2024. 10. 13.
Ede, Kálmán
: 401 Ft   : 366 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 590 Ft/l   Írjon nekünk

Fórum a belvárosi közlekedési rendről – A többségnek tetszett a Szentsarok egyirányúsítása

Illés György Cinó  |  2016. 02. 22., 19:18

Az Asztrik-tér és a Kunszt József utca új, próbaidős forgalmi rendjéről, az egyirányú közlekedés bevezetéséről tartott fórumon a belváros közlekedésének más közelgő változásairól, a Szentháromság-tér rekonstrukciójának egyes részleteiről, valamint egy, az egész térséget érintő infrastruktúra fejlesztéssorozatról is szó esett a Katolikus Iskola könyvtárában múlt kedden tartott fórumon, amelyen az érintett óvodák és iskolák, növendékeik szüleinek, valamint az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal képviselői vettek részt. A többségnek bevált az új forgalmi rend, de volt ellenvélemény is.

A Nagyasszonyunk Katolikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium, a Bajai SZC Dózsa György Szakközépiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma, valamint a Kunszt Utcai Tagóvoda kollektíváinak, illetve a szintén az érintett területen működő Parkgondozó Kft. szószólói mellett egy szülő is hozzászólt a kérdéshez. Az előbbiek kivétel nélkül támogatták az új rendszer véglegesítését.

A megjelenteket, köztük dr. Bálint József polgármestert, Bolvári Ferdinánd és Simon Zoltán képviselőket, Boromisza Viktort, a műszaki osztály vezetőjét, valamint Loibl Lászlót, a Vagyonhasznosítási Kft. vezetőjét dr. Angeli Gabriella, a tanácskozás szervezője köszöntötte.

Benke Mónika, a Kunszt Utcai Tagóvoda vezető óvónője a biztonság kérdésére helyezte a hangsúlyt, úgy vélvén, az új rendszer sokkal kevesebb veszélyforrást tartogat a közlekedés tanulását még csak most elkezdő, kellő veszélyérzettel nem rendelkező gyerekek számára, ezért üdvözölte az egyirányú közlekedés bevezetését. Kérte továbbá az óvoda mellett a forgalom lassítását a jelenlegi rázókő helyett fekvőrendőr kihelyezésével, valamint zebrák fölfestését.

Képgaléria megtekintése (29 db kép)

Forrás: Illés György / KALOhírek

Az ott nevelkedő gyerekek egyikének édesapja, Makra Tibor ettől eltérő véleményt fogalmazott meg, többek nevében szólva.
Szerinte az új rendszer torlódást okoz, és balesetveszélyes is. Rámutatott: a helyzetet súlyosbítják a szabályokat be nem tartók, akik a tiltás ellenére megállnak és fönntartják a sort. Szerinte újabb forgalomlassítás sem szükséges, hiszen a meglévő rázókövön sem lehet „száguldozni”.

A Bajai SZC Dózsa György Szakközépiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma álláspontját Gulyás Béla kollégiumvezető képviselte. Elmondta: az új rendszer biztonságosabb, annak bevezetése óta nem történt baleset. Ez mindkét utcára érvényes, így az iskola és a kollégium kollektívája is támogatja az egyirányúsítás fönntartását.

Képgaléria megtekintése (29 db kép)

Forrás: Illés György / KALOhírek

Csikósné Vörös Marianna – igazgatóhelyettesként – a Katolikus Iskola, a szülők és a tanári kar álláspontját ismertette. Elmondta: szülői munkaközösségi üléseken parázs vitákat váltott ki ez a közlekedési kérdés. Ezek végkicsengése szerint erős támogatásukról biztosította az egyirányú forgalmai rendet, amelynek bevezetése óta sokkal kevesebb a bonyodalom az intézmény megközelítése során. Úgy vélte, az új rendszer sokkal egyszerűbb, csak meg kell szokni. Nagyra értékelte a reggelenkénti rendőri jelenlétet, ami sokat segít a szabályok betartatásában, beleértve a megállást is, hiszen itt még arra az időre sem szabad megállni, amíg a gyerek kiszáll az autóból. Kérte ugyanakkor a közlekedési rend egyértelműsítését, ugyanis több, már érvénytelen jelzés a helyén maradt, ami megtévesztő lehet.

Körmendi Szabolcs szülőként erősítette meg, hogy jobb ez a rendszer. Úgy vélte, ha öt perccel hamarabb indulnak el otthonról, akkor semmilyen torlódással nem kell számolni, és azt javasolta szülőtársainak, hogy ha nem esik az eső, jöjjenek bátran kerékpárral!

Schuckné Balázs Ágnes, a Katolikus Óvoda vezetője megerősítette az előzőleg Csikósné által hangoztatott álláspontot.

Egy fölszólaló hiányolta az összejövetelről a rendőrség megbízottját – Tóth Zoltán, a Kalocsai Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője hivatalos volt a rendezvényre, de hivatalos kiküldetésben Kecskeméten volt aznap, így megjelenését nem ígérte biztosra, végül nem is érkezett meg. A fölszólaló a kifogást nem tudta elfogadni, mondván, küldhettek volna egy helyettest.

Vannak ott vagy ötvenen abban a házban. Hogy nem tud eljönni senki, az számomra fölháborító. – mondta.

Képgaléria megtekintése (29 db kép)

Forrás: Illés György / KALOhírek

Szerinte a kétirányú és az egyirányú közlekedés mellett is szólnak elfogadható érvek, ugyanakkor a fekvőrendőr telepítését ellenezte, sőt javasolta a városban az összes fekvőrendőr eltávolítását, a sárrázókkal együtt. Tegyenek ki táblát, aki pedig nem tartja be, attól „szedjék be a pénzt”.

Nulla toleranciát kellene bevezetni a közlekedési szabályok megsértésével kapcsolatban – mondta kifogásolva azt is, hogy közzéteszik a traffipaxos mérőakciók helyszíneit, majd kissé elkalandozott a környékbeli épületek állapota, a városban a parkolás rendje irányába.

Kiss István a Kunszt utca lakójaként szólt hozzá, szintén a közlekedési morált kifogásolva, csatlakozva az ottani épületek fölújítását sürgető véleményhez. A továbbiakban kritika alá vonta az Asztrik-téri „földkupacokat”, amelyeket a járókelők pocoktúrástól óvóhelyig sok mindennek tituláltak már, és neki sem tetszik, a rajta álló királyszobrokkal egyetemben. Szintén nemtetszését fejezte ki a Kalocsa Szíve más elemeivel, például az Érsekkertet lezáró kapuval kapcsolatban.

Képgaléria megtekintése (29 db kép)

Forrás: Illés György / KALOhírek

A Magtár utcai lakók a Parkgondozó által okozott sárfölhordásokat, port, illetve a hozzá tartozó épületeknek, valamint az öregek otthonának leromlott állapotát kifogásolták.
Loibl László ezzel kapcsolatban elmondta: a Kalocsa Szíve projekt tartalmazta a telephely kerítésének elbontását, de az új kerítés építését nem, ezért erről utólag kell gondoskodni.

Én úgy látom, hogy egyértelmű az egyirányúsítás pozitív megítélése – mondta dr. Bálint József polgármester, majd hozzátette: A környék közlekedési rendje középtávon teljesen átalakulhat, erről előző nap egyeztettek az érsek úrral is. Ennek értelmében a Szent István útnak a Szentháromság-tér felé vezető végső szakaszát lezárják a forgalom elől, e helyett egy új átkötést alakítanak majd ki a Kossuth Lajos utca felé. Így a tér teljesen mentes lesz a gépjárműforgalomtól, főleg műemlékvédelmi okokból.

Képgaléria megtekintése (29 db kép)

Forrás: Illés György / KALOhírek

Csütörtökön meg is szavazhatják

Ennek a kérdésnek az eldöntése, és pozitív elbírálás esetén az új forgalmi rend jogszabályba foglalása már az e hét csütörtöki, egyébként maratoninak ígérkező testületi ülésen megtörténhet. Annak hatodik napirendi pontjaként ugyanis ügyrendbe vételét tervezik az erről szóló előterjesztésnek.
Egy másik napirend keretében a Batthyány utca, vagyis a Sóhajok hídja utcájának egyirányúsításának kérdéséről is döntés születhet. Ha ezt elfogadják, ebbe az utcába csak a Szent István király utca felől lehet majd behajtani.

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!
Ehhez a cikkhez 7 darab hozzászólás érkezett. A kommentekhez gördítsen lejjebb.
Hozzászólások (7 db)
ForzaKalocsa
2016-02-23 19:33:13
Szerintem van racionális érv az egy irányú forgalom mellett és ellene is. A kérdés, hogy az érvek mérlegre tétele után merre billen az inga. Ami ennél sokkal fontosabb lenne, az a történelmi és "kereskedelmi" belváros forgalmi -és parkolási rendjének teljes felülvizsgálata és az elmúlt évek fejlesztéseihez, valamint az itt élők elvárásaihoz való hozzáigazítása!
Ehhez közlekedési mérnökök és helyi konzultációk kellenek, majd a megvalósításhoz egy szemmel jól látható összeg!!!
Az előttem hozzászólókkal annyiban egyet értek, hogy évtizedeken át turisztikai buszparkolóként funkcionált az Asztrik tér, rengeteg balesetveszélyes körülménnyel, akkor miért nem "teccettek" lakossági fórumokat szervezni???
Ágika
2016-02-23 18:32:15
Tetszik, hogy ennyire aktív a város népe. Nagyjából egy lakossági észrevétel volt, aki nehezményezi, hogy a Loibl miért nem takarítja el lagalább a cég előtt az utcát. A városban ezt már nem várja el tőle senki.
A többiek meg munkaköri kötelességből - kivéve Angeli, aki valószínűleg Loiblra vigyázott, nehogy megtámadják a feldühödött lakók - voltak ott. Annyira unalmas volt a képekből megítélve, hogy a fővárosvédőmunkahelyteremtő Szabóki elaludt közben.
Kalotroll
2016-02-23 16:33:59
"...Ennek értelmében a Szent István útnak a Szentháromság-tér felé vezető végső szakaszát lezárják a forgalom elől, e helyett egy új átkötést alakítanak majd ki a Kossuth Lajos utca felé"

Szépen hangzik, de ezt hogy? Értem az Érsek Urat, mivel a Székesegyházat meg kell védeni a forgalom miatt előálló mozgástól, vibrációtól, de ez szinte lehetetlen ügy ebben a formában. Ha esetleg anno nem oda rakják a kongó ürességű sétálóutcát ahova, akkor. Anélkül, hogy nem szűnik meg a sétálóutca, szerintem nem lehet tehermentesíteni a városközpontot az esetleges lezárás okozta probléma alól.

Ezek a fontos kérdések, nem az, hogy egyirányú e az utca!
kisbéta
2016-02-27 10:01:22
érdekes , most féltik a székesegyházat ? amikor buszok teherautók már régen nem járnak arrafelé ? ha megszűnik a közlekedés ott , akkor más utcák lesznek megterhelve. Sztem a belvárosban nincs olyan utca ami elbírná a nagyobb forgalmat , arról nem beszélve , h az ott lakók életkörülményei rosszabbodnak ezáltal (por, kipufogógáz )én a kertvárosban lakom , nekem nyóóccc - de hol vannak az ott lakók ? alig voltak azon a fórumon .
Tora Tora Tora
2016-02-23 15:32:33
Ezek ám a problémák Kedves Kalocsaiak! Évtizedekig silányult az egész belváros az érsekkerttel egyetemben, az előző polgiék felújították az egészet, most meg ilyen pótcselekvésekre megy a városvezetés ideje és energiája. Közben meg minden szinten csúszik lefele a város :)
geronimo
2016-02-22 21:59:46
Az Angeli Gabika mit szervezkedik már megint? Semmi köze a körzethez, és nem ért a közlekedéshez (sem)! Már egy éve hogy bejelentette (!!!) a körforgalmat a buszmegállóhoz, azóta is szédülünk a sok körözéstől. Menjen inkább vissza kockás ingben németet tanítani, súlyos milliókat nyerne vele a város évente. Amúgy az egyirányúsítás baromság, meg kellene tanulni vezetni, ilyen egyszerű. Széles, jó minőségű út van két oldalt parkolókkal, csak a sok mazsola nem tudja használni. A Bólint Jóska meg jól feltalálta a spanyolviaszt az érsekkel együtt. Ha ez a lezárás ilyen egyszerű lenne már rég megcsinálták volna az elődei. Ennek lenne értelme, de nem tudják hol átvezetni a forgalmat, mert be van építve az egész belváros, ráadásul minden második épület védett műemlék, így elbontani nem lehet. Arról nem is beszélve, hogy addig itt nem lesz komoly pénz fejlesztésre, amíg a Török Guszti adja a tanácsokat a városnak. Ő egy dologhoz értett, a szadeszos főnökeit addig idegesítette, míg be nem tömték a száját pár milliárddal. De ezeknek az időknek már végre, most a Lázár osztja a lapokat, és abból nem jut asztalcsapkodó tisztakezű perszónáknak!
Tora Tora Tora
2016-02-23 15:42:51
Angeli képviselő ezt a feladatot milyen minőségében viszi. Personos tanácsadóként, képviselőként, extanítóként? Vagy esetleg az új állásában jelölték rá ezt a látszatintézkedősdit?
Akkor miért nem háborogtak, amikor a turista busz forgalomtól nem lehetett közlekedni az Asztrik téren? Most, hogy rendbe lett hozva, széles útfelülettel, parkolókkal, sétálóval, most aztán megy az izmozás a pillanatnyi politikai haszonszerzésért, meg a média figyelemért. Mert egyébként sok értelme nincs az egésznek :)

Még több friss hír

2024. 10. 10., 14:59
A kibertámadások számának drámai növekedése globális szinten egyre nagyobb aggodalomra ad okot, különösen az egészségügyi szektorban. A QBE jelentése szerint 2020 és 2024 között több mint kétszeresére nőtt az éves globális kibertámadások száma, 103-ról 211-re emelkedve. Az egészségügyi szektor különösen veszélyeztetett: 2023-ban világszerte több mint 630 zsarolóvírusos incidens érintette az ágazatot, miközben már az orvosi implantátumok gyártóinak is fel kell készülniük a hackertámadásokra. Az MVM Future Talks október 11-i tudományos talk showja szakértőkkel járja körbe a témát.
2024-10-09 13:22:11
Japán és dél-koreai atomcég is tagja a European Utility Requirements-nek (EUR), melynek küldetése az új atomerőművi projektekre vonatkozó követelményrendszer megalkotása és folyamatos aktualizálása. A szervezet két év után ismét magyarországi rendezvényen vett részt, a szakemberek a budapesti tanácskozást követően a paksi építkezést is megtekintették. (x)

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 10. 12., 16:11
október 12-e lehetőséget biztosít arra, hogy hálával és tisztelettel emlékezzünk az elhunyt szervdonorokra, és köszönetünket fejezzük ki az élő donorok előtt, akik döntésükkel életeket mentettek. Még >>>
2024. 10. 11., 07:17
A németjuhász-malinois keverék az ez évi kutyavásáron került az igazgatósághoz, ahol azonnal megkezdődött a kiképzése. Még >>>
2024. 10. 10., 09:16
A Budapest-Belgrád vasútvonal Budapesttől délre eső építési szakaszán tegnap Szijjártó Péter miniszter személyes részvételével tartott gépbemutatót a V-HÍD. Még >>>
2024. 10. 09., 18:33
A gépjárműveket szétbontották és az abból származó anyagokat az udvaron tárolták, fémkereskedőknek értékesítették, vagy elégették. Még >>>
2024. 10. 08., 10:16
A csalók kizárólag a sértettek regisztrációs és tranzakciós díj címén befizetett pénzét akarták megszerezni. Még >>>
2024. 10. 07., 12:44
Minden olyan magatartást figyelnek, amely vezetés közben a személy- és vagyonbiztonságot a figyelem elvonásával veszélyezteti. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK