Faltól falig különböző, a hétköznapi rutintól szögesen eltérő, mégis az iskolai élethez ezer szállal kötődő alternatív tanórák, szabadidős programok és iskolán kívüli elfoglaltságok gondoskodnak ezen a héten arról, hogy a Szent István Gimnázium tanulói ne a sötét szobában, lámpafénynél, a házi feladat fölött görnyedve élvezzék ki a már-már nyárba forduló tavaszi napokat. Alább a rájuk váró események sorából szemezgetünk.
Míg a hétfői és a keddi napok főképp a reál-tárgyakra épülő digitális projektekről szólnak fizika- és kémiaórák keretében, addig szerdától péntekig folyamatos lesz a pörgés a gimi falai között, sőt, azokon kilépve is.
A digitális témahét mellett ugyanis a színházba telepített művészi előadások és a meszesi Duna partra invitáló, különböző szabadtéri sportprogramok gondoskodnak arról, hogy a tanulók minőségi módját válasszák a szabadidő eltöltésének, és maximum néhány vidám szelfi erejéig kapják elő telefonjaikat, ne azokra legyenek egész nap rágyógyulva.
Persze a világ változik, a digitális eszközök pedig egyre elkerülhetetlenebb részét képezik a mindennapoknak, amelyet az oktatási intézményeknek is tudomásul kell vennie, mi több, érdemes azokat beemelniük az iskolai munkába, ha nem akarnak „letűnt korok múlt századi intézményeivé” válni idővel. Ezt a gimnázium is jól tudja, nem véletlen, hogy a héten digitális témahét-projekt folyik, amelyhez az egész iskola csatlakozott és egyik fő célja, hogy ez időszak alatt minden tanár legalább egyszer használjon digitális eszközöket, vagy segédanyagot a tanórákon.
Szerdán, ahogyan a tavaszi időszámítás kezdetével az éjszakák, úgy a gimiben a tanórák rövidülnek 5-5 percekkel. Ezen a napon tehát negyvenperces órákat tartanak, és a biztonságos internethasználat, a hangszerkesztés, vagy éppen a 3D-s filmvetítés kínálkozik rendhagyó programként az érdeklődőknek, akik délután kettőtől az iskola dísztermében tehetik próbára filmes tudásukat egy össznépi vetélkedő keretében.
A csütörtöki nap a tanulói előadások és bemutatók jegyében zajlik. Listázni is hosszas lenne, hogy milyen szerteágazó témákban, hány helyszínen és hány csoport várja tanulótársait, hogy egy-egy tudományterületen sajátos formában bővítsék társaik tudását. Lesz robotikával kapcsolatos bemutató, de játékelmélet, „kultikus testtorzítás”, „dédapáink, dédanyáink kora”, egészségügyi problémák, vagy éppen Tesla legendája is az előtérbe kerül, a nap pedig a Városi Színházban zárul. Érdekesség, hogy nem egy „standard” színdarab gimis adaptációjára készülnek ebben az évben, hanem egy kulturális estre, amelyen a félévszázados fennállását ünneplő Liszt Ferenc AMI-ban tanuló fiatalok adnak hangversenyt, majd egy táncjátékot mutatnak be, amely „Szabad asszociációk a Képzelt riport zenéjére” címet viseli, minden bizonnyal alapul véve a népszerű musical legismertebb dallamait.
A sort pénteken egy sport- és egészségnap zárja, amelynek lényege, hogy a „gyalogos”, „kerékpáros” és „főző” csapatokra osztott fiatalságnak be kell vennie a meszesi Duna parton az önkormányzati üdülőt, ahol a főzőcsapat egészséges ételeket készít Cselik Annamária dietetikus közreműködésével, a másik két „osztagnak” pedig már az üdülőbe kijutás is izgalmakkal teli. A gyalogosoknak ugyanis a várostól az öreg folyó partjáig játékos feladatokat kell teljesítenie adott távonként, míg a bringásoknak a fokői Glencore növényolaj-gyárat kell megcélozni, ahol rövid bemutatón vesznek részt, majd a töltésen ők is célba veszik a meszesi üdülőt.
Azért mindezt végigolvasva ne mondjátok, hogy a héten nem cserélnétek (még egy-két röpdolgozat, felelés, vagy témazáró becsusszanásával is) a gimisekkel!