Ha alapvető változás nem is, de kisebb korrekció történik a polgármesteri hivatal szervezeti felépítésében, ennek megfelelően az önkormányzat és a polgármesteri hivatal működését szabályozó szervezeti és működési szabályzatban. Feltéve, ha más fontos kérdések mellett a képviselő-testület rábólint az összesen 10 pontba szedett napirend határozati javaslataira a grémium csütörtökön, február 27-én tartandó ülésén. Ez a dátum azért is fontos a város esemény-naptárában, mert ezen a napon van Budapesten az Utazás Kiállítás 2020 nagyrendezvény szakmai napja, amelyen Bács-Kiskun megye járási székhelyei és egyes városai mellett Kalocsa is bemutatkozik.
Inkább adminisztratív, mint érdemi döntés lesz a város múlt évi költségvetési rendeletével összefüggő két határozati javaslat elfogadása, melyet az önkormányzat és a polgármesteri hivatal új szervezeti és működési szabályzatának elfogadása (SZMSZ) és az ezzel összefüggő döntések követnek.
Azt már az aljegyzői álláshely meghirdetéséből sejteni lehetett, hogy a pályázat kiírása nem csupán személyi kérdésről szól. Jól gondolta tehát az, aki azon az állásponton volt, hogy ez csak a változás előszele lehet.
Ezzel együtt összességében olyan nagy változás, ami alapjaiban forgatná fel a hivatal felépítését, az utoljára 2014-ben módosított SZMSZ-t, nem következik be. A változtatást azzal indokolják, hogy időközben módosultak a közigazgatási hatáskörök, és személyi változások történtek.
A jegyző javaslata szerint az új aljegyző alá tartozik majd az adócsoport, amelynek nem lenne külön csoportvezetője. Ez a csoport így osztály nélkül kicsit a „levegőben lóg”, de ha azt nézzük, hogy a város működését tekintve milyen fontosak a helyi adóbevételek, az ezt a konstrukciót igazolhatja.
Egy új osztály jönne létre Hatósági és Ügyviteli Osztály elnevezéssel, két csoporttal: titkársági csoport és hatósági csoport, de ez utóbbinak nem lenne önálló csoportvezetője.
A Pénzügyi Osztály elnevezése és létszámkerete változatlan maradna. Ebben már csak azért sem lenne változás, mert az adócsoport eddig sem tartozott az osztály szervezetébe.
Ahogy beszámoltunk róla, Városfejlesztési és Városüzemeltetési Osztálytól március 1-jétől a Kormányhivatalhoz, tehát nem a helyi járási hivatalhoz, hanem közvetlenül a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalhoz kerül az építéshatósági ügyek intézése.
Ám ez a hatáskörelvonás alapjában nem rengeti meg az osztály felépítését, maradna a jelenlegi osztály, a jelenlegi városüzemeltetési és városfejlesztési csoporttal. Továbbá külön egységként a 2 fős közterület felügyelet, közvetlenül az osztályvezető irányítása alatt.
A megújításra javasolt etikai szabályzat a javaslat szerint szintén az új SZMSZ-be kerülne. A hivatal létszámkerete 59 főről 56 főre mérséklődne, de hogy ennek konkrétan mekkora összeg a pénzügyi hozadéka, az nem derül ki a hatáselemzésből.
Az előterjesztés szerint továbbra is azt javasolják, hogy július 1-je, a Közszolgálati Tisztviselők Napja maradjon munkaszüneti nap a kalocsai polgármesteri hivatalban dolgozók részére.
Többlettámogatást igényel a Vagyonhasznosítási Kft. az uszodával, a háziorvosi és gyermek háziorvosi ügyeletet működtető cég a működtetéssel összefüggésben, de intézményi térítési díjak emeléséről és egy új, 120 fülkés urnafal építéséről is döntenek majd a csütörtöki ülésen.
A tanácskozáson meghozott lényeges döntésekről tájékoztatjuk olvasóinkat.