Újabb, immár több oldalról ellenőrzött információk állnak rendelkezésünkre az 51-es főút Dunapataj - Kisfoktő közötti szakaszán, a 109. kilométernél, a bakodpusztai buszmegállóhoz közeli, egy súlyos sérülttel járó közúti balesetről. A jobb első oldalán, az anyósülés felől letarolt Skoda Oktavia személygépkocsiban egy dunapataji pár utazott, a vezető mellett egy szülésre februárra kiírt, terhes kismama ült. A helyszínről súlyos koponyasérülése miatt őt szállította el a mentőhelikopter. A bálahordó villás mezőgazdasági jármű vezetője is dunapataji, ám az elsődleges értesülésekkel szemben mindkét jármű Dunapatajról Kalocsa irányába közlekedett. A Skoda úgy került a menetirányával szembeni sávba, hogy az ütközés következtében megpördült.
Információnk szerint a kismama koponyasérülése súlyos, de szerencsére a magzatot talán nem érte külső behatás okozta károsodás. Mindkettőjüknek innen is gyors felépülést kívánunk!
Amint azt az immár két oldalról ellenőrzött információkból megtudtuk, és a kapott értesülésekből valószínűsíteni lehet, a bálahordásra, de más mezőgazdasági munkákra is használt, emelővillával felszerelt, ebben a kategóriában az egyik legkorszerűbb jármű pénteken délelőtt fél 10 körül Dunapataj irányából Kisfoktő irányába közlekedett.
A mezőgazdasági gép sofőrje másokkal megosztott elbeszélése szerint a bakodpusztai buszmegálló előtt ugyan jobbra aszfalt út vezet a táblával is jelzett M. Baits International Kft. telephelye felé, de ő nem abba az irányba, hanem balra tette ki az irányjelzőt, jelezve, hogy az aszfaltúttal majdnem szemben lévő földútra akar lekanyarodni.
Amint azt a helyszínen magunk is láthattuk,
AZ ÚT EZEN KISZÉLESEDŐ SZAKASZA ELŐTT ELŐZNI TILOS TÁBLA VAN, DE AZ ELŐZÉSI TILALOMNAK EGY JÓL LÁTHATÓAN FELFESTETT ZÁRÓVONAL IS NYOMATÉKOT AD.
A Skoda személygépkocsi a mezőgazdasági gépjármű mögött haladt, akinek vezetője viszont információnk szerint azt állítja, hogy a bálahordó nem balra, hanem jobbra tette ki az irányjelzőt, azt a szándékát jelezve, hogy jobbra kis ívbe, az aszfaltozott útra kíván lekanyarodni.
Ennek tudatában akarta balról megelőzni a többfunkciós mezőgazdasági járművet, amely azonban elé kanyarodott, és a Soka vezetője már nem tudta elkerülni az ütközést.
A nagy erejű ütközésre nem csak a Skodán látható sérülési nyomokból, de abból is következtetni lehet, hogy a személygépkocsi az ütközés következtében annak helyétől legalább 100 méterre, a szemben lévő sávban, a haladási irányával szemben állt meg, már jócskán, éppen azon a helyen letarolva, ahol a terhes kismama ült.
Nincs irigylésre méltó helyzetben az a szakértő, akinek majd a helyszínelés adataiból, a két jármű sérüléseiből, a balesetben résztvevők, az esetleges tanúk vallomásából kell majd eldönteni, ki mond igazat, illetve ki milyen közlekedési szabályt sértett, hiszen
A BALRA KANYARODÁS SZABÁLYAINAK BETARTÁSA LEGALÁBB ANNYIRA ELŐTÉRBE KERÜL, MINT AZ, HOGY A SKODA MIKÉNT ÜTKÖZHETETT A MEZŐGAZDASÁGI JÁRMŰVEL EGY FORGALOMTECHNIKAI OKOK MIATT KISZÉLESÍTETT ÚTSZAKASZON ÚGY, HOGY AZ ELŐZÉST BALRÓL ZÁRÓVONAL TILTJA.
A pénteki eset mindenképpen figyelemfelhívó, hiszen ezekben a napokban, hetekben a betakarítási és az őszi talajművelési munkák miatt megnövekedett az utakon közlekedő mezőgazdasági járművek száma.
És akkor még ott van a foktői Pannon Növényolajgyárba tartó, a betakarítás miatt szintén megnövekedett kamionforgalom, amivel szintén számolni kell, számolni érdemes.
Dunapatajiak elmondása szerint a bálahordó vezetője született dunapataji, míg a Skodával közlekedő pár évvel ezelőtt költözött a nagyközségbe. Az inkriminált útszakaszon nem ez az első súlyos baleset, szinte ugyan ezen a helyen már kettős haláleset is történt az elmúlt években.
Amint a sérült és a magzat állapotáról információhoz jutunk, arról tájékoztatjuk olvasóinkat.