2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 616.4 Ft/l   Dízel: 623.5 Ft/l   Írjon nekünk

TEIT-es polgármesterek tájékozódtak a Kalocsa-Paks Duna-híd építéséről

TEIT-es polgármesterek tájékozódtak a Kalocsa-Paks Duna-híd építéséről
Zsiga Ferenc  |  2022. 12. 07., 09:04

A kalocsai székhelyű, a Duna mindkét oldaláról településeket összefogó Társadalmi Ellenőrző Információs - és Településfejlesztési Társulás (TEIT) tanácsának tagjai, az egyes települések polgármesterei november 30-án a Kalocsa-Paks Duna-híd építési munkálatairól a hídépítés látogató központjában, majd az építkezés helyszínén tájékozódtak. A településvezetőket Wunderlich István Péter projektvezető fogadta és átfogó tájékoztatást adott a megaberuházás megvalósításának lépéseiről.

A Gáncs István, a TEIT alelnöke által vezetett csoportot Wunderlich István Pétert fogadta, majd miután az alelnök röviden ismertette a Társulás alakulásának célját és feladatait, a több diplomás mérnök közérthető, jól összefogott, képekkel illusztrált előadást tartott.

Az előadó a projekt születésével kapcsolatban elmondta:

A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-híddal kapcsolatos beruházás előkészítéséről a Kormány a1438/2015. (VI.30.) Korm. határozatában döntött.A beruházás a Kormány 226/2015. (VIII.7.) Korm. rendelete alapján nemzetgazdasági szempontból kiemeltjelentőségű közlekedési infrastruktúra beruházásnak minősül."Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzési eljárásai (Kalocsa-Paks új Duna-híd és kapcsolódó úthálózat):
1. 2015 – Új Duna-híd ellenőrző statikai számításának és tervellenőrzési feladatainak elvégzése
2. 2017 - Engedélyezési tervek, építési engedély
3. 2020.09.14. – Fővállalkozói szerződés megkötése
4. 2021.01.05. – Munkaterület átadás
5. 2024.05.31. – Műszaki átadás lezárása

A projektben, mint beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., fővállalkozóként a Duna Aszfalt Zrt. vesz részt. A projekt két fő részre bontható: 1. 512. sz. út. Új másodrendű főút kialakítása az51.sz. főút és az M6 autópálya között;2. 5124 sz. útÚj Észak-déli irányú összeköttetésPaks-Gerjen között, Paks-Gerjenösszekötő út létesítése.”- fejtette ki Wunderlich István Péter.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)
A galéria megtekintéséhez kattints a képre!
Forrás: KALOhírek


Az új Duna-híd számokban alcím részletezésekor elhangzott: Az új Duna-híd: 946 m (ártéri híd balpart: 220 m, mederhíd: 440 m, ártéri híd balpart: 286 m); Munkatér határolás szádlemezzel: ~7500m2 (bentmaradó- és kihúzásra kerülő szádlemez, őrfal, kéregelem); Szerkezeti cölöpök hossza: 2.380 fm (zagy furatmegtámasztásos cölöp, Ø 150 cm);
Szerkezeti beton mennyisége: ~32.000 m3 (betonacél mennyiség: ~ 4.000 t); Szerkezeti acél mennyisége: ~4.500 t (hídtartozékok és ferdekábelek: ~1.500 t, kiegészítő acélszerkezetek: ~1.000 t.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)
A galéria megtekintéséhez kattints a képre!
Forrás: KALOhírek


A folytatásban a terület előkészítés, próbacölöpözés, a vízen és szárazföldön történt technológiai felmérések, az acélszerkezet gyártás, majd az ártéri hidak térbeli összeállítása, azok szerelőterülete és helyszíni szerelése, az ezekhez kapcsolódó műszaki érdekességek kerültek bemutatásra. Az előadás izgalmas részletének bizonyult az ártéri hidak hossztolása, és a mederhíd szabadszerelése fejezetben bemutatott technológia, és technikai elemek, amely aztán az építkezés helyszínén látottak, hallottak alapján vált igazán érthetővé. Különösen azért, mert a Margit hídnál bekövetkezett vízi tragédiáról szóló híradásokból is ismert Clark Ádám önjáró úszódarut éppen munka közben, ideális munkakörülmények - szélcsend, alacsony vízállás, hajózási zárlat - mellett láthatták a polgármesterek.

Wunderlich István Péter előadásában meglehetősen nagy teret szánt a minőségbiztosítási és a munkavédelmi kérdéseknek. Mint elmondta, a hegesztések és az anyagok vizsgálatánál a legkorszerűbb eljárásokat alkalmazzák. A projekt megvalósítása során eddig egyetlen munkahelyi baleset nem történt. Valamennyi munkába állót minden nap szondáztatják, és akinél a harmadik alkalommal is alkoholos befolyásoltságot észlelnek, attól megválnak.

A résztvevők megtudták azt is, hogy a bal és a jobb parton folyó munkálatok készültségi foka közel azonos. A projektvezető szerint az építési munkálatok az ütemterv szerint haladnak, és a hídon – a terveknek megfelelően - 2024 májusától már közlekedni is lehet.

A helyszíni bejárásról búcsúzva Wunderlich István Péter felhívta a figyelmet, hogy a Kalocsa–Paks Duna-híd építési területét előre meghatározott menetrend szerint bárki meglátogathatja, ám ehhez előzetes regisztráció szükséges a paks_dunahid@dunaaszfalt.hu e-mail címen.

Wunderlich István Péter projektvezető prezentációja ezen a linken érhető el.

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-07-21 08:54:11
Július második hetében immár a második turnusát tartotta a Méhecskék SE Kalocsa egyik legnépszerűbb nyári, nem bentlakásos focitáborának, amely ezúttal is telt házzal üzemelt mindkét turnusában.

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 07. 25., 09:19
Hálózati meghibásodás miatt tapasztalható a vízszolgáltatás kimaradása. Már dolgoznak a hiba elhárításán. Még >>>
2024. 07. 23., 13:54
És ez csak Bács-Kiskun vármegye „termése”… Még >>>
2024. 07. 21., 18:54
A jövő hét végén már a közepes szintet is elérheti a pollenkoncentráció. Még >>>
2024. 07. 20., 09:43
Az állatok egyre gyakrabban támadnak emberre, ennek ellenére civil szervezetek tiltakoznak a törvény ellen. Még >>>
2024. 07. 19., 19:28
Az üzletvezető felismerte, a kecskeméti rendőrök pedig elfogták a tolvajokat. Még >>>
2024. 07. 19., 18:16
Itt megtudhatja, hogyan alakult folyóink vízállása szerdán. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK