A Magyar Posta hálózati igazgatójának tájékoztatása szerint 2024. november 4-től, egészen április elejéig, a tervezett Posta Partnerségi pont megnyitásáig, a Magyar Posta Zrt. mobilpostával biztosítja a szolgáltatásokat. A házhoz kézbesítés a továbbiakban is változatlan módon történik.
Mint megtudtuk, a mobilposta az Uszód, Árpád utca 3. szám alatti elérhetőségi ponton minden nap, 12:30 -13:20 óráig végez felvételi tevékenységet. Erről a Magyar Posta Zrt. a bezárt postaépületen kihelyezett plakáton tájékoztatja a lakosságot. Az információáramlás felgyorsítása érdekében az önkormányzat ezzel kapcsolatos közleményt juttatott el a község ingatlanjai postaládáiba.
A változásról szólva Bedi Gyula polgármester elmondta:
Az önkormányzat a település egyik vegyeskereskedésének elállása miatt a többi településhez képest több, mint egy évvel később kapott megkeresést a Posta Partner szolgáltatás megszervezésével kapcsolatban. Ezt követően információt gyűjtöttünk, megvizsgáltuk az önkormányzati feladatellátás lehetőségét, és felvettük a kapcsolatot az uszódi vegyesbolt és dohánybolt üzemeltetőjével. A tárgyalások eredményeként az újonnan megválasztott képviselő-testület a Posta vállalkozásban történő üzemeltetését támogatja. A döntés legfőbb oka, hogy míg az önkormányzatnak 3-3,5 órában lett volna lehetősége a Postát üzemeltetni, a vállalkozó a szolgáltatást 8 órában biztosítja. A cég regisztrált a Posta Partner programba, valamint november 4-én benyújtotta a pályázati adatlapot, üzemeltetési igényét. Az önkormányzat a napi 8 órában történő szolgáltatáshoz térítés nélkül biztosít ingatlant. Az erről szóló bérleti szerződést már aláírtuk. Az épület átalakításának idejére, várhatóan március végéig – miután a postafiók további üzemeltetését erre az időszakra a Magyar Posta Zrt. nem vállalta – 12:30 és 13: 20 óra között mobilposta működik Uszódon, az Árpád utca 3. szám alatt”– mondta Bedi Gyula polgármester,
hozzátéve, hogy a vállalkozó és az önkormányzat azon dolgozik, hogy községben akár a vállalt március végi határidőnél is hamarabb biztosítsa a teljes körű postai szolgáltatásokat. Ezen idő alatt az önkormányzatnak az átadandó épületre önálló helyrajzi számot kell kérnie és meg kell változtatni az épület besorolását. A vállalkozónak szerződnie kell a postával és az épület szükséges átalakításait el kell végeznie.