Foktő térségében március 14-én megtartották a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő Kalocsa-Paks Duna-híd hordógurítását. Az építőipari hagyományokat követő eseményre azt követően kerülhetett sor, hogy idén januárban a közel egy kilométeres építményen teljessé vált a pályalemez – írja a délelőtt történt eseményről a Magyarépítők.hu ma közzétett cikke.
Portálunkon az utolsó pályaelem beemeléséről is írtunk még tavaly novemberben, idén januárban dr. Filvig Géza a helyszínről jelentkezett be, megerősítve, hogy a híd két oldala „fizikailag is összeért”, majd az ennek nyomán a közösségi médiában kibontakozó vita tisztázására a kivitelezőtől kapott válaszokkal jelentkeztünk, többek közt arról is, hogy milyen nehézségek merültek föl az építés során.
Az építőipari szakportál mai cikke fölidézi: a ma megtartott hordógurító ünnepséget az tette lehetővé, hogy a bal parti ártéri híd, majd a jobb parti ártéri híd szerkezetének betolását követően január 26-án a középső elemet képező mederhíd is bezárult.
A csütörtöki eseményen a hordógurítás a három elemből álló építmény bal [foktői – A szerk.] ártéri hídjáról indult, amely után a mederhíd látogatására is lehetőség nyílt. Az eseményen elhangzottak szerint régi hagyomány, hogy egy híd elkészültét hordógurítással ünneplik. A hídépítők ugyanis a hagyomány szerint megegyeztek az ördöggel, hogy sikeres legyen az építkezés, viszont az ördög az első átkelő lelkét kérte fizetségül. Emiatt elsőként egy hordót szokás a hídon átgurítani, hogy az felfogja az átkot.
Rendkívüli kihívások közepette is sikerült tartani a határidőt
Az eseményen felszólalva Pántya József az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára azt hangsúlyozta, bár helyettes államtitkárként kapta a meghívót, az út- és hídépítési szakmát magáénak valló emberként érkezett. Úgy fogalmazott, a munka előre haladásából látszik, hogy jó kezekben van a projekt, de az elismerést a kivitelezőn túl minden résztvevőre kitágítaná, mert óriási csapatmunka folyik az építkezésen.
A Fővállalkozó Duna Aszfalt Zrt. képviseletében Varga Antal igazgatósági tag köszöntötte a jelenlévőket. Beszédében kitért arra, hogy az elmúlt időszakban számos folyami híd építésében vett részt a Duna Aszfalt Zrt., melyek közül a Kalocsa-Paks Új Duna-híd a leghosszabb egybefüggő műtárgy, a maga 946 méteres hosszával. Méltatta a megvalósításban résztvevő mintegy 800 fő áldozatos munkáját, beleértve a Megrendelő, a Fővállalkozó, a Tervező és az alvállalkozók munkatársait.
Ezek a munkálatok vannak még hátra
A beruházó Építési és Közlekedési Minisztériumnak az esemény után kiadott közleménye szerint a híd átadásáig még számos befejező munkafolyamat van hátra.
Ezek
Az eseményen elhangzottak megerősítették, hogy a projekt a záró fázisában tart.
A tervek szerint
MÁJUSBAN MÁR ELINDULHAT A MŰSZAKI ÁTADÁS-ÁTVÉTEL.
– írja a hidat építő Duna Aszfalt Zrt. médiapartnereként is tevékenykedő szakportál.