Felhívom szíves figyelmét, hogy 2025. január 15. napjával megszűnik az ügyfélkapus azonosítás lehetősége, így az eddigi azonosítási módról valamennyi ügyfélkapuval jelenleg rendelkező állampolgárnak szükségszerűen át kell térnie az eAzonosítás (aktív Digitális Állampolgárság Program felhasználói profil), vagy az emelt szintű kétfaktoros azonosítást biztosító ügyfélkapu (Ügyfélkapu+), mint a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatások használatára –áll a Kalocsai Járási Hivatal közleményében, amit az alábbiakban olvashatnak.
2025. január 16. napjától az elektronikus ügyintézési szolgáltatások (pl.: eSZJA, EESZT), továbbá a tárhely szolgáltatás is csak az Ügyfélkapu+ vagy Digitális Állampolgárság Program (DÁP) keretalkalmazás által biztosított azonosítási módok útján lesznek elérhetőek.
A Digitális Állampolgárság Program az Ügyfélkapu+ azonosítási szolgáltatásnál sokkal szélesebb felhasználási lehetőségeket tesz lehetővé. A Digitális Állampolgárság Programmal egy olyan digitális környezet megteremtése a cél, ami leegyszerűsíti az állampolgárok és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt. A Digitális Állampolgárság Program kulcsa a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás.
Az applikáció formájában letölthető mobilalkalmazás segítségével 2024. év őszétől fokozatosan egyre több és több ügyet lehet egyszerűen és kényelmesen a mobiltelefonról intézni. A Digitális Állampolgárság Programról bővebb információ ITT található.
Az Ügyfélkapu+ regisztráció végrehajtására online van lehetőség (https://kau.gov.hu/dap/). A Digitális Állampolgárság Programra történő regisztrációra kormányablakokban, személyes megjelenés mellett van lehetőség, kivéve azoknak, akik 2021. június 23. után kiállított és aktivált eSzemélyi igazolvánnyal rendelkeznek, ők online is azonosíthatják magukat a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban.
Tekintettel arra, hogy a Digitális Állampolgárság Programra történő regisztráció széles kört érint, a Kalocsai Járási Hivatal állami intézmények, nagyobb létszámot foglalkoztatók, iskolák megkeresésével, szervezett úton, meghatározott időpontokban kíván lehetőséget biztosítani a kormányablakokban a Digitális Állampolgárság Programra történő regisztrációra. Igény esetén, nagyobb telephelyen kormányablakbuszt is biztosítani tudunk a zökkenőmentes ügyintézés érdekében.
Amennyiben a felkínált lehetőség felkeltette érdeklődését, a szervezett regisztráció céljából keresse bizalommal Takáts Krisztián Kormányablak osztályvezető kollégánkat a takats.krisztian@bacs.gov.hu e-mail címen, telefonon a 78/795-250 vezetékes számon.
A DIGITÁLIS ÁLLAMPOLGÁRSÁG PROGRAMBAN REGISZTRÁLÁS MENETE:
Töltse le az alkalmazást a telefonjára, majd engedélyezze a biometrikus azonosítást, értesítéseket és a kamera használatot. A kormányablakban történő regisztráció során azonosítania kell magát. Az azonosításhoz hozza magával a telefont, amire letöltötte a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, a személyi igazolványát és lakcímkártyáját, illetve jogosítványát vagy az útlevelét. Ügyeljen rá, hogy legyen mobilinternete! Operációs rendszer, melyet minimum megkövetel az alkalmazás: iOS 16, iPadOS 16 vagy újabb verzió, Android 10 vagy újabb verzió.