Június 16-án, kedden a Paksi Erzsébet Nagyszálló adott helyet annak a Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter részvételével tartott, nem sajtó nyilvános tanácskozásnak, amelyen a Paksi Atomerőmű körüli 41 település polgármestere az érintett parlamenti képviselőkkel közösen alakított úgynevezett Társadalmi Tanácsot. A Tanács ülésén hivatalosan is bejelentették: Kalocsa térségében új Duna-híd épül, a létesítmény előkészítése megkezdődött.
A Tanács elnöke Süli János Paks polgármestere és Lázár János lett. A Társadalmi Tanács célja, hogy nyomon kövesse a Paks II. beruházás előkészítését, majd megvalósítását, közvetlen kapcsolatot létesítsen a kormány és a környékbeli települések között.
A Tanács alakuló ülésen részt vett még Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Aszódi Attila kormánybiztos és Bán Tamás, az MVM Paks II. Zrt. új vezérigazgatója. Lázár János Tasó Lászlót mint az új Duna-hídért is felelős államtitkárt mutatta be.
A tanácskozásról kiadott közlemény tanúsága szerint a térségben élők érdekeit képviselő polgármesterek egyöntetűen támogatják az új blokkok építését.
A térség fejlesztésére a Kormány 2015-re egy milliárd forintot különített el – jelentette be Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette: várja a települések terveit, javaslatait a források hatékony felhasználására.
A Tanács ülését követően Font Sándor, térségünk országgyűlési képvelője a tervezett Duna-híddal kapcsolatban fontos információkat osztott meg a Korona rádióval. Az ott elhangzottak szerint a híd hossza 750-800 méter, teherbírása 40 tonna lesz.
A híd nagy valószínűséggel Foktő és Uszód, a Duna túlsó oldalán Dunaszentgyörgy és Paks között között épül meg.
A tervezési és előkészítése munkálatok elkezdődtek, a fizikai megvalósítását 2017-ben kell elkezdeni és 2018-ban, tehát a Paks II. építésének megkezdésével egy időben szeretnék befejezni. A határidő szoros, de ha esetleg egy fél évet késnek, még az is jelentős eredmény, hiszen a Paks II. építése 4-5 évig is eltart.
A kétszer 3,5 méteres, plusz 1,5 méteres leállósávú híd két oldalán kerékpár út is vezet. Ennek a változatnak a forrás igénye 40 milliárd forint, ám ha a hídon vasúti pályát is átvezetnek, az a költségeket további 32 milliárd forinttal növeli. Mindkélt változat esetében komoly elemzések történnek.