Egyre látványosabban közelítenek egymáshoz, mondhatni lassan összeérnek a Kalocsa–Paks híd elemei.
Aki a Tolna és Bács-Kiskun vármegyéket összekötő, épülő új Duna-híd felé jár, azt láthatja, egyre közelebb kerülnek egymáshoz, a laikus szerint már-már összeérnek a kalocsai és a paksi oldalról benyúló elemek - olvasható a TEOL felületén.
Valóban így van, hiszen
mindössze egy zöm, azaz az utolsó építési szakasz maradt hátra, mielőtt összekapcsolódik a két oldalt összekötő létesítmény.
A beruházó Építési és Közlekedési Minisztériumot arról kérdezték, hogy áll most a beruházás, milyen munkák zajlottak az utóbbi hónapokban, napokban.
A nyár folyamán befejeződött a Kalocsa–Paks új Duna-híd jobb ártéri hídszerkezetének hossztolása, melynek helyére egy 286 méter hosszúságú, kétezer tonnás acél felszerkezet került. A híd alól kiemelték a tolópadokat, megtörtént a sarura helyezés, valamint folyamatban van a hídtartozékok szerelése is."– tájékoztatta a hírportált a minisztérium. A jelenlegi munkafázisban a mederhíd kalocsai ágának főtartószerkezete a támasztól több mint 82-82 méterre nyúlik ki, míg a paksi hídág pontosan egy zöm különbséggel, több mint 77-77 méterre ágaskodik, ezzel biztosítva a nemzetközi hajózási útvonal zavartalan üzemelését – állt a közleményben.
A híd bal ártéri szerkezetén szakaszosan elkészült a hídtartozékok, így például a kiemelt szegély, hídszegély, korlát- és kandeláber fogadó talplemezek szerelése, amelynek köszönhetően olyan munkafolyamatok nyertek teret, mint a korrózióvédelmi- és az öntöttaszfaltozás. A Duna-folyamot az új medrébe terelő kőgátak a híd felvízi és alvízi oldalán egyaránt elkészültek. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beszámolója szerint Magyarország legnagyobb hídépítési projektje látványosan halad, a tervek szerint az utolsó mederhíd zömöt jövő év elején emelik be.