Május 26-án kihirdették: a Duna Aszfalt adta a legjobb ajánlatot a Kalocsa-Paks Duna-híd, valamint a kapcsolódó utak megépítésére, így ez a cég építheti a Duna két partját összekötő hidat és az utakat. A mintegy 92 milliárd forintos beruházás nem csak az 1100 méteres híd építését foglalja magába, hanem a rávezető, részben merőben új utak kivitelezését is. A fejlesztéssel a Kalocsa 512-es jelű, nyugati elkerülő útját kötik össze a Duna túlpartján futó M6-os autópályával. A beruházás komplexitásából adódóan Gerjent és Paksot egy új, kétszer egy sávos úttal kötik össze.
A kalocsai és paksi oldalon egyaránt a közérdeklődés homlokterében álló, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzésre május 26-án, kedden hirdettek eredményt.
Font Sándor országgyűlési képviselő ezzel kapcsolatban elmondta: a projekt komplexitásából adódóan két részre bontott a pályázati kiírás, illetve fejlesztés nem csak az 1100 méter hosszú hidat, hanem a mintegy 13 kilométer, részben merőben új út megépítését is magába foglalja.
A híd és a Duna bal, illetve jobb partján futó 13 kilométernyi út megépítését, mint a közbeszerzés első részét 76,95 milliárdos ajánlattal nyerte a Duna Aszfalt – mondta a képviselő.
Hozzátette: amint az közismert, az új híd az 512-es utat, Kalocsa nyugati elkerülőjét köti össze a Duna jobb partján futó M6-os autópályával. A hídra vezető, majd az autópályáig tartó út az a bizonyos 13 kilométer hosszú szakasz, melynek számozása a Duna paksi oldalán sem változik.
A tender másik része egy erre az útra merőleges új út megvalósításából áll, ami kétszer egy sávon Gerjent és Paksot köti majd össze. Ez az új útszakasz 11,2 kilométer hosszú, és mivel komolyabb műtárgyakat nem kell hozzá építeni, a pályázati kiírás ezen részét 14,96 milliárdos ajánlattal nyerte, ugyancsak a Duna Aszfalt.
A G7 értesülése szerint a közbeszerzésen a Duna Aszfalt mellett az SDD konzorcium adott be a tender mindkét részére érvényes ajánlatot. Az SDD konzorciumot a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotja, ám a Duna-híd építését, a 13 kilométernyi utat is magába foglaló beruházást a konzorcium közel nyolcvan, a Gerjen-Paks közötti új utat valamivel több, mint 16 milliárd forinttal többért valósította volna meg, mind a Duna Aszfalt.
Font Sándor országgyűlési képviselő annak a véleményének adott hangot: miután a hídépítőknek a munkaterületet átadják,
KEDVEZŐ VÍZÁLLÁS ESETÉN ŐSSZEL KEZDŐDHET A HÍD TARTÓPILLÉREINEK ALAPOZÁSA.
A kiírás szerint a kivitelezőnek 40 hónap áll rendelkezésére, hogy a hidat megépítse, ám
SZAKMAI KÖRÖKBŐL SZÁRMAZÓ VÉLEMÉNYEK SZERINT A KALOCSA-PAKS DUNA-HÍD KÉT ÉV ALATT, 2022 ÉV VÉGIG MEGÉPÜLHET.
Amint azt május 29-én Bakai Károly, Foktő község polgármestere megerősítette számunkra: a hídra vezető út lőszermentesítését még márciusban megkezdték, és mivel a hídra vezető út a község belterületéhez közel, a Sallai utca végénél halad el, a településen már érzékelhető, hogy a kivitelező az első munkagéppel már felvonult.