Csalódniuk kell azoknak, akik a kórház új reprezentatív bejáratán a „Nyitva” táblát keresik, ugyanis a legtöbb szakhatóság által már átvett épületrész belső bútorzatát csak nemrégiben tudták megrendelni pénzhiány miatt. Egyelőre nem tudni, hogy az úgynevezett mobíliákat a beszállító cég mikor tudja leszállítani, az országosan nagy megrendelések jelentősen lekötik a kapacitásokat. Gyorsítja a munkát, hogy a speciális minőségű és méretű bútorok mennyiségét és méretét nem kell külön felmérni, azt a terv tartalmazza. Ám bútorok nélkül az egészségügyi létesítmények esetében illetékes legfőbb hatóság, a Kormányhivatal Népegészségügyi Főosztálya, régi nevén ÁNTSZ nem tudja megkezdeni a használatba vételhez szükséges saját eljárását.
Mint emlékezetes, idén januárban még teljes fordulatszámon pörgött a Bács-Kiskun Megyei Kórház Kalocsai Szent Kereszt Kórháza egymilliárd forint értékű, EU forrásból megkezdett, magyar forintokból befejezett fejlesztése. A megújult, Kossuth Lajos utcára nyíló épületszárny építészeti munkálatait január 31-én jelentette készre a beruházást közbeszerzésen elnyerő, hajósi székhelyű Aktív Kft.
Az épület műszaki átvétele február 7-ig tartott. Ezt a különböző szakhatósági használatba vételi eljárások követték.
A tényleges használatbavétel elhúzódásának egyik oka tavasszal még az volt, hogy a menekülési útvonalra egy új, a tervekben nem szereplő tűzbiztonsági vészkijárati ajtó beépítését írta elő a katasztrófavédelem. A pénzt előteremtették, a több százezer forint értékű
ajtó a helyére került.
Az ajtón kívül további nehézséget okozott, hogy a helyiségek bútorozásához az Állami Egészségügyi Ellátó Központtól plusz forrást kellett igényelni, amit csak nemrégiben biztosítottak.
Sajnos a két új digitális röntgengép és a végleges helyére került CT berendezés is csak a bútorozást követően kiadható működési engedély birtokában használható majd.
Talán nem árt feleleveníteni, hogy: a Szent Kereszt Kórház főépülete közel 2000 négyzetméter alapterületen újult meg, ebből 150 négyzetméter az új építésű.
A használatbavételi eljárást követően a főépületbe kerülnek át a szakrendelések és azok a szolgáltatások, amelyek jelenleg az úgynevezett régi SZTK-ban működnek. Ezzel szinte a teljes járóbeteg-ellátás egy tömbbe kerül, megkönnyítve a betegek kórházon belüli tájékozódását, lerövidítve és optimalizálva a betegutakat.
A régi SZTK épületet ennek ellenére tovább kell működtetni, mert az EFI Irodának még két évig szüksége van az ott lévő helyiségre. A sürgősségi ellátás területén is jelentős előrelépés történik. A 8 ágyas, a szakmai besorolás szerint SO1 szintű sürgősségi osztály a „C” épületből átkerül a „B” épület mélyföldszintjére, míg a központi betegfelvételt a volt intézményi gyógyszertár területén, az új főbejárathoz közel alakították ki.
A használatba vételhez már közel álló beruházás a gyógyítás körülményeinek korszerűsítése mellett remélhetően a humánerő megtartását, a munka feltételeinek javulását is eredményezi.