Kalocsa utcáin közlekedve az elmúlt hetekben több helyen találkozhattunk teljes és részleges útlezárásokkal. A polgármesteri hivatal városüzemeltetési és városfejlesztési osztályának irányítása mellett, a közfoglalkoztatási programban résztvevők mások mellett az Ibolya utcában és a Középsőkertek városrész utcáiban végeztek útburkolatjavítási munkálatokat. Az útjavítások folytatódnak.
Kalocsa utcáit járva egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy a mintegy 30 éve, az érintett utcák lakóinak bevonásával, saját kivitelezésben, „társadalmi munkával” készült betonutak nagyon sok helyen javításra szorulnak, idejük végét járják. Az önkormányzat elsősorban saját erőből próbálja megoldani a legégetőbb feladatokat.
A Polgármesteri Hivatal, mint a belterületi közutak fenntartója részéről igyekszünk a legsúlyosabb, illetve a legnagyobb fennakadásokat jelentő úthibákat orvosolni. A folyamatnak az anyagi lehetőségeink szabnak határt, de azért vannak szemmel látható eredmények: legutóbb a Fényi Gyula utcában, illetve az Ibolya utcában történtek helyreállítási munkák, valamint a Verseny utcában voltak olyan halasztást nem tűrő problémák, amelyeket meg kellett oldanunk”- mondta Boromisza Viktor osztályvezető.
A mérnök hozzátette:
Természetesen tudjuk, hogytöbb helyen hasonló útjavításokra lenne szükség, ezért a megkezdett munkálatokat mindenképpen folytatni kívánjuk. Mint köztudott, ennek legfőbb korlátja, hogyszerény keretekkel gazdálkodhatunk. A forrás szűkössége miatt szinte folyamatosan rangsorolunk: melyek azok az útszakaszok, csomópontok, ahol az említettekhez hasonló mértékű beavatkozásokra van szükség. Elsődleges szempont a balesetveszély elhárítása, azt követi az összes többi, például a csapadékvíz- elvezetés, és az egyéb más szempontok”-hangsúlyozta az osztályvezető.
Boromisza Viktor szólt arról is, hogy az elvégzett munkálatok ugyan nem tűnnek jelentősnek, azonban összességében jókora kiadást jelentenek a városnak.
Mindenki a saját bőrén tapasztalhatja, hogy az építőanyag árak jelentősen emelkedtek. Csak az elmúlt hónapokban többször történt áremelés. A legtöbb esetben többszázezer forint nagyságrendű egy-egy, úgy 10-12 négyzetméteres dilatációs mezőnek a javítása. A régi útszakaszt fel kell bontani, a kiemelt betondarabokat el kell szállítani, ráadásul megfelelő módon kell „ártalmatlanítani, emellett az építéssel járó költségek is számottevőek."- magyarázta a szakember.
Az osztályvezető felhívta a figyelmet:
az útjavítások során mindenki figyeljen a friss betonozásra!
Sajnos többen nem ezt tették, a figyelmeztető táblák ellenére ráhajtottak a friss betonra. Legutóbb ilyen eset történt a Fényi Gyula utcában, már az első éjszaka valaki autóval hajtott keresztül a lezárt és frissen felújított területen. Az esetről dr. Filvig Géza polgármester is közzétett egy bejegyzést a Facebook oldalán, annak reményében, hogy fény derül a károkozó személyére.