2023. 09. 22. péntek
Móric
: 387 Ft   : 363 Ft Benzin: 641.8 Ft/l   Dízel: 646.0 Ft/l   Írjon nekünk

Beakadt a rajtgép – 2020 közepén nyílhat meg az új Duna-híd?

Borbély-Juhász Ágnes  |  2016. 05. 11., 17:18

Kedden, a városháza dísztermében tartotta meg rendes éves közgyűlését a tavaly januárban alapított, dr. Bálint József elnökölte Kalocsa-Paks Duna-hídért Egyesület. A pénzügyi és szakmai beszámolók elfogadása után az új híd építésével kapcsolatos aktualitásokról a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) munkatársaitól, Kosztola Jánostól és Budainé Fülöp Mártától kaptak tájékoztatást a jelenlévők.

Kosztola János prezentációban mutatta be, honnan indult, és ez idáig meddig jutott a projekt. Felidézte: a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ még 2015-ben készíttette el a megvalósíthatósági tanulmányt, amelyben azt vizsgálták, hová kerülhet a híd, mely közutakkal kapcsolódhat, illetve mely vasúti hálózatba köthető be. Bemutatta a helykijelölő tanulmányt, amely a vizsgált nyomvonalakat, köztük a kiválasztott Dunaszentgyörgy-Foktő-Kalocsa vonalat is ábrázolja, ami az ott feltüntetettektől már csak csekély mértékben, észak-dél irányban térhet el.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)

Forrás: Borbély-Juhász Ágnes / KALOhírek

Mint elhangzott: a tervezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívása még 2015 októberében elindult, azonban érvénytelen ajánlatok beérkezése miatt ez év áprilisában eredménytelenül zárult. A statikai ellenőrzésre irányuló közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívása ugyanakkor sikeresen ért véget.

Előbbi eljárást április 29-én újra elindították. A pályázóknak ismételten környezeti hatástanulmányt és építési engedélyezései terveket kell készíteniük, majd ezek alapján beszerezni a környezetvédelmi illetve az építési engedélyeket. A területszerzéshez szükséges vázrajzokat szintén el kell készíteniük, és a kivitelezői ajánlathoz szükséges dokumentációt is le kell adniuk.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)

Forrás: Borbély-Juhász Ágnes / KALOhírek

Ez a közbeszerzés műszaki tartalmát illetően két részre osztható. Egyrészt áll az új Duna-híd megépítéséből és a hozzá kapcsolódó 512. számú főút Kalocsa és az M6 autópálya közötti szakasz kiépítéséből, másrészről a Paks-Gerjen összekötő út (jelenleg földút) kialakításából. Az első egység vonatkozásában az már ismert, hogy új utat mintegy 11 km hosszan kell építeni, míg felújításra 1,6 km útszakaszon lesz szükség. A tervek szerinti 11 méter koronaszélességű út 2x1 sávos lesz, 4 csomóponttal. A híd pedig egészen biztosan közúti híd lesz, kerékpárút átvezetéssel, „A” terhelési osztálynak megfelelő teherbírással. A hídszerkezet hosszát 1060 méterre becsülik.

Kosztola János előadása alapján a közbeszerzési eljárás ütemezését figyelembe véve

a hidat 2020 közepére, az útszakaszokat 2019 végére helyezhetik forgalomba.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)

Forrás: Borbély-Juhász Ágnes / KALOhírek

A korábbi híradásokban elhangzottakhoz képest, tehát már most biztos, hogy csúszik a megvalósítás. Az ezzel kapcsolatos aggályait Varajti László fogalmazta meg, mondván, ha már most, amikor „még alig csináltunk valamit” ekkora csúszásban vagyunk a korábban jósolt 2018-as időponthoz képest, akkor a későbbi fázisok bármelyikénél is adódhat több hónapos lemaradás. Emlékeztetett, a politikai ígéret szerint az erőmű építésekor már működnie kellene a hídnak, ami jelen állás szerint épphogy távolodik attól.

Képgaléria megtekintése (12 db kép)

Forrás: Borbély-Juhász Ágnes / KALOhírek

A kalocsai polgármesteri hivatal nyugalmazott műszaki osztályvezetője a Kalocsa felől a hídra vezető utak teherbírásáról is kétkedéssel ejtett szót. Szavai szerint az 512-es és az 54-es utak a mostani nyomvonalaikon nem felelnek meg a jövőbeni terhelhetőségi elvárásoknak. Ehhez kapcsolódóan dr. Bálint Józsefhez intézve szavait arra is felhívta a figyelmet, hogy a Kalocsát elkerülő út második, nyugati ütemének megvalósítása egyre sürgetőbb az új híd hozta várható forgalomnövekedés miatt, ezért arra mielőbb forrást kellene találni. A polgármester válaszában annyit mondott, hogy természetesen több forrás bevonásával is gondoltak az utakra, de a sajtónyilvánosságra tekintettel, ennek részleteiről egyelőre nem árulhat el többet.

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!
Ehhez a cikkhez 6 darab hozzászólás érkezett. A kommentekhez gördítsen lejjebb.
Hozzászólások (6 db)
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá a cikkhez:
• Regisztrációhoz kattintson IDE.
• Amennyiben már regisztrált felhasználónk, a weblap legtetején lévő menüsávból elérheti a bejelentkezés panelt.
Kalotroll
2016-05-12 22:42:22
Még szerencse, hogy van ez az egyesület! Nélkülük ez a híd még gondolat se lenne... :D Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek...
digipenna
2016-05-12 00:39:03
Nagyon érdekes. A szegedi híd engedélyesésének kapcsán, még további meglepetések, csúszások várhatók kapcsán.

A híd építésekor „Építésekor figyelni kell majd a denevérekre, a békákra és a sünökre is.” http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kozut_vasut_kerekparut_es_jarda_is_lesz_az_uj_hidon/2459280/
kisbéta
2016-05-21 12:54:35
a sünökre különösen , mert pont Kalocsa- Paks közötti Duna szakaszon szoktak átúszni rokonylátogatásra :D
digipenna
2016-05-12 00:38:48
Nagyon érdekes. A szegedi híd engedélyesésének kapcsán, még további meglepetések, csúszások várhatók kapcsán.

A híd építésekor „Építésekor figyelni kell majd a denevérekre, a békákra és a sünökre is.” http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kozut_vasut_kerekparut_es_jarda_is_lesz_az_uj_hidon/2459280/
geronimo
2016-05-11 22:05:14
A híd a Bólint Jóska - Török Guszti - Varajti Laci féle nyugdíjas gittegylet nélkül is várhatóan meg fog épülni, és ha így lesz, az Török Ferencnek és Font Sándornak köszönhető. A Péló Zoli meg vajon minek nyújtózkodik annyira? Nála nagyobb lófüttyöt nehéz lenne találni a városban, életében semmi produktív dolgot nem csinált még! Ilyen emberektől mentse meg a várost a Jóisten...
kisbéta
2016-05-20 19:42:24
Mindig ott sürög-forog ahol leesik valami anélkül , hogy ő maga tenne hozzá valamit is. Olyan lassú, hogy a hátsóján menet közben meg lehetne foltozni a nadrágot. Simulékony stílusával mindenhol behízelgi magát.

Még több friss hír

2023. 09. 18., 14:13
Első kézből kaptak információt a településvezetők a Paks II. beruházás előrehaladásáról, fontos mérföldköveiről a Közép-Duna Menti Fejlesztési Tanács fórumain. A hatállomásos tájékoztatósorozatra 99 település polgármesterei kaptak meghívást. (x)

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2023. 09. 22., 11:06
Kezdő vagy, de egyelőre kerülnéd a termeket? Egy hosszabb kihagyás után térnél vissza az edzéshez, és előtte alapoznál otthon egy kicsit? Esetleg kizárólag otthoni edzésben gondolkodsz, és a lehetőségekhez mérten szeretnéd magadból kihozni a maximumot? Segítünk megtenni az első lépést! :) Még >>>
2023. 09. 22., 10:50
A héten diagnosztizált esetekkel a 2023. évben nyilvántartott nyugat-nílusi láz megbetegedések száma 25-re nőtt. Még >>>
2023. 09. 21., 15:17
Egy csengődi asszony görög hatósági jelzést szerelt fel autójára, amit a közelmúltban vásárolt. A történtek vizsgálatát a Kiskőrösi Rendőrkapitányság befejezte. Még >>>
2023. 09. 20., 16:55
Kalocsa Város Önkormányzata rajzpályázatot hirdet általános iskolás gyerekek részére. Még >>>
2023. 09. 20., 07:59
A nyughelyre helyezett pénzérméket soha ne mozdítsuk el a helyükről, mert az emlékezők érzelmeit tükrözik. Még >>>
2023. 09. 19., 13:56
A kormányablakbusz szeptember 20-án, szerdán 8:30 és 14:30 között a Polgármesteri Hivatal épületénél várja a lakosságot ügyfélfogadásra. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK