Február 18-án, pénteken délután kettő órakor kezdődött az Egységben Magyarországért néven listát állító ellenzéki pártszövetség sajtótájékoztatója, amelyen a kalocsai jelöltjük, dr. Magóné Tóth Gyöngyi mellett a másik öt választókerületben indított jelölt is részt vett – közülük ketten internetes bejelentkezéssel csatlakoztak. A sajtó nyilvánossága előtti bemutatkozásuk keretében két dokumentumot is aláírtak: a képviselők csatlakoztak a Greenpeace klímavédelmi programjához, valamint kötelezettséget vállaltak a közös programjuk végrehajtása iránt, emellett a képviselő-jelöltek saját körzetükre vonatkozó elképzeléseiket ismertették.
A találkozó elején házigazdaként dr. Magóné Tóth Gyöngyi mutatta be jelölttársakat:
A sajtótájékoztató első részét a fenyegető klímakatasztrófának szentelték. A jelöltek aláírásukkal is csatlakoztak a Greenpeace nevű NGO „Klímaválasztás” című, a főbb feladatokat és célokat 7 pontban összefoglaló nyilatkozatához, de előbb a közös környezetvédelmi programról Kis-Szeniczey Kálmán mondott néhány gondolatot.
Forrás: KALOhírek
A pontok közül kiemelte, hogy az új kormány önálló környezet- és klímavédelmi minisztériumot hozna a létre. Szintén a kiemelt célok között említette a talajvédelmet és a homokhátság elsivatagosodásának megakadályozását, a vízmegtartó technológiák és víztakarékos termesztés módszerek meghonosítását.
Szintén hangsúlyos pontja a közös programnak a Bács-Kiskun megyei útépítési stratégiájuk, amelynek kulcsa az M9-es autópálya megépítése, amelyet ígéretük szerint megválasztásuk esetén kormányprogrammá emelnek, de a hozzá kapcsolódó alsóbb rendű utak és belterületi utak fejlesztése is fontos cél, amelyet a térség fejlődéséhez elengedhetetlen feladatként és a fiatalok elvándorlásának megakadályozására is alkalmas eszközként említett Kiss László.
Mindannyiunk körzetében vannak utak, amelyeket szeretnénk fejleszteni”
– jelentette ki Magóné Tóth Gyöngyi, amihez a jelöltek sorra kapcsolódva ismertették a közlekedéssel kapcsolatos elképzeléseiket.
Forrás: KALOhírek
Szőkéné Kopping Rita a Budapest-Belgrád vasútvonal nyomvonalának felülvizsgálatát sürgette, mert a jelenlegi terv szerint az Kecskemétet és Szegedet is elkerüli. Emellett az 52-es út felújítását is fontos feladatként említette.
Bodrozsán Alexandra ehhez az Izsáki út négysávosításának célját tette hozzá.
Molnár László szerint az úthálózat rossz volta miatt nincsenek a térségben munkahelyek. A munkahelyteremtés elsődleges záloga az M9-es megépítése, ami az elvándorlás megállításához is elengedhetetlen. Emellett a főutak fejlesztése is fontos cél, amelyek közül az 53-as főút leromlott állapotát emelte ki a jelölt.
Kiss László az 51-es és 54-es út leromlott állapotát említette, és célként jelölte meg a zsáktelepülések megszüntetését, a már az előző rendszerben is tervezett Rém-Nemesnádudvar útszakasz megépítésével, és az Észak-bácskai térségnek az országos közlekedési hálózatba történő bekötését sürgette, aminek az M9-es út a kulcsa.
Magóné Tóth Gyöngyi két „szívügyét” említette, amelyek közül ez egyik a solti elkerülő út – amely a Dunántúl és az Alföld összekötőjeként hatalmas forgalmat bonyolít le, és 10 éve már a kisajátítások is megtörténtek –, a másik az 51-es út állapota – amelyre most ígéretet kaptunk, hogy tavasztól indul az építés, egy része már meg is újult, de a Kalocsa-Baja szakasz állapota közismerten rossz.
Kis-Szeniczey Kálmán elmondta: Kiskunfélegyházát bármelyik irányban elhagyva súlyos problémákkal találkozhatunk, ezek közül is kiemelte az Izsákra vezető utat, de a települések belterületi úthálózatának felújítása is hosszú időre feladatot ad.
Ezt követően aláírták a programjuk megvalósítására irányuló kötelezettségvállalásukat, majd Magóné Tóth Gyöngyi a pedagógusok helyzetéről is szólt, mondván, büszke a kollégáira, amiért napról napra úgynevezett gördülősztrájkot folytatnak.
Rég óta vagyok a pályán és össze tudom hasonlítani a húsz évvel ezelőtti oktatást a mostanival. Nem kell mondanom, hogy melyik volt a jobb.” A jelölt azt is hangsúlyozta, hogy a tanároknak sokat kell helyettesíteni, amit nem is fizetnek ki. Nagy a tanárhiány már nem csak a reál szakokon, és
ha ennyire alulfizetett a pálya, akkor nem a legjobbak fognak odamenni, hanem azok mennek oda, akiknek nincsen más lehetőségük”
– jelentette ki, végül az ország elsődleges kitörési pontjának nevezte a minőségi oktatást, aminek híján a fiatalok el fognak vándorolni.
A Fókuszban Podcast most megjelent adásában a nemrégiben megalapított Magyar Civil Hálóról beszélgetünk az országos hálózat elnökével, Petneházy Dáviddal és elnökségi tagjával, Szigeti Tamással. A beszélgetés második felében Scherer Erzsébet, a Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány ösztöndíjasa mesél céljairól.