Úgy tudjuk, budapesti munkahelyükről tért volna haza annak a kisbusznak a nyolc utasa, amely jármű az M6-os autópályán szerda délután szenvedett tragikus balesetet. A balesetről napvilágot látott híradások közt előfordulnak egymással nem teljes összhangban lévő információk, a közösségi médiában is találgatások és vélt vagy valós értesülések kerültek nyilvánosságra, úgy a baleset okait, mint következményeit illetően. Mindez a szomorú tényen nem változtat: legalább három halálos áldozatot és több sérültet hagyott maga után a kalocsai munkásbusz balesetében.
A balesetről előbb hírben is beszámoltunk, később több hírforrás információit és a rendőrségtől és a mentőktől kapott hivatalos tájékoztatásokban közölteket egy nagyobb lélegzetvételű cikkben is összefoglaltuk.
A területileg illetékes Fejér Megyei Megyei Rendőr-főkapitányság közleményére hivatkozva megírtuk, szeptember 29-én 16 óra 45 perc körül eddig ismeretlen okból egy az M6-os autópályán Budapest irányából közlekedő gépjármű a 33-as kilométerszelvényében lesodródott az úttestről, majd szalagkorlátnak ütközött. A baleset során többen kiestek a járműből, két férfi a helyszínen életét vesztette, további hat utast pedig kórházba szállítottak.
A Blikk cikke szerint a kisbusz hídpillérnek – az autópálya-felüljáró pillérjének – ütközött, majd többször is megpördült. A katasztrófavédelem tájékoztatására hivatkozva azt írták, hogy három mentőhelikopter és hat mentőautó is érkezett a helyszínre, Ráckeresztúr közelébe.
Az Origo leírása szerint a kisbusz előbb a szalagkorlátnak, majd hídpillérnek ütközött.
A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője, Sebestyén Mária tájékoztatására hivatkozva azt írták, hogy este nyolckor még tartott a helyszínelés a baleset után, amelyben két férfi halt meg, ketten életveszélyes, ketten súlyos, míg ketten könnyű sérüléseket szenvedtek.
A Dunaújváros.com értesülései szerint az M6-os autópálya Pécs felé vezető oldalának ráckeresztúri lehajtójánál történt a baleset. A portál megírta, hogy munkásokat szállított kisbusz, amelynek vezetője – akiről később megtudtuk, hogy egy kalocsai fiatalember – vezetője elveszítette uralmát a gépjármű felett, a kisbusz felborult. A portál szerint feltehetően előzési manőver közben történt a baleset, amelyben a két elhunyt mellett, hárman életveszélyesen, hárman pedig súlyosan megsérültek. A dunaújvárosi portál szerint a hat sérültet a dunaújvárosi Szent Pantaleon Kórházba, a fővárosba, illetve Székesfehérvárra szállították.
Kérdésünkre a mentőszolgálat már két életveszélyes, két súlyos-életveszélyes és két súlyos sérült kórházba szállításáról számolt be. Amint később megtudtuk, és azt a rendőrségtől tisztázó kérdéseinkre adott válasza is megerősítette, a kórházban másnap egy harmadik utas is életét vesztette.
A rendőrségtől azt is megtudtuk, hogy az együtt utazók – a halálos áldozatok és a sérültek is, mindannyian 18-53 év közötti férfiak – kalocsaiak, illetve környékbeliek, lakóhelyük a Kalocsai járásban van.
Kérdések és ellentmondások a baleset körülményeit illetően
A híradások egy észe a hídpillérnek ütközést említ, más közlések csak szalagkorlátról írnak – de cikkünk közösségi megosztásai alatti hozzászólók egy része ezt is kétségbe vonja –, és különbség van a híradások közt sérülések súlyosságának megítélésében is.
Ez utóbbiban a mentőszolgálat tájékoztatását tekinthetjük hivatalos, mérvadó információnak.
Nem hivatalos forrásból azonban úgy tudjuk, hogy a baleset legfiatalabb érintettje már elhagyhatta a kórházat, sérülései nem súlyosak. Megjegyezhetjük ugyanakkor, hogy a helyszínen közrejátszhatott állapota megítélésében az őt ért érzelmi sokkhatás is.
Szintén nem hivatalos forrásból úgy értesültünk, hogy
A KÉT HELYSZÍNEN ELHUNYT SZEMÉLY USZÓDI ILLETŐSÉGŰ, A BALESET HARMADIK, KÉSŐBB A KÓRHÁZBAN ELHALÁLOZOTT ÁLDOZATA BÁTYAI ILLETŐSÉGŰ.
Értesülésünk szerint az egyik elhunyt, egy uszódi férfi 25 éves, a másik uszódi férfi 50 év körüli, a bátyai áldozat 45 év körüli életkorú volt.
Információink szerint a szerencsétlenül járt utazó társaság az az építőiparban tevékenykedő munkásbrigád, akik a piactér mellett gyülekeztek kora reggelenként, hogy együtt menjenek kisbuszukkal a munkavállalás földrajzilag változó helyszíneire, ezúttal a fővárosba, ahonnan hazafelé jövet történt a tragikus baleset.
Büntetőfékezés?
A közösségi médiában a baleset hírei kapcsán napvilágot látott vélemények között vannak olyanok is, amelyek szerint a jármű sofőrjét egy „büntetőfékező” késztette a később végzetes következményekkel járt manőverre: nagy sebességnél, hirtelen kellett fékeznie és félrerántotta a kormányt, ami jármű fölötti uralma elvesztéséhez vezetett.
Ezzel szemben a fentebb idézett híradások közt a Dunaújváros.com című portál „nem hivatalos, de megbízható” – vélhetően helyszíni információkra, szemtanúk elbeszélésére épülő – értesülésként elhibázott előzési manővert feltételez a baleset okaként (bár nem teszik egyértelművé, hogy ez a kisbusz előzött-e, vagy épp azt előzte valaki).
A hírt kísérő közösségi médiás kommentek közt találtunk olyant, amely önmagára helyszíni tanúként utaló hozzászóló ez utóbbit, a dunaújvárosi portál előzést említő verzióját erősíti meg.
Jelen pillanatban tehát továbbra is több bizonytalanság gátolja a történtek rekonstruálását. A baleset körülményeinek tisztázása a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság feladata lesz, akik jelenleg is szakértő bevonásával, büntetőeljárás keretében vizsgálják a baleset körülményeit.
AZ ELHUNYTAK SZERETTEINEK SZERKESZTŐSÉGÜNK EZÚTON NYILVÁNÍTJA KI RÉSZVÉTÉT, A SÉRÜLTEKNEK PEDIG MIELŐBBI, TELJES FELÉPÜLÉST KÍVÁNUNK!