2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 616.4 Ft/l   Dízel: 623.5 Ft/l   Írjon nekünk

Kalocsai és környékbeli vállalkozások is beszállhatnak a Kalocsa-Paks Duna-híd építésébe – Betonüzemek, acélszerkezet gyártók a legesélyesebbek

Kalocsai és környékbeli vállalkozások is beszállhatnak a Kalocsa-Paks Duna-híd építésébe – Betonüzemek, acélszerkezet gyártók a legesélyesebbek
Zsiga Ferenc  |  2021. 06. 18., 13:28

A Kalocsa-Paks Duna-híd próbacölöpeinek próbaterheléses eljárása mutatott rá először: a kalocsai és környékbeli vállalkozások azon törekvése, hogy részt vegyenek az átkelő fizikai megvalósításában, immár karnyújtásnyira került tőlük. Nyúl Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)beruházási igazgatója a híd június 10-i alapkőletétele alkalmából mondott beszédében mutatott rá, mekkora, a külső szemlélő számára különösen monumentális mennyiségű betonra, acélszerkezetre van szükség ahhoz, hogy a Duna magyarországi szakaszán épülő 20. híd 2024. májusáig elkészüljön. Mint korábban beszámoltunk róla, a Duna-híd próbacölöpeinek betonozásához szükséges betont az egyik kalocsai betonkeverő üzemből szállították a meszesi volt kompkikötőhöz, ahol a mixerkocsikat behajózták, a beton így került az építkezés helyszínére.

A Kalocsa–Paks Duna-híd lesz a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán, a szerződés szerint az átkelőnek 2024 nyarára kell elkészülnie. Optimista megközelítések szerint, ha a folyam vízállása megengedi, akár hamarabb is elkészülhet az átkelő, és a rávezető utak is, amelyek egy része szintén a megvalósítás szakaszáéba lépett.

Amint azt Nyúl Zoltán ismertette: az átkelő hossza 950 méter, tíz támasszal, kétszer egy sávval készül. A bal és jobb oldali hullámtéri hidak háromnyílásúak, acél szekrénytartós gerendahidak, vasbeton pályalemezzel. A két középső támasznál a hídszerkezettől 21 méteres vasbeton pilonok készülnek. A szélessége 19 és 26 méter között váltakozik, két oldalán kétirányú kerékpárutat alakítanak ki. A hídépítéshez huszonkét kilométer útépítés is kapcsolódik.

Forrás: NIF


A beruházási vezérigazgató az utakról szólva kifejtette: a projekt keretében az 512-es főút Kalocsa és Dunaszentgyörgy között tizenegy kilométer hosszú, új szakasza az 51-es főutat köti össze a 6-os főúttal és az M6-os autópályával. Körforgalom épül a Paksot Gerjennel összekötő, 5124 jelzésű út keresztezésénél, a Dunaszentgyörgyöt Faddon át Tolnával összekötő 5112 jelzésű út keresztezésénél, illetve a 6-os főút Paks és Szekszárd közötti szakaszánál.

Az 512-es főutat keresztező, Paksot Gerjennel összekötő, 5124 jelzésű út tizenegy kilométer hosszúságú lesz, a kezdő csomópontot elhagyva a meglévő földút vonalvezetését követi, majd ráfordul az atomerőmű déli bejáró útjához vezető szakaszra, majd az erőmű védő övezetét elkerülve csatlakozik az atomerőmű déli bejáró útjába.

A szakember rámutatott: A készülő hídnak hatalmas az anyag szükséglete.

Harminckétezer köbméter betont használnak fel, az acélszerkezetek össztömege eléri a hatezerötszáz tonnát. A kivitelezést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaként a Duna Aszfalt Zrt. végzi.” Mint megtudtuk, a Duna bal partján ilyen méretű és mennyiségű acélszerkezet gyártására vélhetően két cég, a kalocsai Budamobil Cargo és a keceli Pintér Művek képes, Kalocsán pedig két olyan betonkeverő üzem is működik, amelyek közül az egyik – amelyik a próbacölöpözéshez szükséges betont legyártotta - már bizonyítottan képes az ilyen jellegű megrendelés teljesítésére.

Dr. Filvig Géza, Kalocsa város polgármestere az ünnepélyes alapkőletételen a Kalocsa TV-nek, a Tolnatáj TV-nek, a KALOhíreknek adott interjúban kitért arra, hogy Kalocsán olyan minősített és bizonyítottan jól teljesítő cégek működnek, amelyek helyzetbe hozása mind a híd, mind a Paks II. megvalósítása során egybe esik az önkormányzat céljaival, azaz hogy a helyi vállalkozások minél többet profitálhassanak a helyi adóbevételek szempontjából sem közömbös két nagy beruházásból. Ennek tükrében az önkormányzat minden lehetséges támogatást megad ezeknek a vállalkozásoknak, hogy megrendelésekhez jussanak, és hogy helyzetbe kerüljenek.

Font Sándor országgyűlési képviselő az alapkőletétel alkalmával portálunknak elmondta:

a Duna bal partján lévő települések esetében prioritás, hogy a helyi gazdaság szereplőit minél szélesebb körben vonják be mind a Duna-híd, mind a Paks II. projekt megvalósításába. Ezt szolgálták egyebek mellett az előzetes felmérések, a speciális minősítések megszerzése, a szakképzés, az egyetemi oktatás ezen kihívásokhoz történő igazítása. Ezen célok már vagy megvalósultak, vagy megvalósulásuk folyamatban van.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-07-21 08:54:11
Július második hetében immár a második turnusát tartotta a Méhecskék SE Kalocsa egyik legnépszerűbb nyári, nem bentlakásos focitáborának, amely ezúttal is telt házzal üzemelt mindkét turnusában.

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 07. 25., 09:19
Hálózati meghibásodás miatt tapasztalható a vízszolgáltatás kimaradása. Már dolgoznak a hiba elhárításán. Még >>>
2024. 07. 23., 13:54
És ez csak Bács-Kiskun vármegye „termése”… Még >>>
2024. 07. 21., 18:54
A jövő hét végén már a közepes szintet is elérheti a pollenkoncentráció. Még >>>
2024. 07. 20., 09:43
Az állatok egyre gyakrabban támadnak emberre, ennek ellenére civil szervezetek tiltakoznak a törvény ellen. Még >>>
2024. 07. 19., 19:28
Az üzletvezető felismerte, a kecskeméti rendőrök pedig elfogták a tolvajokat. Még >>>
2024. 07. 19., 18:16
Itt megtudhatja, hogyan alakult folyóink vízállása szerdán. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK