A két vállalat már korábban megvásárolt egy ipari telket a mostani ajánlattal érintett mellett, most a korábban meglévő területeikkel való telekegyesítés érdekében van szükségük egy iparvasút hasznosítású területrészre. A korábbi ingatlanvásárlásukban öt éven belül lezáruló beruházást vállaltak, amelynek így már nincs fizikai akadálya.
Az írásos előterjesztésből megtudhattuk, hogy a Kalocsa Város Önkormányzatának kizárólagos tulajdonában álló, a kalocsai 5248/2 helyrajzi szám alatti, „kivett iparvasút” művelési ágú ingatlan a korábbi 1.3451 hektár területű telek megosztását követően alakult ki, amelynek nyomán egy 10.006 és egy 3.445 négyzetméter területű telek alakult ki, amelyek művelési ága továbbra is kivett iparvasút.
Az egyik ingatlanra közös vételi ajánlatot nyújtott be a kalocsai Budamobil Cargo Kft. és a dunaszentbenedeki Turbó-Truck Kft.
A VÉTELI AJÁNLATOT TEVŐK A SZOMSZÉDOS TERÜLETEK TULAJDONOSAI, ÉS A KORÁBBI INGATLANVÁSÁRLÁS ÉS EGY NAGYOBB TERÜLET KIALAKÍTÁSA MIATT SZÜKSÉGES AZ ADOTT TERÜLET MEGVÁSÁRLÁSA.
A vevők korábban vállalták, hogy öt év alatt beruházást végeznek a szomszédos ingatlanon.
A telek becsült értéke szerinti nagyságrendje miatt pályáztatás nélkül is értékesíthető, ha nem haladja meg a bruttó 25 millió forintos értéket, és – hárommillió forintnál nagyobb összegű vagyontárgy esetében –, amennyiben az eladási ár nem alacsonyabb a hat hónapnál nem régebbi értékbecslésben megállapítottnál.
Az ajánlat 600 forint volt négyzetméterenként, a helyi vagyonrendelet által az ilyen értékű vagyonelemekre előírt, az értékbecslés viszont 843 forintos négyzetméterenkénti árat állapított meg, amelyet azonban az ajánlattevő vállalkozások az egyeztetések során elfogadtak. Így 2.904.135 forint szerepel a végleges ajánlattételben.
AZ INGATLAN AZ ÖNKORMÁNYZAT ÚGYNEVEZETT EGYÉB, FORGALOMKÉPES VAGYONA KÖRÉBE TARTOZIK, NEM RÉSZE AZ ORSZÁGOS VASÚTHÁLÓZATNAK, JELENLEG NINCS KAPCSOLÓDÁSA MÁSIK VASÚTI PÁLYATESTHEZ.
Bevezetőjében dr. Filvig Géza elmondta, hogy a mostani vételi ajánlattal érintett terület szomszédságában található telket már megvásárolták a mostani ajánlattevő vállalkozások, és most telekegyesítésben gondolkodnak, mert a korábban megvásárolt területen fejleszteni szeretnének.
Király Róbert megkérdezte, hogy milyen szempont alapján dől el, hogy egy telekeladás esetén kiköt-e a város visszavásárlási jogot, illetve azt megalapozó feltételeket.
Dr. Kiss Csaba jegyző elmondta: ez a testület döntésétől függ, és az utóbbi évek nagyobb telekértékesítéseinél mindig beépítettek ilyen megkötést, azonban ez esetben – tekintettel arra, hogy a korábban értékesített telekre öt éves visszavásárlási jog lett kikötve, a vevők pedig telekegyesítésben gondolkodnak, így a telek sorsát a korábbi értékesítéssel érintett, nagyobb alapterületű telek fogja meghatározni, ezért most ezt a megkötést nem tartotta lényegesnek beépíteni az előterjesztésbe.
Király Róbert emlékei szerint azonban a korábbi telekeladás alkalmával nem építettek ilyen kitételt a szerződésben, ezért javasolta, hogy amennyiben ez valóban így van,akkor most tegyék ezt meg e telek vonatkozásában.
A dokumentum ellenőrzése végett Filvig Géza öt perc szünetet rendelt el.
Ez után a polgármester megállapította, hogy az elővásárlás jogát a korábbi szerződés kikötötte, ezért megkérdezte a képviselőt, hogy így is fönntartja-e javaslatát az elővásárlási jog beépítésére.
Miután megállapítást nyert, hogy az önmagában forgalomképtelen és beruházásra, építésre alkalmatlan vagyonelem a telekegyesítés után az e jogi eszközzel terhelt, nagyobb telek része lesz, e javaslatát nem tartotta fönn Király Róbert.
Schmidt Rajmund a Pénzügyi és Vagyonellenőrzési Bizottság álláspontját ismertette: a bizottság tárgyalta és elfogadásra javasolta az előterjesztésben foglaltakat.
Kákonyi István képviselő a Gazdaság- és Turizmus-fejlesztési Bizottság nevében elmondta: tárgyalták és szintén elfogadásra javasolták a napirendi pontot.
Indoklásképp elmondta, aki az adott – a város peremén, Homokgyőrben fekvő – területen korábban eladott telken az tapasztalható, hogy az új tulajdonosok már szépen kitakarították a területet, megkezdve a beruházásra való előkészítést, a beruházás nyomán pedig új munkahelyek keletkeznek majd városunkban.
A Jogi és Ügyrendi Bizottság álláspontját dr. Vincze András ismertette. E szerint a bizottság tárgyalta és egyhangúlag elfogadásra javasolta a napirendet.
A bizottság elnöke elmondta, hogy vizsgálták azt is, hogy a területen jelenleg található-e vasúti pályatest, és megállapítást nyert, hogy igen van rajta vasúti pályatest, amelynek állapota azonban eléggé leromlott, és pillanatnyilag más vasúti hálózati elemekhez nem csatlakozik, valamint, az is nyilvánvalóvá vált, hogy mindezt az értékbecslés is figyelembe vette. Ezért az értékesítésnek jogi akadályát nem látták,
Örömteli, hogy egyre több beruházás kezdődik Kalocsán – mondta Filvig Géza polgármester, aki azt is elmondta, hogy épp a testületi ülés előtt is egy igen komoly befektetővel tárgyalt egy nagy kalocsai ingatlanról.
Elindult. Tehát már a híd alapkőletételével is érződik a Kalocsa iránti érdeklődés, a területeink iránti érdeklődés, az értéke emelkedik, úgyhogy én azt gondolom, hogy Kalocsa jó úton jár és elindult a fejlődés útján”– mondta a vita zárásaképpen Filvig Géza, majd szavazásra bocsátotta a napirendi javaslatot, amely 10 igen szavazattal – egy tartózkodás mellett – megkapta a többség támogatását.