Karácsony előtt újabb, térségünket is érintő, nagyobb részben a Paks II beruházással összefüggésben kijelölt utak kerültek fel a közlekedési infrastruktúra-fejlesztési beruházások listájára. A Magyar Közlöny december 23-i számában, az úgynevezett saláta rendeletek között kihirdetett kormányhatározat szerint az M6-os autópálya tovább épül a Bóly-Ivándárda csomóponttól a horvát határig. Az M6-os autópálya és a 6-os számú főút közötti, paksi összekötő út szintén felkerült a projektlistára.
A megvalósításnak az ad nyomatékot, hogy a Kormány az itt felsorolt utakon kívül további 111(!) utat sorolt a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházások közé.
Még a Kalocsa-Paks Duna-híd átadása előtt jelentőséggel bír, hogy megépítik az M6-os autópálya és a 6-os számú főút közötti, úgynevezett paksi összekötő utat. A Paksot érintő csomagban a paksi kikötőkhöz vezető út felújítása is szerepel, azaz a vízi szállításnak is jelentősége lesz a megaberuházás megvalósításában.
Zene a horvát tengerpartra nyaralni indulók fülének, hogy az M6-os autópálya tovább épül a Bóly-Ivándárda csomóponttól a horvát határig. Mint emlékezetes, a horvátok már korábban döntöttek arról, hogy az autópályájukat a magyar határig vezetik, tehát végig sztrádán lehet majd megközelíteni a horvát tengerpartot. Mindez új lendületet adhat az autós turizmusnak.
Északra tekintve, a tőlünk 50 kilométerre lévő Dunavecse, illetve Dunaújváros is a fejlesztések fókuszába került.
Az M8-as autóút M7-es autópálya és Dunaújváros, valamint Dunavecse és Kecskemét (észak) közötti útszakasz előkészítéséről is döntött a Kormány. Ugyanezzel a döntéssel ennek a két útnak a megépítése még csak az előkészítés, tehát a tervezés, a szükséges kisajátítások stádiumba került, de alapot ad annak a bizakodásnak, hogy néhány éven belül ott is megkezdődhetnek a kivitelezési munkálatok.