Péntektől, azaz épp április elsejétől rendelte el bevezetni az önkormányzat a térképvázlaton megjelölt parkolókra érvényes időkorlátos parkolási rendet. Kétórás időbeni korlátozással továbbra is ingyenes a parkolás minden kalocsai parkolóban, ugyanakkor a korlátozásra kijelölt szakaszokon ezen a kétórás időintervallumon belül el kell hagyni a parkolót, ellenkező esetben borsos büntetés jöhet. A Sóhajok Hídjának köze is mostantól lesz egyirányú.
Az időkorlátos parkolás bevezetéséről még tavaly év végén döntött a testület. Azt a szavazást emlékezetessé tette, hogy a név szerinti szavazás során dr. Bálint József polgármester a városházi patkó bal oldalán ülő Bolvári Ferdinánddal és Katus Attilával egyetemben az e kérdésről egységesen voksoló, a jobb szárnyon helyet foglaló ellenzékiekkel együtt szavazva biztosította a döntéshez szükséges többséget.
AZ IDŐKORLÁT MUNKANAPOKON, HÉTFŐTŐL PÉNTEKIG REGGEL 8-TÓL DÉLUTÁN 4 ÓRÁIG TART.
Ebben az időszakban a jármű elhagyásának időpontját iskolai szemléltető papírórán kell jelezni.
A SZÜKSÉGES PAPÍRÓRÁT PAPÍR-ÍRÓSZER BOLTBAN LEHET BESZEREZNI.
A parkoltási rend megsértése miatt 10.000 forintos bírságra lehet számítani, de eleinte nem büntetnek, csak figyelmeztetnek – ígérték.
ÁPRILIS 1-TŐL A HÓNAP UTOLSÓ NAPJÁIG UGYANIS TÜRELMI IDŐ LESZ A LAKOSSÁG RÉSZÉRE. EBBEN AZ IDŐSZAKBAN EGY ADOTT GÉPJÁRMŰ GAZDÁJÁT ELŐBB CSAK FIGYELMEZTETIK, BÍRSÁG KISZABÁSRA HÁROM FELSZÓLÍTÁS UTÁN KERÜL SOR.
A figyelmeztetést, a bírság alapját képező feljegyzéssel együtt a gépkocsi szélvédőjén helyezik el. A szabálysértést ugyanakkor fotók, illetve videofelvétel segítségével dokumentálják, a kiadott felszólításokat, bírságolásokat nyilvántartásban rögzítik. A parkolás ellenőrzését és szankcionálását, jogszabályi felhatalmazás alapján a rendőrhatóság és a közterület-felügyelet végzi. Az ellenőrzések során a járművekről fénykép illetve kamerafelvétel készül, a terület köztéri kameráinak felvétele is felhasználható.
A LEJÁRT ÓRÁT A JÁRMŰ ELTÁVOZÁSA NÉLKÜL ISMÉTELTEN MŰKÖDÉSBE HOZNI TILOS.
Trükközni nem nagyon lehet, főleg tudva, hogy a KRESZ is készült a jó ötletek ellen.
Eszerint szabálysértést követ el az, aki
A SZABÁLYSÉRTÉSI BÍRSÁG HELYSZÍNI BÍRSÁG ESETÉN 10.000 FT LEHET. AZ ELLENŐRZÉST VÉGZŐ HATÓSÁGNAK MÉRLEGELÉSI JOGKÖRE NINCS, A RÖGZÍTETT SZABÁLYSÉRTÉS ALAPJÁN A BÍRSÁG KISZABÁSRA KERÜL.
Az új parkolási rend által érintett helyszíneket a fenti térképvázlat mutatja be, de a korlátozás kezdetét és végét a megfelelő, parkolási zóna kezdete, illetve vége táblák is jelzik. Ilyen táblákat eddig többnyire csak nagyobb városokban lehetett látni, most már vidéken is hozzá kell szoknunk.
E tájon is jól ismertek ugyanakkor az egyirányú útszakaszt, kötelező haladási irányt jelző, valamint a behajtani tilos táblák – ilyenekből is került kihelyezésre az elmúlt időben.
Az Asztrik-tér és Kunszt József utca egyirányúvá tétele után mostantól a Batthyány utca is egyirányúvá válik
A Sóhajok Hídja utcájába – szintén péntektől – csak a Szent István utca felől lehet majd behajtani.
Ezzel az utca javarészt funkcióját veszti, és félig parkolóutcává alakul át. Bár ettől nem lesz több ott a parkolóhely, mint eddig volt, csak mostantól az utca fontosabb, forgalom-levezető közlekedési szerepe jócskán lecsökken.
Nem véletlen, hogy a kérdésről döntést hozó testületi ülésen Szabó Balázs és mások is hiányolták a lakossági egyeztetéseket. Ilyen esetben ugyanis nem csak a parkoló autók gazdáit szokás megkérdezni, hogy kényelmesebb, biztonságosabb lenne-e itt a parkolás, ha a közlekedők felét kitiltanánk – hiszen a szomszédos két köznevelési intézmény dolgozóit megkérdezték –, hanem azok véleményét is célszerű lett volna kipuhatolni, akik ugyan sohasem parkolnak itt, de naponta háromszor áthajtanak a közön a Hunyadi utca felől. Ők mostantól nem tudják így kímélni a belvárost, a Szent István Gimnázium és a Városháza környékét a saját maguk által keltett forgalomterheléstől, zaj-, füst- és porártalomtól.
A testület próbaidőt ugyan nem jelölt meg, de a döntés megmásításának, visszavonásának jogáról nem mondott le.
Mivel jó esély van rá, hogy ez az egyirányúsítás több problémát vet majd föl, mint amennyit megold, van rá esély, hogy néhány hónapon belül visszatérnek erre a kérdésre a Városházán és módosítják a rendszert.
Kézenfekvő volna a 45 fokos parkolás helyett
AZ ÚT TENGELYÉVEL PÁRHUZAMOS PARKOLÓK KIALAKÍTÁSA, BURKOLATI JELEKKEL IS KIJELÖLVE, AMI 2-3 PARKOLÓ KIESÉSE ÁRÁN UGYAN, DE VISSZAADNÁ AZ UTCÁT ANNAK, AMIRE VALÓ: A KÖZLEKEDÉSNEK.
Ezt javasolta egyébként annak idején Szabó Balázs is, de álláspontjával egyedül maradt a szavazásnál.