Idén júliusban 72 pályamű érkezett a divany.hu internetes magazin Online Szupertanár kerestetik felhívására, köztük Lehr-Juhász Mónika dusnoki tanáré. Az oktatási szakértőből, gyakorló tanárból és középiskolás diákból álló zsűri Lehr-Juhász Mónikát két fővárosi kollégájával együtt választotta a három legjobb jelölt közé, ami az országos mezőny erősségét tekintve már önmagában nagyon szép eredmény. Ám most a jelöltekről készült, a divany-hu-n látható bemutatkozó kisfilmekre július 29-e és augusztus 2-a között leadott like-ok száma, tehát internetes szavazás dönti el, végül a Bács-Kiskun megyei tanár, Lehr-Juhász Mónika, vagy fővárosi két kollégája közül az egyik lesz a 2020. év Online Szupertanára.
Túlzás nélkül állíthatjuk, beletekintve Lehr-Juhász Mónika szakmai önéletrajzába, csak ámul-bámul az ember, hogy a dusnoki általános iskola történelem-magyar és ének tanára milyen sokat tett a 21. század kihívásaihoz igazodó, a koronavírus-járvány miatt különösen előtérbe került online oktatásért.
A Dusnok közéletében önkormányzati képviselőként is résztvevő Lehr-Juhász Mónikát szakmai életútjáról és arról a belső inspirációról kérdeztük, amelynek megkoronázása az Online Szupertanár cím elnyerése lehet.
CSUPÁN PÉLDÁLÓZÓ JELLEGGEL, HOGY LÁSSA A KEDVES ÉRDEKLŐDŐ, ÉRDEMES LESZ EZT A CIKKET VÉGIG OLVASNI ÉS A DUSNOKI TANÁRNŐRE SZAVAZNI.
Lehr-Juhász Mónika saját YouTube csatornával, oktatási anyagokkal, tanári bloggal rendelkező pedagógus.Kollégáit a Telenor hipersuli.webuni.hu felületre feltöltött Énekórát digitálisan?!? című tananyagfejlesztő kurzussal segíti, amelyben egyszerű lépésekben mutatja be, hogyan lehet érdekes, de hatékony énekórát tartani digitálisan. Eddig 210 énektanár jelentkezett a kurzusra.
Amint azt a tanárnő portálunknak elmondta:
A kidolgozott módszereimet nem féltem önző módon munkatársaimtól. Érzékeltem, hogy nagyon sok pedagógusnak megoldhatatlan kihívás volt a digitális tanrend, ők most nyáron igyekeznek pihenés helyett felzárkózni. Őket segítettem a tananyagfejlesztő kurzussal. A pályázaton való részvételhez egy olyan oldalban kellett leírni: milyen kreatív és egyedi módszereket vetek be annak érdekében, hogy a gyerekeknek élmény legyen a tanulás. A pályázathoz csatolni lehetett képeket, videókat, így én saját YouTube csatornám oktatási anyagait, illetve a tanári blogom elérhetőségeit is feltettem."Arra a kérdésre, hogy egy ilyen pályázaton a jelölt mit nyerhet, Lehr – Juhász Mónika elújságolta:
Hogy mit nyerhetek? A verseny fődíja a Lidl jóvoltából egy vaidúj iPad Pro, egy 100 ezer forintos Lidl vásárlási utalvány, valamint 1 millió forint értékű egészséges élelmiszer az iskolának, ahol tanítok."A jelölttől az is megtudtuk: Dusnokon él, a fajszi tagintézmény főállású és a dusnoki általános iskola áttanító pedagógusa.
Mónika 22 éve általános iskolai tanárként magyar irodalmat, nyelvtant, éneket és történelmet tanít. Születésük óta egyedül neveli hármasiker fiait, akik 15 évesek, most fejezték be általános iskolát. A digitális tanrend teljesen felborította az ő családi életét is. Nagy könnyebbség és tanulságos volt viszont, hogy gyerekein keresztül látta, amit a diákok és a szüleik éltek meg.
AZON TANÁROK KÖZÉ TARTOZIK, AKIK SZERETIK IDŐNKÉNT A MÓDSZERTÁRAT FRISSÍTENI, A DIÁKOKAT JÓ FELADATOKKAL ÖSZTÖNÖZNI, HOGY KÖZÖSEN A LEHETŐ LEGTÖBBET HOZZÁK KI.
Ugyan még ahhoz a generációhoz tartozik, amelynek tagjai az első diplomájukat informatikai tudás nélkül szerezték meg, ám az informatika fontosságát nagyon korán felismerte. Ezen a területen is tovább képezte magát.
Mint mondta,
Először azt tisztáztam magamban, hogy diákjaim képtelenek lesznek naponta minden tantárgyból 1-1 órát készülni, ezért a sokszor 5-6 oldalas történelem leckék végigolvastatása helyett 5-8 perces saját narrátorszöveggel ellátott videókat küldtem nekik a tananyagból. Ezt eleinte a saját Youtube csatornámon osztottam meg, majd elkészítettem a saját tanári blogomat, hogy egy-egy témakör minden videója egy helyen megtalálható legyen. Sejtettem, hogy énekből sem fog mindenki heti 45 percet énekelni, ezért inkább jó élményhez kívántam juttatni a diákjaimat, játékos online is megoldható feladatokkal, amelyeket én egy online digitális tanteremben ellenőrizni is tudtam.
Emellett pedig karaoke változatot készítettem néhány dalból, hogy azért énekelhessenek is a dalolni vágyók.”
Lehr-Juhász Monika a beszélgetést azzal zárta:
A digitális tanrendre való átállás számomra újabb lehetőségeket jelentett saját tananyagaim fejlesztésére, kísérletezésre. Az elkészült munkáimról tanítványaimtól, szüleiktől és szakos munkatársaktól pozitív visszajelzéseket kaptam. Ezért is szeretném ötleteimet, tananyagaimat szélesebb körhöz eljuttatni, hasznossá, értékessé tenni.”
Akinek tetszik Juhász-Lehr Mónika szakmai életútja, az itt elérhető bemutatkozása, az kérjük, like szavazatával segítse a Bács-Kiskun megyei Dusnokon élő tanárnőt az Online Szupertanár cím elnyeréséhez! Nevében is köszönjük!