A Városi Galériában tartott megnyitóval pénteken délután elrajtolt a Kék Madár Fesztivál három napig tartó kulturális kavalkádja, amely rögtön az első napon lelkünkig hatoló zenei élményeket tartogatott.
A fesztiválon szinte már visszatérő vendégnek számító Szegedi Szimfonikus Zenekar és partnere, a Vaszy Viktor Kórus koncertje ezúttal is megtöltötte hallgatósággal a Szent István Király templom padsorait.
A Gyüdi Sándor karmester vezényelte együttes Tóth Péter zeneszerző Szent Gellért életét feldolgozó oratóriumát hozta Kalocsára, amelyet, mint az a koncert előtt elhangzott, most először adtak elő a művészek a Kalocsa-Kecskeméti érseki tartományhoz tartozó Szeged-Csanádi egyházmegye határain kívül. A koncerten közreműködött Szélpál Szilveszter operaénekes.
Jazzkoncert a Platán teraszán
Az első nap zárásaként este kilenckor Dresch Mihály szaxofonos, Liszt Ferenc-díjas magyar zenész, érdemes és kiváló művész, valamint Lukács Miklós kétszeres Artisjus-díjas cimbalomművész jazzkoncertje kezdődött a Platán teraszán.
A két művész zenei kapcsolata közel 15 éve a Dresch Quartettben kezdődött, duó-formációban 2010-ben adták első koncertjüket.
Kalocsai estjükön a Labirintus címmel megjelent lemezük zeneanyagát játszották, közte több olyan dalt, amelyet Dresch Mihály nem szaxofonon, hanem fuhun nevű, saját találmányú hangszerén adott elő. Mint azt a művész megosztotta a hallgatósággal, a fuhun egy kínai piacon vásárolt ősi furulyának a „továbbgondolása”, amelyet billentyűzettel láttak el, és amitől ez a furulya kinézetre klarinétra hasonlít.