A Portfolio Csoport a legsikeresebb és legkiemelkedőbb agrárgazdasági szereplőket idén is a Portfolio Agrárdíjakkal jutalmazta. 2021-ben az újonnan alapított az Év agrárinnovációja díjat a MyFarm Harta nyerte el, amelyet a vállalat alapítója és ötletgazdája, Kövesdi Gábor vett át. Kövesdi Gábor és családja már közel 30 éve gondozza a háztáji kertet a vetéstől az „aratásig”, szenvedélyük a minőségi zöldség és gyümölcs termesztése. Úgy gondolják, hogy céljaik eléréséhez, ahhoz, hogy minőségi mezőgazdasági termékek jussanak a családok asztalára, a gazdák sokéves tapasztalata és a fiatalok modern szemlélete segítheti hozzá. A MyFarm Harta weboldalán keresztül ki lehet választani a közelben élő gazdát, akinél „kertbérlők” lehetnek a vásárlók, majd online tudják követni, ahogyan a gazda és maga a természet dolgozik a kerten. Végezetül pedig saját otthonukban vehetik át a friss, 100 százalékig vegyszermentes zöldségeket és gyümölcsöket.
A Portfolio Csoport a legsikeresebb és legkiemelkedőbb agrárgazdasági szereplőket idén is a Portfolio Agrárdíjakkal jutalmazta. 2021-ben az Év agrárinnovációja díjat a MyFarm Harta nyerte el, amelyet a vállalat alapítója és ötletgazdája, Kövesdi Gábor vett át.
Kövesdi Gábor, a MyFarm Harta alapítója elárulta, hogy a megtermelt zöldségeket, illetve gyümölcsöket a szezonban minden héten, minden hónapban kiszállítják az előfizetőknek. Szezon előtt elő kell fizetni a kertre, és gyakorlatilag földet bérelnek a vásárlók, ami egy heti kosár esetén 8 négyzetmétert jelent. Földarányosan pedig minden héten megkapják az adott területen megtermelt zöldségeket, gyümölcsöket, amit a család valamelyik tagja visz házhoz az előfizetőknek – a szezon május és november között tart többnyire, időjárástól függően.
Fontos még, hogy teljesen vegyszermentes az egész kert, illetve minden terménynek legalább a 10%-át rászorulóknak visszük. Tehát ezt kapod így csomagba, hogy automatikusan jótékonykodsz is”- árulta el Kövesdi Gábor.
Hozzátette, hogy már gyerekkora óta látja, hogy hiába termelnek nagyon jó minőségű árut a gazdák – például zöldséget, gyümölcsöt, sajtot, füstölt árut stb. -, nehezen tudják eladni. Ha pedig nem tudják eladni vagy épp rossz áron adják tovább, veszteséges a gazdálkodás. Első évben közel 100 előfizetővel és 500-600 négyzetméteres kerttel indultak, de már akkor érezték, hogy sokkal nagyobb a kereslet, mint amit jó szívvel, jó minőséggel ki tudnak szolgálni, ezért a másik évben már dupla akkora lett a kertjük. Azóta pedig már van egy „boldog” tyúkfarmjuk, ahol a „boldog” tyúkok „boldog” tojást tojnak. Utána a hartai kolbászt és más termelők füstölt áruit is be tudták tenni a kosarakba. Idén viszont még nagyobbat léptek, megnyitották a lehetőséget más gazdálkodók számára is, amire közel 200-an jelentkeztek, végül 5 kertet vontak be a termelésükbe. Így az ország harmadát már le tudják fedni, de megállni továbbra sem szeretnének, sőt, még több kertet és terméket szeretnének a jövőben.
Nagyon fontos a személyes motiváció, hogy a személyes életünket is jobbá tegyük. Nem véletlenül van benne az elejétől kezdve a kötelező 10% jótékonyság is. Szeretnénk társadalmilag is nyomot hagyni és jó dolgot tenni mind a környezetünkért, mind a rászorulóknak segítve. Szeretnénk azt, hogy amit csinálunk, annak legyen hatása.
Forrás: agrarszektor.hu