Célkitűzésük, hogy start-up (kezdő) vállalkozásoknak is segítsenek. Az egyik kalocsai, egykor start-up céget a kezdetektől segítik az elektronikai gyártásban; ma már Japántól Amerikáig járják a világot, termékeikkel sikertörténetet írtak. A start-up vállalkozásoknak azért érdemes a G-SMT-t megkeresni, mert kisebb mennyiségben, nagyon magas színvonalon legyártják a termékeiket és egészen addig végig menedzselik, amíg a végterméket költséghatékonyan akár a világpiacra tudják vinni.

Főbb mérföldkövek

2015-ben hozták létre a gyártóegységet. 2016-ban elsőként megszerezték az ISO minősítéseket, így alig működött egy éve a gyártósoruk, megkapták az autóipari megbízásaikat, amellyel felkészültségüket és szakmai tapasztalataikat is elismerték. Ezt követően „fölszálltak”, repülőgép elektronikát is elkezdtek gyártani. Mivel ehhez nincs külön szabvány társítva - viszont nagyon jó projektek voltak - ezen felbuzdulva 2018-ra azt a célt tűzték ki, hogy megszerzik a legmagasabb autóipari beszállítókat megillető minősítést – és ez sikerült. A megkapott minősítéseket fenntartják és minden évben megújítják. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy már az orvosi elektronikai iparnak is gyártanak.

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 15., 11:33
A kóstolással egybekötött főzőverseny több mint negyedszázados múltja, a szervezők és a résztvevők elkötelezettsége idén is azt igazolta, hogy hungarikumunk, híres fűszernövényünk ünnepe egyben a magyar gasztronómia, a magyar paprikás ételek ünnepnapja is.
2024. 09. 14., 17:51
Már az előző télen és az idei nyáron is tíznél több meghatározó játékosa fordított hátat a Főnix SE Foktő vármegyei másodosztályú csapatának és keresett új egyesületet magának.

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 09. 17., 08:46
Az adóellenőrök megjelenése hivatali munkaidőn túl és a hétvégén is várható. Még >>>
2024. 09. 16., 17:49
Térségünkben is a mindenkori legnagyobb vízállás közelében várják a tetőzést. Még >>>
2024. 09. 16., 13:23
Az országos pályázaton, amelyet éve óta meghirdetnek idehaza a kiskőrösi Pilvax Kávé Likőr Érték és Minőség Nagydíjat kapott. Még >>>
2024. 09. 15., 11:52
Nagyszabású keresőakcióval próbáltak polgárőrök és civilek a múlt héten pénteken eltűnt Bódog Dániel nyomára bukkanni szombaton. Még >>>
2024. 09. 13., 15:15
Most érkezett: Az esős, várhatóan akár viharos idő átírta a programot: a műsorban és a helyszínekben is van változás. Még >>>
2024. 09. 13., 12:48
Pár napja 35 fok volt, most meg jön a fagy? Ha itt még csak az évszaknak megfelelőre hűl is a levegő, nem messze innen már szánkózni lehet: az osztrák és az olasz Alpokban is havazott. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK