Itt találod az összes cikket a „Duna-híd” témában!
A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa-Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán.
A tárcavezető aligha csalódott, látogatása alkalmával is folyamatban voltak mások mellett a hídszerkezet hegesztési munkálatai és a híd újabb dunai tartóelemének az alapozása is megkezdődött.
A polgármester időigényesnek, de nem megkerülhetőnek nevezte, hogy mindenki szabadon elmondja a véleményét, közvetlenül is kérdést intézzen a város vezetéséhez, ugyanakkor a meglévő elektronikus felületeket is erősen ajánlotta a problémák gyors közvetítésére.
A Kalocsa-Paks Duna-híd próbacölöpeinek próbaterheléses eljárása mutatott rá először: a kalocsai és környékbeli vállalkozások azon törekvése, hogy részt vegyenek az átkelő fizikai megvalósításában, immár karnyújtásnyira került tőlük.
Ami a legörömtelibb a Kalocsán és környékén élők számára: a Duna alacsony vízállása lehetővé tette, hogy április 16-tól két ütemben megtörtént a mederben történő betonázás, ami már a víz feletti részen is jól látható.
A koronavírus miatt online formában történt meg a munkaterület átadása ma délelőtt 11 órai kezdettel tartott virtuális megbeszélésen. Azon a kivitelező és az építkezést finanszírozó kormányzat képviselői mellett az érintett települések polgármesterei szakmai segítőikkel, valamint a közművállalatok és más érintett szervezetek illetékesei vettek részt.
Sziráki Szilárd: Köszönhetően a Paks II. és a Kalocsa-Paks Duna-híd nagyberuházásnak, kilátásaink a jövőre nézve nem csak nekünk, hanem a környékbeli vállalkozóknak is kecsegtetőek.
A jó ideje forráshiány miatt elakadt óvodafejlesztés és iparterület-fejlesztés a közelmúltban kapott összesen 256 millió forint kormányzati támogatásnak köszönhetően folytatódhat, és várhatóan év végére mind két helyszínen be is fejeződhet.
A régészeti feltárások eredményéről Bakai Károly polgármester tájékoztatta portálunkat.
A kelet-nyugat irányú 512-es út az autópályától halad majd a hídig, majd a Duna keleti oldalán Kalocsáig. Ebben a részprojektben építik meg a hidat.
Kalocsáról három irányból is meg lehet majd közelíteni az új Duna-hidat. A Pataji úton lakók a Nyugati elkerülő úton, a kertvárosban élők a várost Foktő irányába elhagyva, a városközpontban élők a Meszesi úti körforgón keresztül hajthatnak majd fel leggyorsabban az új Duna-hidra.
Az Országgyűlés kijelölte a Közép-Duna Menti Kiemelt Térséget, amelybe három megye 99 települése, a Duna bal partjáról Kalocsa és a környező városok, községek is beletartoznak, Paks középponttal. Az országgyűlés ugyanazon a napon, Font Sándor törvénymódosító javaslatát is figyelembe véve, a térséget az Országos Fejlesztési és Területfejlesztési Koncepcióba is beemelte.
Az ellenzéki sajtóorgánum által 23 hektárra becsült területtel szemben a Duna paksi oldalán 3,58 hektár, a kalocsai oldalon, Foktőnél 3,85 hektár erdőt érint a Duna-híd és a kapcsolódó beruházások.
Furcsa egybeesés, hogy a jövő héten Barákán, a növényolajgyár melletti bokros terület lőszermentesítésével a gyakorlatban is megkezdődik a Duna-híd és a kacsolódó utak építésének előkészítése.
Süli János miniszter: „Remélem, hogy jól együttműködő városvezetők kerülnek a képviselői székekbe, akikkel közösen a legtöbbet tudják kihozni majd a beruházás adta lehetőségekből.”
A géderlaki komphoz vezető út felújítása azért fontos, mert a megaprojekt megvalósítását az új Duna-híd átadásáig egy nagy befogadású, folyamatosan közlekedő komphajóval segítenék.
A megvalósításnak az ad nyomatékot, hogy a Kormány az itt felsorolt utakon kívül további 111 (!) utat sorolt a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházások közé.
A miniszter döntött: elkezdődik annak az „útvonaltervnek” a kidolgozása, melynek végén a kalocsai Szent Kereszt Kórház fejlesztése, az ehhez szükséges pénzügyi fedezet biztosítása a kormány elé kerül.
Kalocsa híd felöli oldalán nőhet a zajterhelés, de a levegőtisztaság értékei alapvetően nem változnak.
Zaj- és rezgésvédelmi szempontból a kapcsolódó úthálózaton jelentős lesz a beruházás hatására megjelenő többletterhelés.
Megkezdődött az idei Paprikafesztivál. A megnyitón dr. Bálint József, Kalocsa polgármestere köszöntötte a jelenlévőket. Süli János, tárca nélküli miniszter emlékeztetett rá, hogy Kalocsát és Paksot hamarosan egy híd köti majd össze, amely tovább erősíti a két város eddig is virágzó kapcsolatát.
Összegeztük mindazt, amit az évszázad beruházásaként aposztrofált Paks II. projekt megvalósításáról tudni illik, vagy tudni érdemes. Itt folyamatában megtalálod a legfrissebb információkat is.
Nemrégiben arról volt szó, hogy laktanyáinkban szálláshelyeket alakítanak majd ki a paksi építkezésen dolgozó munkások lakhatási igényeinek kielégítésére. Állítólag alig több mint egy év múlva indul az építkezés, lakásépítési program meg sehol. Egyes pletykák szerint a Foktői úti laktanyát időközben már föl is vásárolta egy nagyvállalkozó. Kaszálhatna…
Paksi és kalocsai befektetők a korábbinál is nagyobb intenzitással járják a várost, egymásra licitálva keresik az egyre drágább panellakásokat.
Az új Duna-híd 200-250 méterre, a Glencoretól délre keresztezi majd a Dunát és 2021. év végére készülhet el.
Közel másfél év óta elsősorban paksi magánszemélyek keresik-kutatják, vásárolják a legmegfelelőbb árú és fekvésű lakásokat, házakat Kalocsán és környékén. Mindennek a lakótelepen már most jelentős árfelhajtó hatása van.
A Fókuszban Podcast most megjelent adásában a nemrégiben megalapított Magyar Civil Hálóról beszélgetünk az országos hálózat elnökével, Petneházy Dáviddal és elnökségi tagjával, Szigeti Tamással. A beszélgetés második felében Scherer Erzsébet, a Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány ösztöndíjasa mesél céljairól.