2021. 11. 29. hétfő
: 369 Ft   : 327 Ft Benzin: 480 Ft/l   Dízel: 480 Ft/l   Írjon nekünk

Útinapló egy kirándulásról

2018. 04. 24., 17:32

2018. április 20-21-én kétnapos tanulmányi kiránduláson vettünk részt Budapesten. Már az indulás is izgalmas volt számunkra, hiszen távolsági járattal utaztunk. A Népligetnél leszálltunk és metróval a Holokauszt Emlékközpontba vezetett utunk. Rendhagyó irodalomórán vettünk részt, amelynek témája Radnóti Miklós költészete volt. Három csoportban oldottuk meg a feladatokat. Így mélyítettük el a költő életútjáról ismereteinket.

A hangulatos óra után megtekintettük a múzeum kiállításanyagát. Megdöbbentő élmény volt, átéreztük Radnóti sorait:
„Oly korban éltem én e földön,
mikor az ember úgy elaljasult,
hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,
s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,
befonták életét vad kényszerképzetek.”

Utunk következő állomása a szállás elfoglalása volt. Földalattival, villamossal, metróval, trolival közlekedtünk. A Baroque Hostel épülete, szobáinak elhelyezése, berendezése elvarázsolt bennünket. Igazi dédnagymama idejéből itt megmaradt szekrényből lehetett átjutni egyik szobából a másikba. Csomagjainktól megszabadultunk és folytattuk kirándulásunkat.

Forrás: Belvárosi Általános Iskola

A rakpartra mentünk. Menetrendszerinti hajóra szálltunk. Gyönyörködtünk a Duna parton elhelyezkedő látványosságokban. Jó volt látni, hogy Európa legnagyobb nemzetközi folyója osztja szét a várost. Hidak, épületek kétezer éves történelmünkről beszélnek. Éreztük a friss nyárias szellőben a város nyüzsgő hangulatát.

Délután a Terror Háza Múzeumban mentünk. „A múltat be kell vallani.” József Attila szavai igazolták élményeinket. A 20. században a magyar történelem két szégyenteljes és tragikus korszakát valóban mindenkinek meg kell ismerni. A terror egykori háza ma azt példázza, hogy a szabadságért hozott áldozat nem hiábavaló, hiszen a szabadság és a függetlenség erői kerültek ki győztesen. Este Jókai Mór A bolondok grófja színdarabot láttuk az Új Színházban. Énekes, bohókás két felvonásos mű, rendkívül szórakoztató vígjáték békebeli hangulatot varázsolt.

Az előadás után az éjszakai Budapest fényeiben gyönyörködve végigsétáltunk a főváros legszebb sugárútján, az Andrássy úton. Vajdahunyad vár fényeit is láttuk.

A Millenniumi emlékmű a magyar történelem 14 neves személyiségének szobrait próbáltuk memorizálni. Honfoglaló vezérek szoborcsoportja előtt fényképezkedtünk.

A szombati kirándulásunk is kedvezően alakult, hiszen ragyogó nyárias napsütésre ébredtünk. Bőséges és fenséges reggelink elfogyasztása után Gül baba türbéjéhez mentünk, a „rózsák atyjának” síremlékéhez. Felújítási munkálatok miatt még nem látogatható, de kívülről megcsodálhattuk a bimbózó rózsakertet.

A Budai Vár lépcsői is az elmúlt évszázadok történelméről tanúskodnak. Hosszú sétát tettünk a várban, ismerkedtünk a középkori eredetű műemlékekkel. Budapest teljes panorámájában gyönyörködtünk. A Kossuth térre villamossal, metróval mentünk. Nagyon vártuk, hogy bejussunk a Parlamentbe. A téren fúvószenekarok találkozója volt, akik különböző díszes egyenruhában koncertet adtak. Az Országház a világ harmadik legnagyobb parlamentje. Idegenvezető mutatta be Steindl Imre által tervezett épületet. Meghatódva álltunk a lépcsőházban, hallgatva az ismertetést. Jártunk az ülésteremben, a kupolacsarnokban, megtekintettük a Szent Korona és a koronázási jelvények kiállítását, oldalfolyosókon láttuk a szivartartókat, benézhettünk a társalgóba. Ebédelni egy bevásárlóközpontban mentünk. Mindenki kedvenc menüjét választotta, üdítővel.

Köszönjük a Belvárosi Nebulók Alapítványnak és támogatójának a lehetőséget, hogy ingyenesen részt vehettünk a kiránduláson. Köszönjük Tóth Annamária tanárnő szervező munkáját és Apród Péter, Filvig Ágnes pedagógusoknak a felkészítést, a kísérést. A kirándulás emlékezetes marad számunkra.

Köszönjük:Horváth Csenge, Pécsi Martina, Simonics Dzsenna, Szabadi Rita, Holló Bianka, Istella Renáta, Lengyel Lilla Julianna, Pál Emese, Roskó-Kovách Luca, Bagó Patrik, Tóth Zalán, Tóth Zétény, Török Krisztofer, Szoldatics Bence, Romsics Ádám, Vadász Mercédesz.

Az oldal támogatója a Hufbau-Akker szaküzlet. További akciós termékekért ide kattints!

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

videok  legfrissebb videók

2019. 08. 09., 11:29
Terefere Pécsi Viviennel. Interjúalanyaink: kalocsai kötődésű, tehetséges fiatalok. Téma: vágyak, álmok, tervek, alkotások, aktualitások. Viven első beszélgetőtársa 18 éves koráig élt városunkban, amelynek közvéleménye röplabdacsapatunk erősségeként ismerhette meg őt. De mi van vele most, egy jó évtized után? Meg fognak lepődni!

Még több friss hír

2021. 11. 27., 14:25
A kalocsai Török „Töce” Tibor, A-MAFOSZ-fotóművész 16 éves pályafutása legeredményesebb évét zárta. A fotográfus 2021-ben 30 díjat nyert. A több mint 150 kiállításra javasolt képe négy földrészen és 20 különböző országban került bemutatásra. A pályázatokon díjazott képeinek 90 százaléka Kalocsán és annak vonzáskörzetében készült!
2021. 11. 26., 08:05
Két napja, a közmeghallgatáson még hiányolták, máris megnyílik a kalocsai Infopont. Az iroda napi nyolc órán át tart majd nyitva. Feladatai között szerepel a turizmus kiszolgálása, kulturális és más rendezvények népszerűsítése és belépőjegyek árusítása, tájékoztatás, valamint az önkormányzattal való kapcsolattartásban is segítséget nyújt.
2021. 11. 25., 08:40
Évekig valóban csatatérre emlékeztetett Kalocsa főtere. Mire egyre nagyobb felületen készül el az új díszburkolat, hétfőn megütközött a városházán a képviselő-testület és a kivitelező érsekség. Egy újabb határidő-hosszabbítási kérelem volt a casus belli. A testület nem engedett. Eben a cikkben a kérelmezők érvrendszerét ismertetjük, dr. Filvig Géza polgármester bevezetőjével.

Legfrissebbek most

NAPI GYORS
2021. 11. 29., 09:54
A baromfi ágazatot érő kár mérséklése érdekében minden könnyítő intézkedést elrendelnek a szakemberek, amint azt a járványhelyzet lehetővé teszi. Még >>>
2021. 11. 29., 09:48
A Kalocsai Innovációs és Közművelődési Központ szervezésében ezúttal a Kolompos együttes mulatságára! Még >>>
2021. 11. 28., 16:00
Az ANDA Present Kft. 10 000 db gyermekmaszkot adományozott a Kertvárosi Általános Iskoláért-Gyermekeinkért Alapítványnak. Még >>>
2021. 11. 28., 14:56
A vádlott szándékosan segítséget kívánt nyújtani 4 szír migráns személynek abban, hogy a szerb-magyar államhatár közeléből Nyugat-Európába, Ausztriába eljussanak. A sikeres szállítást követően Belgrádban 1000 eurót kapott volna fizetségül. Még >>>
2021. 11. 28., 11:55
Személyautó árokba hajtott a Dunapataj táblától 100 méterre, Ordas irányában. Még >>>