A városi képviselő-testület február 27-i ülésén ha alapvető változás nem is, de kisebb-nagyobb korrekció történt a polgármesteri hivatal szervezeti felépítésében, ennek megfelelően az önkormányzat és a polgármesteri hivatal működését szabályozó szervezeti és működési szabályzatban (SZMSZ). A régi SZMSZ toldozása foldozása helyett azt a jogi konstrukciót választották, hogy rendelettel új szervezeti és működési szabályzatot alkottak, amelybe a korábban külön kezelt Etikai Szabályzatot is beemelték. A hivatal létszámkerete a korábbi 59 főről 56 főre csökkent.
Azt már az aljegyzői álláshely meghirdetéséből sejteni lehetett, hogy a pályázat kiírása nem csupán személyi kérdésről szól. Jól gondolta tehát az, aki azon az állásponton volt, hogy ez csak a változás előszele lehet.
A pályázat sikeres volt, az új aljegyző március 1-jétől dr. Látó Anita, aki korábban a hivatal adócsoportját vezette, de ez a feladata – a polgármester indokolása szerint – a város saját bevételeinek stratégiai jelentősége miatt továbbra is megmarad, tehát az adócsoport közvetlen vezetői irányítás alá kerül.
Az előterjesztésből kiviláglik, hogy utoljára 2014-ben módosították az SZMSZ-t. A változtatást most azzal indokolták, hogy időközben módosultak a közigazgatási hatáskörök, és személyi változások is történtek.
Ennek megfelelően a jegyző javaslatára az új aljegyző, tehát dr. Látó Anita alá tartozik az adócsoport, amelynek nem lesz külön csoportvezetője. Ez a csoport tehát így osztály nélkül, önállóan dolgozik tovább, amit a város működését megalapozó, helyi saját adóbevételek fontossága igazol.
Egy új osztály jön létre Hatósági és Ügyviteli Osztály elnevezéssel, két csoporttal: titkársági csoport és hatósági csoport, de ez utóbbinak nem lenne önálló csoportvezetője.
Úgy tudjuk, ennek az osztálynak a vezetője a korábbi aljegyző, dr. Tóth-Kovács Ádám, a titkársági csoport vezetője Koch István. A Lakossági Ügyfélszolgálat helye és szerepe nem változik.
A Pénzügyi Osztály elnevezése és létszámkerete változatlan marad. Ebben már csak azért sem volt változás, mert az adócsoport eddig sem tartozott az osztály szervezetébe.
Ahogy beszámoltunk róla, a Városfejlesztési és Városüzemeltetési Osztálytól március 1-jétől a Kormányhivatalhoz, tehát nem a helyi járási hivatalhoz, hanem közvetlenül a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalhoz került az építéshatósági ügyek intézése. Fontos tudnivaló azonban, hogy ezeket az ügyeket továbbra is Kalocsán intézhetők, a Járási Hivatal épületében.
Ám ez a hatáskörelvonás alapjában nem rengette meg az osztály felépítését, maradt a jelenlegi osztály, a jelenlegi városüzemeltetési és városfejlesztési csoporttal. Továbbá külön egységként a 2 fős közterület felügyelet, közvetlenül az osztályvezető irányítása alatt.
A döntés értelmében a megújításra javasolt Etikai Szabályzat immár az új SZMSZ-be került.
A hivatal létszámkerete 59 főről 56 főre csökkent, de hogy ennek konkrétan mekkora összeg a pénzügyi hozadéka, az nem derült ki a hatáselemzésből. Mint megtudtuk, ez a megtakarítás gyakorlatilag beolvad a város alkalmazásában foglalkoztatott köztisztviselők béremelésébe.
A rendelettel elfogadott új SZMSZ szerint Kalocsán a hivatalban dolgozóknak július 1-je, a Közszolgálati Tisztviselők Napja munkaszüneti nap maradt.
A Fókuszban Podcast legújabb adásának vendége Dr. Török Lajos és Dr. Szakál Szabolcs, a Kalo-Vet Állatgyógyászati Központ tulajdonos ügyvezető-igazgatói, akikkel az ebek veszettség elleni oltásának fontosságáról és a májusra meghirdetett oltási akcióról beszélgettünk.