Kalocsa egyik emblematikus cége és egyik legnagyobb munkáltatója, a Budamobil Cargo Kft. tulajdonos ügyvezetőjét az elmúlt év értékelésére kértük fel, valamint az idei évre kitűzött célokról kérdeztük. A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara ipari alelnöke biztató hírekről tájékoztatott: a cég a kecskeméti egyetemmel közösen elnyert pályázat keretében, döntően kalocsai fejlesztőkkel extrakönnyű pótkocsik gyártását készíti élő, majd dobja piacra várhatóan jövőre.
Sziráki Szilárd elmondta: „A 2020.évet mintegy 20 százalékkal gyengébben teljesítettük, mint az előző esztendőt. Sajnos a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés, partereink óvatosabb üzleti magatartása a haszongépjármű-gyártást is elérte.
Az elmúlt év egyik legfőbb eredményének azt tartom, hogy a munkavállalók számát nem csökkentettük, az általunk foglalkoztatottak száma stabilan 100 fő körül alakult.
Lényeges szempont, hogy a humánerőforrást tekintve negatív változtatásokat a 2021. évben sem tervezünk, sőt, a saját termékeink fejlesztése következtében inkább létszámbővítés várható.Mindezt az alapozza meg, hogy már 2020. augusztusától bizakodóbban látjuk a jövőt, ugyanis folyamatban van egy a kecskeméti egyetemmel konzorciumban elnyert innovációs pályázatunk, saját termék fejlesztésére.
Ennek keretében Kalocsán egy 1000 négyzetméter alapterületű, korszerű csarnok is megépülhet. A pályázat lényege, hogy egy olyan extrakönnyű pótkocsit kell megterveznünk és gyártanunk, hogy a jelenlegi önsúlyt 20-25 százalékkal csökkentsük.Ezt nagy szilárdságú acélok, alumínium habok és kompozit keverékek felhasználásával érjük el.
A fejlesztésben javarészt kalocsai szakemberek vesznek részt, de a kecskeméti egyetem anyag tanszéke is közreműködik a megvalósításban.
A Budamobil Cargonak egy angol és egy osztrák tulajdonban lévő cég a legnagyobb megrendelője, és ezen partnereink igényéhez igazodva
már 2020-ban önerőből, illetve a dunaszentbenedeki székhelyű Qualitrans-Cargo Kft-vel közösen fejlesztettünk ki egy kamionszállító szerelvényt, ami 1,7 tonnával könnyebb a meglévőkhöz képest.A jövő tervezéséhez az is hozzá tartozik, hogy reményeink szerint csatlakozunk a Paks II. kerítésen kívüli beruházásaihoz, valamint acélszerkezetek gyártójaként a Kalocsa-Paks Duna-híd építésében is részt vehetünk.
Ezekhez a komoly munkákhoz már jelenleg is megfelelő referenciákkal rendelkezünk, de vannak még olyan minősítések, amelyeknek a megszerzése folyamatban van.
Köszönhetően tehát a Paks II. és a Kalocsa-Paks Duna-híd nagyberuházásnak, kilátásaink a jövőre nézve nem csak nekünk, hanem a környékbeli vállalkozóknak is kecsegtetőek.”– mondta Sziráki Szilárd, a Budamobil Cargo tulajdonos ügyvezetője.
A Fókuszban Podcast most megjelent adásában a nemrégiben megalapított Magyar Civil Hálóról beszélgetünk az országos hálózat elnökével, Petneházy Dáviddal és elnökségi tagjával, Szigeti Tamással. A beszélgetés második felében Scherer Erzsébet, a Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány ösztöndíjasa mesél céljairól.