Júniusban röppent fel a hír országos sajtóorgánumokban, hogy újra a boltok polcaira kerül „letűnt korok” hazai üdítő-kedvence, a Gyöngy narancs. Arról viszont nem szóltak a cikkek, hogy e mögött egy kalocsai vállalkozó áll, akinek hosszabb távú elképzelései is vannak „folyóügyek” tekintetében.
A Yellowmill Cider Hungary Zrt-t a Nemzeti Cégtár nyilvántartása szerint 2015-ben alapították, kalocsai székhellyel és fő tevékenységként gyümölcsbor termelésének megjelölésével. Az pusztán a véletlen műve, hogy a társaság vezérigazgatójával, a tizenkét évig Budapesten dolgozó, Kalocsára hazatért Salamon József Attilával azon apropóból beszélgethettünk először, hogy a nevéhez kötődik a hetvenes-nyolcvanas évek egyik legkedveltebb hazai üdítőmárkájának, a Gyöngynek az újraélesztése.
Bár anno nagyapjával rendszeresen járt boltba, amikor a papa a magának szánt egy-két üveg sör mellé mindig meglepte a kis unokát egy palack Gyöngy naranccsal (amely termékcsaládnak a gyártása egyébként a kilencvenes évek elején megszűnt), akkor még bizonyára fogalma sem volt arról, hogy egyszer ő maga fog arról mesélni, miként kerültek Gyöngy márkajelzéssel ellátott palackok ismét a boltok polcaira.
2016 nyarán ugyanis ez megtörtént. Olyannyira sikeres volt a termék bevezetése, hogy a jelenségre még az országos média is felfigyelt – anélkül, hogy különösebben reklámozták volna, bár nagyon örülnek a megjelenéseknek – meséli Salamon József Attila.
– Egy multinacionális cégnek lejárt a védjegye erre az üdítőre, nekem pedig sikerült megszereznem. Ha pedig így alakult, akkor elkezdtük újragyártani a Gyöngy narancsot. Eddig jók a visszajelzések, jó az íz, szép a termék, természetes narancs-sűrítmény hozzáadásával készül, és tervezzük, hogy két hónapon belül kijövünk a szénsavas őszibarack és citrom ízzel, aztán öt éven belül jöhet az eper, gyömbér, tonik, szőlő és a meggy. A kiszereléseket is bővítenénk. Jelenleg a boltokban megtalálható 1,75-ös palackban gyártunk, de célunk, hogy félliteres és kifejezetten a vendéglátósok megcélozva, klasszikus, zöldpalackos 0,33-as, kisüveges formában is elérhetővé váljon a termék – vázolta a papírforma szerint az egyébként császártöltési üzemből kigördülő Gyöngy üdítő előtt álló éveket Salamon József Attila.
A Yellowmill Cider Hungary Zrt. vezérigazgatója ezután tért rá, hogy vállalkozásuk miért alakult, és milyen hosszú távú elképzeléseket szeretnének megvalósítani városunkban.
– Ez a vállalkozás azért jött létre, hogy egy cider-manufaktúrát létesítsünk Kalocsán kilenc üzlettársammal együtt. Ez jelenleg a Rokkanttelepen, 150 négyzetméteres területen készül, ahol havi 60 ezer palack cider legyártására leszünk képesek, amelyeket közvetlenül a vendéglátósoknak szeretnénk értékesíteni, hordóban, hogy csapról is árulhassák – mutat rá a hazánkban úttörőnek számító terjesztési módra a vezérigazgató. Hozzátéve, hogy a Hosszú Antal és a Kiss Ernő utca sarkán található, régi rokkanttelepi iskolával szemben készülő üzemben idővel az almás mellett, almás-körtés és almás-epres ízesítésű cidert állítanának elő, amelynek a receptúrái már meg is vannak.
Bár az üzem kialakítása még folyamatban van, Salamon József Attila optimista és bízik abban, hogy szeptember közepére mindennel végeznek, és a szükséges engedélyek kézhezvételét követően el is indulhat a termelés.
Munkahelyteremtő vállalkozás lesz-e mindaz, amiről eddig olvashatott? Igen!
Salamon József Attila elmondta, hogy azután kezdenek munkatársakat keresni, hogy kulcsrakész állapotban lesz a gyár, és az biztos, hogy kilenc-tízfős legénységre szükségük lesz. Bízzunk a sikerükben és a „köztudottan lassan őrlő engedélyező malmok” felpörgésében – hadd írjunk minél előbb az üzemavató ünnepségről is!