2024. 12. 11. szerda
Árpád
: 411 Ft   : 390 Ft Benzin: 619 Ft/l   Dízel: 632 Ft/l   Írjon nekünk

MÁV sajtótájékoztató – „Európai színvonalú vasúti átkelővel gazdagodik Kalocsa”

MÁV sajtótájékoztató – „Európai színvonalú vasúti átkelővel gazdagodik Kalocsa”
Illés György Cinó  |  2018. 09. 27., 14:00

Szerda délután tartott sajtótájékoztatót az 51-es főút lezárásával járó vasúti átkelő-felújítás beruházója, a MÁV illetékese és a társaságnak a kivitelezést végző leányvállalatának küldötte. Részletesen beszámoltak a megvalósuló beruházásról, ismertették az egészpályás útzár okait, és kérdésre válaszolva megerősítették a kalocsai Polgármesteri Hivatal álláspontját is abban, hogy nem Kalocsán hibáztak a lakossági tájékoztatás elmaradása vonatkozásában.

Szerda délután két órakor tartott sajtótájékoztatót Kalocsán a Városháza kis házasságkötő termében az 51-es úton folyó vasúti átkelőhely-felújításról, illetve annak átmeneti következményeiről és hosszú távú hatásairól a beruházó MÁV képviseletében a Szegedi Pályavasúti Területi Igazgatóság vezetője, Mondi Miklós, valamint a kivitelezést végző MÁV FKG. Kft. divízióvezetője. A helyi média képviselőit Mondi Miklós köszöntötte, majd a kérdéses beruházásról elmondta: az átkelő építését, felújítását már a tavalyi évre tervezték, azonban az előkészítés és forrásteremtés elhúzódása miatt arra csak 2018-ban kerülhetett sor.

Paska Tamás kérdésünkre válaszolva egyetlen pontban, a kalocsai Polgármesteri Hivatal műszaki osztályának álláspontját igazoló értelemben módosította a MÁV sajtóosztálya által kedd délután a KALOhíreknek megküldött válaszokat – kérdéseinkkel részben a lakossági tájékoztatás elmaradásának okait próbáltuk kideríteni, sikerült: nem Kalocsán hibáztak.

A MÁV Zrt. sajtósainak föltett kérdéseinkkel is egyrészt azt próbáltuk tisztázni, hogy pontosan milyen műszaki tartalommal valósul meg a megújuló átkelőhely, illetve azt, hogy milyen hiba, vagy mulasztás okozta a kalocsai közvélemény tájékoztatásának elmaradását.

Balra Paska Tamás, jobbra Mondi Miklós
Forrás: Illés György

A kedd délután megkapott válaszokból megtudtuk, hogy a tájékoztatásra törvényi kötelezettség nincs.
Az önkormányzat a válaszok szerint az előkészítő folyamatokba bevonásra került, és egy válaszban azt is állították, hogy szeptember 6-án kelt elektronikus levelükben a kiviteli munkák teljes tervdokumentációját is elküldték az érdekelt feleknek, köztük a kalocsai önkormányzatnak is.

Ez ellentmondani látszott annak a tájékoztatásnak, amit Boromisza Viktor műszaki osztályvezető adott a kérdésről, és amely szerint a terelőút igénybevételéhez adott önkormányzati hozzájárulás megküldésével egyidejűleg kérték, hogy a munkálatok végleges kezdő és záró időpontjáról tájékoztassák a Hivatalt.
Az osztályvezető álláspontjával egyezően nyilatkozott keddi sajtótájékoztatóján dr. Bálint József polgármester is visszautasítva azon kritikákat, hogy a tájékoztatás elmaradásáért a kalocsai önkormányzat volna a felelős.

Paska Tamás
Forrás: Illés György

A polgármester és osztályvezetője, illetve a beruházó vállalat kinyilvánított álláspontja közti nyilvánvaló ellentmondás tisztázására célzott kérdést tettünk föl Paska Tamásnak. Ekkor

A DIVÍZIÓVEZETŐ MÓDOSÍTOTTA CÉGE ÍRÁSBAN MEGKÜLDÖTT VÁLASZÁT.

Elmondta: aznap (szerdán) kapta kézhez a közlekedéstechnikai intézkedések lebonyolításával megbízott alvállalkozó e-mailjét, amelyben az elvégzett tájékoztatásról informálta a megbízóját.

Ebben leírja, hogy – amint korábbi válaszukban írták – szeptember 6-án elektronikus levélben adtak tájékoztatást az érintetteknek, így a katasztrófavédelemnek, a mentőknek, a tűzoltóknak, a rendőrségnek, valamint a DAKK Zrt.-nek – utóbbiak buszjáratai számára a Gombolyagi utat kijelölve terelőútként –, azonban

ERRŐL A LEVELEZÉSI LISTÁRÓL VALAMI OKNÁL FOGVA LEMARADT A KALOCSAI POLGÁRMESTERI HIVATAL,

illetve annak műszaki osztálya e-mail címe. Ennek okáról azonban nem tudott beszámolni, csupán sajnálkozását fejezte ki az elismert hibáért.
Ugyanakkor azt is elmondta, hogy a kellemetlenség elviseléséért cserébe

KALOCSA EGY EURÓPAI SZÍNVONALÚ, KORSZERŰ VASÚTI ÁTKELŐHELLYEL GAZDAGODIK.

Paska Tamás részletesen is ismertette a megvalósuló a korábbitól lényegesen különböző átkelőhely műszaki tartalmát is.
Elmondta:

Az átkelő teljes átépítésre kerül, oda egy Németországból vásárolt technológia, úgynevezett

SZEGÉLYBORDÁS STRAIL ÁTJÁRÓ KERÜL KIÉPÍTÉSRE A MEGFELELŐ VASÚTI FELÉPÍTMÉNNYEL ÉS ALÉPÍTMÉNNYEL.

Ilyennel az országban járva sokfelé találkozhatunk már – mondta Puska Tamás.

Útzár

A szakember arról is beszélt, hogy miért volt szükség az egészpályás útzárra, amikor korábban tanúi lehettünk ugyanitt is félpályás útzár mellett zajló felújításnak is.

Egyrészt, a mai rendelkezések, műszaki szabványok – ez esetben kiemelten a GKM (Gazdasági és Közlekedési Minisztérium) által 2005-ben jóváhagyott Útügyi Műszaki Leírás – a vasúti pályatest létesítéséhez homogén alépítmény kialakítását írják elő.

Másrészt a beépített STRAIL rendszer hazai, a Magyar Közút Zrt. által 2009. május 29-én jóváhagyott mélyépítő-ipari műszaki engedélye, azt írja elő, hogy ki kell szabályozni a vasutat, amihez megfelelő beton szegélyelemeket kell kiépíteniük. Ehhez egy speciális sablont is biztosít a gyártó. Ennek kiépítése szintén a teljes útszélességen egyidejű munkával jár. Végül, a zúzottkő tömörödéséből származó alakváltozások, „süllyedések” kiküszöbölésének munkálatai is a kiépülő sínpár teljes hosszának úgynevezett dinamikus stabilizátorral és szabályozógéppel való egységes kezelését igényli.

Az is elhangzott, hogy a megfelelő teherbírású alépítmény kiépítéséhez

A BURKOLAT FELSŐ SÍKJÁTÓL EGY MÉTERES MÉLYSÉGIG TALAJCSERÉT VÉGEZTEK, MEGERŐSÍTETTÉK AZ ALÉPÍTMÉNYI VÉDŐRÉTEGET, FELÉPÍTMÉNYI SZIVÁRGÓT ÉPÍTETTEK BE, ÉS MEGÉPÍTETTÉK A SZABVÁNYOS VASÚTI FELÉPÍTMÉNYT.

A kiépülő átkelőben a csatlakozó úton is nyolc-nyolc méteres szakaszon felújítják a kopóréteget mindkét irányban.

PaSKA TAMÁS SAJNÁLKOZÁSÁT FEJEZTE KI A LAKOSSÁG TÁJÉKOZTATÁSÁNAK ELMARADÁSÁT EREDMÉNYEZŐ HIBÁÉRT,

amelyet eszerint alvállalkozójuk követett el,

A TOVÁBBIAKRA NÉZVE, PEDIG AZ ÉRINTETTEK TÜRELMÉT KÉRTE.

Ugyanakkor fölhívta a figyelmet, hogy a kihelyezett táblák a vonatkozó szabványoknak megfelelően, sőt azt meghaladóan útbaigazították a közlekedőket, már amennyiben kellően odafigyeltek a jelzésekre.
Márpedig

KÖZLEKEDNI NEM RUTINBÓL, HANEM MEGFELELŐ ODAFIGYELÉSSEL SZABAD!
 

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

Még több friss hír

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 12. 10., 10:21
Két álnéven is hirdetést adott fel egy közösségi oldalon. Mindkettőben egy segéd-motorkerékpárt hirdetett eladásra. Még >>>
2024. 12. 10., 10:11
Elérkeztünk a tizedik adventi játéknaphoz. Cikkben található a furfangos vers! Még >>>
2024. 12. 09., 13:25
Ma a kilencedik adventi játéknap van. Cikkben található a furfangos vers! Még >>>
2024. 12. 09., 12:55
Több mint 414 forintról, 26 havi mélypontjáról lódult meg a magyar fizetőeszköz jegyzése az euróhoz képest, miután pénteken a Fitch hitelminősítő a vártnál kedvezőbb értékelést adott hazánk gazdaságának kilátásairól. Még >>>
2024. 12. 09., 12:00
A vevője buktatta le az árust, akiről kiderült: már korábban is körözték. Végül dulakodni kezdett az eljáró pénzügyőrökkel, így várhatóan hivatalos személy elleni erőszakért is felelnie kell. Még >>>
2024. 12. 08., 11:27
Elérkeztünk a nyolcadik adventi játéknaphoz. Cikkben található a furfangos vers! Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK