Tíz éve, 2009 októberében indult országjáró körútjára a Paks II. projektet bemutató interaktív tájékoztató kamion. A guruló kiállítás ezalatt több száz települést felkeresett annak érdekében, hogy a lakosság első kézből kapjon tájékoztatást az atomenergiáról és az új blokkokról. Az elmúlt évtizedben csaknem 400 ezer látogató tekintette meg a kiállítást. (x)
Az Országgyűlés 2009. március 30-án hozzájárulását adta az új atomerőművi blokkok létesítésének előkészítéséhez Pakson. Októberben Bodáról pedig már útjára is indult egy utazó kiállítás, hogy a lehető legtöbbekkel megismertesse az atomerőmű kapacitásfenntartását célzó terveket.
A Jövőnk Energiája kamion legelső látogatóinak az ötletgazdák, a Paksi Atomerőmű akkori vezetői – Süli János vezérigazgató, Lenkei István kapacitásbővítési igazgató és Mittler István kommunikációs igazgató – mutatták be a kiállítást. Süli János ma az új blokkok létesítéséért felelős miniszter, Lenkei István a Paks II. Zrt. vezérigazgatója, Mittler István pedig az új blokkok létesítéséért felelős társaság kommunikációs igazgatója.
Mittler István kiemelte, a parlament 2009-es döntésének helyessége megkérdőjelezhetetlen, hazánk biztonságos áramellátása érdekében szükség van a négy ma működő blokkot felváltó korszerű új egységekre.
– Célunk ezzel a kiállítással az volt – és ma is az –, hogy minél többen értesüljenek arról, hogy azért van szükség a két új blokkra, mert hazánk csak az atomenergia segítségével tudja garantálni az áramellátást megfizethető áron, klímabarát módon – húzta alá a kommunikációs igazgató kiemelve, elkötelezettek abban, hogy széles körben adjanak tájékoztatást a projektről. E tevékenységük egyik fontos eszköze a kiállítás, amely interaktív eszközökkel, játékos formában mutatja be az atomenergiát.
A jármű az elmúlt évtizedben járt a hazai nukleáris létesítmények környezetében található, valamint a hulladéktároló-helyek kutatásában érintett falvakban, városokban, illetve az ötezer főnél magasabb lélekszámú településeken, 2013 óta pedig minden évben látogatható a népszerű belföldi zenei és kulturális fesztiválokon és már hagyományosan résztvevője olyan nagy rendezvényeknek is, mint a VOLT Fesztivál, az EFOTT, a Sziget vagy a Csabai Kolbászfesztivál.
Indulása, azaz 2009 októbere óta közel 150 ezer kilométert tett meg, mintegy 800 helyszínen állomásozott, több mint 12 ezer órán át tartott nyitva a kamion. 48 nyári fesztiválon fordult meg, ezek közül több rendezvénynek már visszatérő szereplője. A kamion belsejében rejlő tárlatot az elmúlt tíz évben csaknem 400 ezren látták.
Támogatott tartalom