2022. 10. 02.
Petra
: 421 Ft   : 429 Ft Benzin: 754.8 Ft/l   Dízel: 786.9 Ft/l   Írjon nekünk

Kalocsai és környékbeli vállalkozások is beszállhatnak a Kalocsa-Paks Duna-híd építésébe – Betonüzemek, acélszerkezet gyártók a legesélyesebbek

Kalocsai és környékbeli vállalkozások is beszállhatnak a Kalocsa-Paks Duna-híd építésébe – Betonüzemek, acélszerkezet gyártók a legesélyesebbek
Zsiga Ferenc  |  2021. 06. 18., 13:28

A Kalocsa-Paks Duna-híd próbacölöpeinek próbaterheléses eljárása mutatott rá először: a kalocsai és környékbeli vállalkozások azon törekvése, hogy részt vegyenek az átkelő fizikai megvalósításában, immár karnyújtásnyira került tőlük. Nyúl Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)beruházási igazgatója a híd június 10-i alapkőletétele alkalmából mondott beszédében mutatott rá, mekkora, a külső szemlélő számára különösen monumentális mennyiségű betonra, acélszerkezetre van szükség ahhoz, hogy a Duna magyarországi szakaszán épülő 20. híd 2024. májusáig elkészüljön. Mint korábban beszámoltunk róla, a Duna-híd próbacölöpeinek betonozásához szükséges betont az egyik kalocsai betonkeverő üzemből szállították a meszesi volt kompkikötőhöz, ahol a mixerkocsikat behajózták, a beton így került az építkezés helyszínére.

A Kalocsa–Paks Duna-híd lesz a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán, a szerződés szerint az átkelőnek 2024 nyarára kell elkészülnie. Optimista megközelítések szerint, ha a folyam vízállása megengedi, akár hamarabb is elkészülhet az átkelő, és a rávezető utak is, amelyek egy része szintén a megvalósítás szakaszáéba lépett.

Amint azt Nyúl Zoltán ismertette: az átkelő hossza 950 méter, tíz támasszal, kétszer egy sávval készül. A bal és jobb oldali hullámtéri hidak háromnyílásúak, acél szekrénytartós gerendahidak, vasbeton pályalemezzel. A két középső támasznál a hídszerkezettől 21 méteres vasbeton pilonok készülnek. A szélessége 19 és 26 méter között váltakozik, két oldalán kétirányú kerékpárutat alakítanak ki. A hídépítéshez huszonkét kilométer útépítés is kapcsolódik.

Forrás: NIF


A beruházási vezérigazgató az utakról szólva kifejtette: a projekt keretében az 512-es főút Kalocsa és Dunaszentgyörgy között tizenegy kilométer hosszú, új szakasza az 51-es főutat köti össze a 6-os főúttal és az M6-os autópályával. Körforgalom épül a Paksot Gerjennel összekötő, 5124 jelzésű út keresztezésénél, a Dunaszentgyörgyöt Faddon át Tolnával összekötő 5112 jelzésű út keresztezésénél, illetve a 6-os főút Paks és Szekszárd közötti szakaszánál.

Az 512-es főutat keresztező, Paksot Gerjennel összekötő, 5124 jelzésű út tizenegy kilométer hosszúságú lesz, a kezdő csomópontot elhagyva a meglévő földút vonalvezetését követi, majd ráfordul az atomerőmű déli bejáró útjához vezető szakaszra, majd az erőmű védő övezetét elkerülve csatlakozik az atomerőmű déli bejáró útjába.

A szakember rámutatott: A készülő hídnak hatalmas az anyag szükséglete.

Harminckétezer köbméter betont használnak fel, az acélszerkezetek össztömege eléri a hatezerötszáz tonnát. A kivitelezést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaként a Duna Aszfalt Zrt. végzi.” Mint megtudtuk, a Duna bal partján ilyen méretű és mennyiségű acélszerkezet gyártására vélhetően két cég, a kalocsai Budamobil Cargo és a keceli Pintér Művek képes, Kalocsán pedig két olyan betonkeverő üzem is működik, amelyek közül az egyik – amelyik a próbacölöpözéshez szükséges betont legyártotta - már bizonyítottan képes az ilyen jellegű megrendelés teljesítésére.

Dr. Filvig Géza, Kalocsa város polgármestere az ünnepélyes alapkőletételen a Kalocsa TV-nek, a Tolnatáj TV-nek, a KALOhíreknek adott interjúban kitért arra, hogy Kalocsán olyan minősített és bizonyítottan jól teljesítő cégek működnek, amelyek helyzetbe hozása mind a híd, mind a Paks II. megvalósítása során egybe esik az önkormányzat céljaival, azaz hogy a helyi vállalkozások minél többet profitálhassanak a helyi adóbevételek szempontjából sem közömbös két nagy beruházásból. Ennek tükrében az önkormányzat minden lehetséges támogatást megad ezeknek a vállalkozásoknak, hogy megrendelésekhez jussanak, és hogy helyzetbe kerüljenek.

Font Sándor országgyűlési képviselő az alapkőletétel alkalmával portálunknak elmondta:

a Duna bal partján lévő települések esetében prioritás, hogy a helyi gazdaság szereplőit minél szélesebb körben vonják be mind a Duna-híd, mind a Paks II. projekt megvalósításába. Ezt szolgálták egyebek mellett az előzetes felmérések, a speciális minősítések megszerzése, a szakképzés, az egyetemi oktatás ezen kihívásokhoz történő igazítása. Ezen célok már vagy megvalósultak, vagy megvalósulásuk folyamatban van.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

videok  legfrissebb videók

2019. 08. 09., 11:29
Terefere Pécsi Viviennel. Interjúalanyaink: kalocsai kötődésű, tehetséges fiatalok. Téma: vágyak, álmok, tervek, alkotások, aktualitások. Viven első beszélgetőtársa 18 éves koráig élt városunkban, amelynek közvéleménye röplabdacsapatunk erősségeként ismerhette meg őt. De mi van vele most, egy jó évtized után? Meg fognak lepődni!

Még több friss hír

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2022. 10. 02., 09:27
Az intézkedés során 10 fő külföldit talált a rendőr a gépkocsi fülkéjében kialakított rejtekhelyen. Még >>>
2022. 10. 02., 08:39
2022. 10. 01., 10:41
A rezsiválság miatti intézkedéscsomag keretében egyre több uszodát zárnak be országszerte. Még >>>
2022. 09. 30., 18:19
Az észak, északkelet felé távozó felhő- és csapadékzóna mögött az ország nagyobb részén átmenetileg szakadozik, gomolyosodik a felhőzet, kisüt a nap, és a délután nagyobb részében már csak kevés helyen lehet záporeső, északkeleten, keleten zivatar. Még >>>
2022. 09. 30., 16:15
Az asszony sérülései olyan súlyosak voltak, hogy az egyik kézfejét amputálni is kellett. Még >>>
2022. 09. 30., 09:40
Két embert feszítővágó segítségével szabadítottak ki a roncsok közül. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK