2024. 12. 03. kedd
Ferenc, Olívia
: 414 Ft   : 394 Ft Benzin: 603 Ft/l   Dízel: 599 Ft/l   Írjon nekünk

Font Sándor: Hamarosan kormány elé kerül a Kiskőrös-Kalocsa kerékpárút terveztetése

Zsiga Ferenc  |  2021. 01. 28., 09:50

Font Sándor országgyűlési képviselő kezdeményezésére a Közép-Duna Menti Fejlesztési Térség kerékpárút-fejlesztési céljai közé bekerült a Kiskőrös-Kalocsa közötti kerékpárút megépítésének terveztetése, nyomvonalának kitűzése. Képviselő urat a Kalocsa szempontjából is nagy horderejű beruházás tervezési munkáinak állásáról kérdeztük. Font Sándor válaszában kitért arra is, hogy a Kormány támogatásával idén újabb, a választókörzet városait, községeit érintő, nagy jelentőségű kerékpárutak engedélyes és kiviteli terveinek elkészítését kezdik meg.

A két keréken közlekedők, a hobbi - és túrakerékpározók szemszögéből ugyan mindegy, de a fejlesztési forrásokat nézve érdemes különválasztani azokat a pénzeszközöket, amelyeket a térség kerékpárútjainak fejlesztésére fordítanak. Ezek egyfelől a Duna Menti Fejlesztési Tanács, másfelől az állami tulajdonban lévő, budapesti székhelyű Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. közvetítésével, egyelőre tervszinten alapozzák meg a későbbi megvalósítást.

Jó hír, hogy a Közép Duna Menti Fejlesztési Tanácsnál általam kezdeményezett Kiskőrös-Kalocsa kerékpárút terveztetése az alapkoncepcióval együtt a közigazgatási egyeztetés második szakaszában van, azaz hamarosan a kormány elé kerülhet."

 

A tervek szerint a Duna jobb és bal partján, végig a dunai védgát vonalán épül ki egy olyan összefüggő, ellipszis alakú gerinc túra kerékpárút, amelyet a dunaföldvári Beszédes József híd és a szekszárdi Szent László híd köt össze.


Ebbe a csomagba került be az általam előterjesztett és befogadott Kalocsa- Kiskőrös közötti kerékpárút megtervezése– mondta az országgyűlési képviselő.

Font Sándor hozzátette: A Duna Menti Fejlesztési Tanácsnál lévő fő túra kerékpárút tervezése és megvalósítása azért fontos, mert a különböző irányokból erre rácsatlakozó kerékpárutak egy jól átgondolt, összefüggő kerékpárút-hálózatot alkotnak majd.


Komoly érdekeltségünk van abban, hogy Soltnál egy mintegy 10 kilométeres, a Duna partra vezető, egyes szakaszán úgynevezett vegyes, kerékpár és mezőgazdasági munkagépek által használható út kerüljön megépítésre. A Solt- Akasztó -Kiskőrös-Kiskunhalas kerékpárút solti, az 52-es útba való betorkolási pontjától új kerékpárút lesz építve a Dunáig, hogy rávezesse ezt a szakaszt a dunai töltésén épülő gerinc kerékpárútra.


Forrás: KALAOhírek


Hasonlóan lényeges, hogy

Bátyánál lesz egy kiegészítő kerékpárút, rákötést biztosítva ezzel a nagy gerinc kerékpár főútra, valamint, hogy ugyan ilyen okból a Kalocsa – Meszes, jelenleg létező kerékpárút felújítása is megtörténik.”


Forrás: KALAOhírek


Számunkra azért is kulcskérdés a Kiskőrös-Kalocsa kerékpárút megépítése, mert erre fűzhető majd fel a tervbe vett Hajós –Miske –Drágszél - Halom kerékpárút, amely Halomnál csatlakozhat be a két város közötti kerékpárútba. A tervek szerint ide kötik be a Dunapataj-Szelidi-tó–Újtelek-Szakmár irányából megépítendő kerékpárutat, Kiskőröshöz közelebb pedig a Kecel felől érkező kerékpárutat.

A két híd által összekötött, 33 kilométer hosszú gerinc túra kerékpárút és a Kiskőrös – Kalocsa közötti kerékpárút számunkra költség oldalról nézve is kedvező, ugyanis az erre fordított összeg nem terheli az érintett települések fejlesztési forrásait.

Ez a két gerinc kerékpárút teszi lehetővé, hogy az egyes rövidebb kerékpárút-szakaszokat akár Szakmár, akár a többi település irányából a későbbiekben a megyei önkormányzatnál lévő, 2021-ben induló TOP, újabb nevén a Versenyképes Magyarország Operatív Program (VMOP) pályázati forrásaiból lehessen majd megépíteni”– fejtette ki Font Sándor.

A képviselő rámutatott: „Az nyilvánvaló, hogy az aktív és ökoturizmus óriási lehetőségeket rejt, a pontszerű fejlesztések helyett a turisztikai attrakciókat térségünkben is hálózatban kell, és fogjuk kezelni. E célkitűzés megvalósításával függ össze, hogy a másik fontos kormányzati fejlesztési forrásból az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. engedélyes és kiviteli terveket készítettet

Hajós – Miske- Drágszél - Halom, Tass-Dunavecse, Kecel-Császártöltés,Lakitelek - Szentkirály, Tataháza - Bácsalmás, Kecskemét-Lajosmizse, Kecskemét – Nyárlőrinc kerékpárutak megépítéséhez. Mint a felsorolásból is látszik, ezen kerékpárutak egy része szintén érinti a választókerületben lévő településeket, ami közlekedésbiztonsági, egészség megőrzési és turisztikai szempontból is komoly előrelépést jelent majd.”


Forrás: KALAOhírek

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

Még több friss hír

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 12. 02., 12:36
Az „utángyártással” az elkövetők több mint hetvenmillió forint kárt okoztak a jogtulajdonosoknak. Még >>>
2024. 12. 02., 07:03
Elérkeztünk a második adventi játéknaphoz. Cikkben található a furfangos vers! Még >>>
2024. 12. 01., 08:00
Ebben az évben sem maradhat el az ablak-nyitógató, hiszen Simó Fanni idén is gondoskodik arról, hogy izgalmasabb legyen gyerekeink számára az adventi időszak! Még >>>
2024. 11. 30., 07:42
A boltossal szemben jövedéki törvénysértés miatt indult eljárás, ezért akár több mint 1,5 millió forint bírságra is számíthat, és a trafiktörvény megsértése miatt is felelnie kell. Még >>>
2024. 11. 29., 10:10
Kisebb szünet után idén szeptemberben ismét megjelent a magas patogenitású madárinfluenza H5N1 altípusa Magyarországon, novemberben már szinte az egész országban jelen van a vírus. Még >>>
2024. 11. 28., 14:00
A rendőrök a közlekedési hatóság szakembereivel nézték át az autókat. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK