2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 616.4 Ft/l   Dízel: 623.5 Ft/l   Írjon nekünk
   NAPI GYORS: 2024. március 30.
2024. 03. 30., 12:48
Budamobil Cargo-fejlesztés a fenntartható közlekedésért
A 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2020-00052 azonosítószámú, „Haszonjárművek felépítményének és alvázának tömegcsökkentése hibrid anyagpárosításokkal” című projekt a BUDAMOBIL CARGO Kft., a T.E.T.T. Mérnökiroda Kft. és a Neumann János Egyetem alkotta konzorciumban valósult meg.


Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által támogatott 920 880 210 Forint összköltségű projekt  megvalósításához a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal az NKFI Alapból összesen 616  563 683 Forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott Kedvezményezettek részére mely támogatásból  a BUDAMOBIL-CARGO Kft, mint konzorciumvezető 255 000 376 Forint, a T.E.T.T. Mérnökiroda  Kft., mint konzorciumi tag 169 880 795 Forint, a Neumann János Egyetem, mint konzorciumi tag 191  682 512 Forint összegben részesült. A támogatás intenzitása a projekt elszámolható összköltségének  66,95 %-a.


A járműipart formáló trendek fenntartható és a lokálisan zéró kibocsátású közlekedés irányába  mutatnak. Míg előbbi alapanyag- és technológiafejlesztéssel, valamint körforgásos gazdasági modellel,  addig utóbbi alternatív energialáncokkal igyekszik választ adni a felmerülő kérdésekre. A fenntartható  közlekedés záloga „egyszerű”: az el nem használt energia. Ez elérhető tömegcsökkentéssel. A  tömegcsökkentés azonban nem eredményezheti a jármű szerkezeti integritásának romlását, ezért a  megőrzés érdekében a gyártás során felhasznált anyagok a biztonság és a stabilitás fontos tényezőivé  válnak. A tömegcsökkentési trendek a tehergépjárművek és a vontatmányok terén is megfigyelhetők. 

Két éves kutatás-fejlesztés eredményeként, a konzorciumban ötvözve az iparvállalatok (BUDAMOBIL CARGO Kft. és T.E.T.T. Mérnökiroda Kft.) piaci, gyártási és marketing tapasztalatát az up-to-date  egyetemi kompetenciákkal (Neumann János Egyetem), mérnöki számításokkal és anyagtudományi  vizsgálatokkal innovatív termék és technológiai-tudásbázis jött létre. A projekt során célunk volt a  BUDAMOBIL-CARGO Kft. által gyártott pótkocsit alapul véve, valamint annak dimenzióit megtartva,  egyes részegységek tömegének akár 70%-os, míg a teljes pótkocsi tömegének 30%-os csökkenése. A  fejlesztés során a Neumann János Egyetem alkalmazott kutatási eredményei és ajánlásai alapján az  iparvállalatok új technológiát vezettek be a termelésükbe. A kompozit-technológiával készült  felépítmények gyártását a BUDAMOBIL-CARGO Kft. koordinálta, míg a segédberendezések, kisebb  részegységek kivitelezéséért a T.E.T.T. Mérnökiroda Kft. felelt. A kompozitok mellett növelt szilárdságú  acélok kerültek beépítésre elsősorban az alvázba az egyetem akkreditált méréseit követően, 

továbbfejlesztett kötéstechnológiával. A kitűzött célokat elérve létrejött egy ultrakönnyű pótkocsi  prototípus-sorozat, melyekben az általunk ismert piaci szereplők közül elsőként innovatív  anyagpárosításokat alkalmaztunk. Egy olyan magyar termék jött létre, amelyre nem volt példa a  tehergépjárművek területén. A prototípus neve: Composite Ultralight.

A projekt eredménye realizálódik a felhasználók szintjén, hiszen azonos szállított tömeg mellett a  vontató járművel jelentős üzemanyag megtakarítás, gumikopás érhető el. Több hasznos tömeg esetén  rendszeres szállítás mellett számottevően csökken az anyagmozgatás száma. Az eredménytermék a  felsorolt okok mentén jelentős nemzetgazdasági előnyöket jelenthet, hiszen csökkenő környezetterhelés  mellett növekvő produktivitás jellemzi.


Kapcsolattartók: 

BUDAMOBIL-CARGO Kft. 
Petrecz Zsolt – projektvezető  
tel: +36 78 462 433 
e-mail: petrecz@budamobil-cargo.hu

Neumann János Egyetem 
Dr. Kun Krisztián – Kutatócsoport vezető
tel: +36 76 516 486 
e-mail: kun.krisztian@nje.hu 

T.E.T.T. Mérnökiroda Kft.
Végh Tamás – ügyvezető
tel: +36 79 322 824 
e-mail: tett@tett.t-online.hu 

 

 

 

635
   TEGNAPELŐTTI GYORS
2024. 07. 25., 09:19
Vízhiány Kalocsán és Hartán
Hálózati meghibásodás miatt tapasztalható a vízszolgáltatás kimaradása. Már dolgoznak a hiba elhárításán. Még >>>
   2024. július 23.
2024. 07. 23., 13:54
Több mint négyezer gyorshajtó egy hét alatt
És ez csak Bács-Kiskun vármegye „termése”… Még >>>
2024. 07. 21., 18:54
Hamarosan kezdődik a parlagfűszezon
A jövő hét végén már a közepes szintet is elérheti a pollenkoncentráció. Még >>>

  Legfrissebbek most

  NÉPSZERŰ HÍREK