Font Sándor országgyűlési képviselő kezdeményezésére a Közép-Duna Menti Fejlesztési Térség kerékpárút-fejlesztési céljai közé bekerült a Kiskőrös-Kalocsa közötti kerékpárút megépítésének terveztetése, nyomvonalának kitűzése. Képviselő urat a Kalocsa szempontjából is nagy horderejű beruházás tervezési munkáinak állásáról kérdeztük. Font Sándor válaszában kitért arra is, hogy a Kormány támogatásával idén újabb, a választókörzet városait, községeit érintő, nagy jelentőségű kerékpárutak engedélyes és kiviteli terveinek elkészítését kezdik meg.
A két keréken közlekedők, a hobbi - és túrakerékpározók szemszögéből ugyan mindegy, de a fejlesztési forrásokat nézve érdemes különválasztani azokat a pénzeszközöket, amelyeket a térség kerékpárútjainak fejlesztésére fordítanak. Ezek egyfelől a Duna Menti Fejlesztési Tanács, másfelől az állami tulajdonban lévő, budapesti székhelyű Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. közvetítésével, egyelőre tervszinten alapozzák meg a későbbi megvalósítást.
Jó hír, hogy a Közép Duna Menti Fejlesztési Tanácsnál általam kezdeményezett Kiskőrös-Kalocsa kerékpárút terveztetése az alapkoncepcióval együtt a közigazgatási egyeztetés második szakaszában van, azaz hamarosan a kormány elé kerülhet."
A tervek szerint a Duna jobb és bal partján, végig a dunai védgát vonalán épül ki egy olyan összefüggő, ellipszis alakú gerinc túra kerékpárút, amelyet a dunaföldvári Beszédes József híd és a szekszárdi Szent László híd köt össze.
Ebbe a csomagba került be az általam előterjesztett és befogadott Kalocsa- Kiskőrös közötti kerékpárút megtervezése– mondta az országgyűlési képviselő.
Font Sándor hozzátette: A Duna Menti Fejlesztési Tanácsnál lévő fő túra kerékpárút tervezése és megvalósítása azért fontos, mert a különböző irányokból erre rácsatlakozó kerékpárutak egy jól átgondolt, összefüggő kerékpárút-hálózatot alkotnak majd.
Komoly érdekeltségünk van abban, hogy Soltnál egy mintegy 10 kilométeres, a Duna partra vezető, egyes szakaszán úgynevezett vegyes, kerékpár és mezőgazdasági munkagépek által használható út kerüljön megépítésre. A Solt- Akasztó -Kiskőrös-Kiskunhalas kerékpárút solti, az 52-es útba való betorkolási pontjától új kerékpárút lesz építve a Dunáig, hogy rávezesse ezt a szakaszt a dunai töltésén épülő gerinc kerékpárútra.
Hasonlóan lényeges, hogy
Bátyánál lesz egy kiegészítő kerékpárút, rákötést biztosítva ezzel a nagy gerinc kerékpár főútra, valamint, hogy ugyan ilyen okból a Kalocsa – Meszes, jelenleg létező kerékpárút felújítása is megtörténik.”
Számunkra azért is kulcskérdés a Kiskőrös-Kalocsa kerékpárút megépítése, mert erre fűzhető majd fel a tervbe vett Hajós –Miske –Drágszél - Halom kerékpárút, amely Halomnál csatlakozhat be a két város közötti kerékpárútba. A tervek szerint ide kötik be a Dunapataj-Szelidi-tó–Újtelek-Szakmár irányából megépítendő kerékpárutat, Kiskőröshöz közelebb pedig a Kecel felől érkező kerékpárutat.
A két híd által összekötött, 33 kilométer hosszú gerinc túra kerékpárút és a Kiskőrös – Kalocsa közötti kerékpárút számunkra költség oldalról nézve is kedvező, ugyanis az erre fordított összeg nem terheli az érintett települések fejlesztési forrásait.
Ez a két gerinc kerékpárút teszi lehetővé, hogy az egyes rövidebb kerékpárút-szakaszokat akár Szakmár, akár a többi település irányából a későbbiekben a megyei önkormányzatnál lévő, 2021-ben induló TOP, újabb nevén a Versenyképes Magyarország Operatív Program (VMOP) pályázati forrásaiból lehessen majd megépíteni”– fejtette ki Font Sándor.
A képviselő rámutatott: „Az nyilvánvaló, hogy az aktív és ökoturizmus óriási lehetőségeket rejt, a pontszerű fejlesztések helyett a turisztikai attrakciókat térségünkben is hálózatban kell, és fogjuk kezelni. E célkitűzés megvalósításával függ össze, hogy a másik fontos kormányzati fejlesztési forrásból az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. engedélyes és kiviteli terveket készítettet
Hajós – Miske- Drágszél - Halom, Tass-Dunavecse, Kecel-Császártöltés,Lakitelek - Szentkirály, Tataháza - Bácsalmás, Kecskemét-Lajosmizse, Kecskemét – Nyárlőrinc kerékpárutak megépítéséhez. Mint a felsorolásból is látszik, ezen kerékpárutak egy része szintén érinti a választókerületben lévő településeket, ami közlekedésbiztonsági, egészség megőrzési és turisztikai szempontból is komoly előrelépést jelent majd.”