Ötperces animációs film készült a Duna Group egyik kiemelt projektjéről, a Kalocsa- Paks Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztéséről. A munkálatokat olyan cégek jegyzik, mint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), a Duna Aszfalt, a CÉH és az UTIBER. A videón azt láthatjuk, milyen munkafázisai vannak a térség gazdaságára várhatóan nagy hatással bíró műtárgy megépítésének, és a már folyamatban lévő úthálózat-fejlesztésnek. A híd átadásának várható időpontja 2024 nyara.
Mint emlékezetes, és beszámoltunk róla, a híd építésének munkaterületét 2021. február 21-én adták át, az ünnepélyes alapkőletételre 2021. június 10-én került sor. A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa-Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán.
Az 512. sz. főút 7-es km szelvénye után a Duna felett egy új, 2×1 sávos, a kétoldali hullámtéri résszel együtt összesen 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd épül. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot.
A bal és jobboldali hullámtéri hidak egyaránt háromnyílású, acél szekrénytartós gerendahidak vasbeton pályalemezzel.
A mederhíd 119 m-200 m-119 m támaszközű, öszvér keresztmetszetű extradosed típusú híd (pilononként 10-10 kábellel). Ez azt jeleneti, hogy a fellépő erőket a hídszerkezet teljes hosszában végigvezetett kábelekkel veszik fel, amelyeket a nagyobb fesztávolság biztosítása miatt egy vagy több pilonra vezetnek fel. A kábeleket a szerkezet két végén feszítik meg.
A híd főtartója kétcellás szekrénytartó, amelynek első részét mindkét oldalon konzolos kialakítású vasbeton pályalemez alkotja.
A két középső támasznál a hídszerkezettől 21,8 méter magasságba nyúló vasbeton pilonok készülnek.
A felszerkezet szélessége 19,26-23,26 méter között váltakozik, melyen 2×3,5 méter szélességű kocsipályát, valamint kétoldali, kétirányú kerékpárútat alakítanak ki a szükséges biztonsági sávokkal.
A beruházáshoz a Duna két oldalán 22,5 kilométer új nyomvonalú útépítés is kapcsolódik.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A híd és hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint.