2021. 12. 01. szerda
Elza
: 367 Ft   : 323 Ft Benzin: 480 Ft/l   Dízel: 480 Ft/l   Írjon nekünk

Magyar csoda a Rózsaszín-tó patján – Kettős győzelem az Africa Eco Race-en

Magyar csoda a Rózsaszín-tó patján – Kettős győzelem az Africa Eco Race-en
Illés György Cinó  |  2020. 01. 20., 23:30

Két nap után összesítettben is az élen álltak, a harmadik napon viszont értékes perceket veszítettek, amin azonban egyáltalán nem bánkódtak: aznap sportszerűségükért dicsérték az afrikai „flúgos futam” táborában a dunaszentbenedeki Qualisport Racing háromtagú legénységét, ugyanis bajbajutott riválisaikat húzták ki a homok csapdájából. A folytatásban is magabiztosan versenyző alakulat a 2010-es diadal után másodszor is hazahozta az embert és gépet egyaránt próbára tevő rallyverseny kamionos trófeáját. Hab a tortán, hogy az összevont, autós-kamionos kategóriában is csak egyetlen egység férkőzött eléjük. És a non plus ultra: a kamionos kategória második helyén is magyar egység végzett, amely eredmény az összesítettben is dobogós helyet ért a versenyen újoncként induló Fazekas Motorsport csapatának.

Tegnap, vasárnap vehette át a Qualisport Racing a győzelmi trófeát Dakarban.

Nincs felemelőbb pillanat annál, mint győztesként átgurulni a célkapun Dakarban, a Rózsaszín tó partján! A Qualisport Racing kamionos egységének újfent megadatott: Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő a 2020-as Africa Eco Race kamionos kategóriájának győzteseként vasárnap élhette át a semmi máshoz nem fogható érzést" – írják a csapat Facebook-oldalán, ahol a verseny folyamán rendszeresen hírt adtak a történtekről. Arról a második napi részsikerről, amikor kamionos és összesített kategóriában is élen állt a csapat, már akkor hírt adtunk, ahogyan a győzelem hírével sem vártuk meg az országos sajtót, hanem Napi gyors rövidhírben beszámoltunk a diadalról.

Akkor azonban nem tértünk ki a kategória második helyét megszerző Fazekas Motorsport teljesítményére, akiknek sikeréről is nagyon sportszerűen beszámolt a csapat a győzelmük híre kapcsán Facebook profiljukon közzétett bejegyzésükben.

Fair play és ’Karma’

A versenytársak sikere fölötti öröm jelezte sportszerűségük azonban egyáltalán nem volt meglepő az után, hogy már a verseny harmadik napján is azzal szereztek nevet maguknak, hogy

ÉLEN ÁLLÓ ALAKULATTÓL SZOKATLAN SPORTTÁÁRSI SZOLIDARITÁSSAL, ÉRTÉKES PERCEKET VESZÍTVE SIETTEK VETÉLYTÁRSAIK SEGÍTSÉGÉRE, AMIKOR AZOKAT „MEGAKASZTOTTA” A SIVATAGI TEREP.

Erről a kalandjukról így számolt be a csapat a közösségi médiában:
„Mhamid és Assa között egy dűnés szakaszon megállt és kihúzta a homokban ragadt belga Igor Bouwens Ivecóját. Ezzel önfeláldozó húzást hajtottak végre! Hogy miért? A dunaszentbenedeki alakulat a második nap után – a verseny történetében először – kamionos alakulatként élre állt az autós-kamionos összesítésben, a sporttársi segítség után azonban visszacsúsztak az összevont értékelés 2. helyére. A Scania-alakulat mai remek teljesítményét jól szemlélteti, hogy a Bouwens-féle segítségnyújtás nagyjából 5 percet vett igénybe, de így is csupán 53 másodperccel állnak a 2. helyen az autók és a kamionok összevont értékelésében” – tudatták a nap végén.

Nagylelkűségüket a sors helyett a versenyt végül második helyen záró, szintén magyar kamionos egységtől kapták vissza néhány nappal később:

Az Africa Eco Race 8. szakaszának legnagyobb pillanata, csak most, csak itt, csak nektek: Fazekas Károly így rántotta ki a mauritániai dűnék fogságába esett Kovács Miklóst, aminek köszönhetően az egész tábor a két magyar Scania-egységről beszél!” – így vezették be a mentőakcióról készült, a közösségi médiában közzétett videójukat [alatta a cikk folytatódik!]:

 


Ezen a napon „a magyar Scaniáktól volt hangos Mauritánia” – a Qualisport Racing és a Fazekas Motorsport egységei főszerepet játszottak a 2020-as Africa Eco Race 8. szelektív szakaszán, a terepralis berkekben fogalomnak számító mauritániai Tidjikja térségében” – írták napi beszámolójukban, amelyben részletesen megosztották szurkolóikkal a kalandos futamon történteket.

De haladjunk sorjában!

Mégpedig onnantól kezdve, hogy a verseny harmadik napján, január 9-én a föntebb ismertetett, fairplay-díj gyanús húzásukkal a második helyre „csúszott vissza” a benedeki csapat. Joggal mondjuk, hogy visszacsúsztak, ugyanis, amint emlékezetes, egy nappal korábban, a második szakasz végén – bravúros módon – még az autós-kamionos összetett tabellán is élre sikerült állniuk.


A negyedik versenynapon végképp nem szegődött a Qualisport legénysége mellé a szerencse:

A JANUÁR 10-EI SZAKASZON TÖBB DEFEKTJÜK IS VOLT.

Ennek ellenére a harmadik helyen zárták a futamot kategóriájukban, ami akkor elegendő volt arra, hogy megőrizzék második helyüket az összesített mezőnyben.

Marokkó letudva!

Az ötödik, egyben utolsó marokkói versenynapon Smara és Dakhla között 473 kilométeres mért távon, a tempós, Nyugat-szaharai terepen a nap harmadik legjobb kamionos idejét érték el, az összevont értékelésben pedig a napi ötödik helyre volt elég.

Képgaléria megtekintése (22 db kép)

Forrás: QualisportRacing / Facebook


Összesítésben

A QUALISPORT RACING TRIÓJA A KAMIONOS KATEGÓRIÁBAN A MÁSODIK, AZ AUTÓS-KAMIONOS ÖSSZEVONT ÉRTÉKELÉSBEN PEDIG A NEGYEDIK POZÍCIÓBÓL VÁRTA A PIHENŐNAP UTÁNI FOLYTATÁST.

Nem sikerült rosszul, de szívem szerint ezt a szakaszt én most kihagytam volna, úgy, ahogy van. Tényleg olyan volt, mintha autópályán mentünk volna, végig nagy sebességgel, szinte mindenhol padlógázzal jöttünk. Nagyon csúszott, a kanyarokban száznegyvennél borzalmasan nehéz volt kordában tartani az autót. A múltban errefelé adódtak gondjaink, ezért most nagyon odafigyeltünk arra, nehogy túlzásba essünk, de még így is eléggé veszélyes volt ez a szakasz” – nyilatkozta a nap végén Kovács Miklós pilóta, aki az eredménnyel ugyan elégedett volt, de már éppen idejét érezte a másnapi pihenőnapnak, különös tekintettel arra, hogy az után kezdődött – amint Kovács fogalmazott:

A verseny érdemi része: Mauritánia, borzasztó sok homokkal és dűnével

Hogy mire számítunk ott? További komoly csatákra és arra, hogy a tapasztalat sokat nyom majd a latba… – tekintett előre, a folytatásban rájuk váró megpróbáltatásokra a pilóta.

Érdekesség, hogy a másik sikeres magyar kamionos egység ekkor, az ötödik versenynap után még csak negyedik volt a kamionok között, az összevont értékelésben pedig csupán a hatodik helyen tanyázott – innen nézve különösen szép eredmény a végül elért  helyezés.

Tartalmas pihenő után erős folytatás

Múlt hétfőn, a hatodik versenynapon – az első mauritániai szelektív szakaszon – egy pozíciót sikerült javítaniuk korábbi helyezésükön.
Talán az is segítette a csapatot ebben a sikerben, hogy a vasárnapi pihenőnapjukat igazán tartalmasan töltötték: amíg az asszisztencia-stáb szervizelte a Scania Qualisport Torpedót, addig Kovács Miklós pilóta gulyáslevest főzött és az Atlanti-óceánban is megmártózott.


Az első mauritániai szelektív szakaszon annak ellenére is jó eredményt sikerült elérniük, hogy a határátlépést követő első futás során váratlan technikai nehézségekkel kellett szembenézniük. A stáb valamilyen elektronikai meghibásodásra gyanakodott, ugyanis a járgány végsebessége és ereje is elmaradt a szokásostól, ám még így is a nap harmadik legjobb eredményét érték el az összevont értékelésben, a kamionok között pedig a másodikak lettek.

A TECHNIKA ÖRDÖGÉNEK MESTERKEDÉSE ELLENÉRE ÍGY MÉG JAVÍTOTTAK IS EGY HELYET AZ AUTÓS-KAMIONOS ÖSSZEVONT ÉRTÉKELÉSBEN, AHOL HAT VERSENYNAP UTÁN A HARMADIK HELYEN ÁLLTAK

az éllovas Bouwensék és a Martin-család mögött: előbbiektől 16, utóbbiaktól 10 perccel voltak elmaradva.

Sajnos ezen a napon az autósok között induló Varga Imre, Toma József párosról a szelektív szakasz rajtja felé vezető összekötő során rossz hírek érkeztek: a BMW X6 RR motorja rakoncátlankodni kezdett, ami miatt a csapat Facebook-oldalán azt valószínűsítette, hogy emiatt feladni kényszerülnek a versenyt.

Bátrak szerencséje

Képgaléria megtekintése (22 db kép)

Forrás: QualisportRacing / Facebook


Az előző napi technikai gondokat a különítmény szervizcsapata Ács László fedélzeti szerelő irányításával az éjszaka megoldotta, így

A SCANIA QUALISPORT TORPEDO SZÁRNYALT A DŰNÉKEN, RÁADÁSUL CZEGLÉDI PÉTER NAVIGÁTOR IS REMEKELT.

Ugyanakkor, amíg a dunaszentbenedeki alakulat hibátlanul teljesítette a távot, addig

A FŐ RIVÁLISOK RONTOTTAK:

A belga Igor Bouwens kamionos egysége, valamint az autós Patrick és Lucas Martin is kihagyott egy útpontot, amiért 15 perces büntetés járt.
Így

HIÁBA VÉGEZTEK A MIEINK ELŐTT, A NAPI ÉRTÉKELÉSBEN A QUALISPORTÉ LETT A LEGJOBB EREDMÉNY AZ AUTÓS-KAMIONOS MEZŐNYBEN.

„Ingaeffekt” – Negyedórás „bünti” két nappal a verseny vége előtt

Az Adizine és Tidjikja közötti szakasz az afrikai tereprallyk történetében legalább olyan prominens helyet foglal el, mint Monaco a Forma-1 históriájában.

Kovács Miklós és társai egy ilyen szakaszon szárnyaltak a Scania Qualisport Torpedóval: néhány óráig az övék volt az első hely az autós-kamionos összevont értékelésben, azonban a sportfelügyelői testület esti ülésén megállapította, hogy

EGY ÚTPONT KIMARADT, AMIÉRT 15 PERC IDŐBÜNTETÉST KAPOTT A CSAPAT.

Ezzel az összevont értékelésben nem az első, hanem a második helyen zárták a versenynapot, az összesítésben viszont maradtak a második helyen a Mercedesszel versenyző francia apa-fia páros, Patrick és Lucas Martin mögött.

Kovács Miklós ezt a napot kissé fáradtan, de töretlen jó kedéllyel értékelte a csapat esti videós összefoglalójában:


„Mese nincs, velük volt a Jóisten!”

– így kommentálta a csapat az utolsóelőtti időmérő napon történteket, ugyanis még aznap is váratlan akadályokkal kellett megküzdenie a Qulisport Race alakulatának: elszállt a turbónyomás, ami miatt drasztikusan lecsökkent a „Torpedo” ereje, defektet is kaptak, ráadásul homokvihar is nehezítette a versenyzők dolgát – ez utóbbi miatt végül a balesetveszélyre hivatkozva fél távnál le is fújták az aznapi futamot a versenybírák. Tulajdonképpen ez volt a csapat szerencséje a szerencsétlenségben.

A történtek után a pilóta derekas helytállást ígért az utolsó, valódi téttel bíró versenynapra, de reális célként nem a győzelmet, hanem a dobogós helyet jelölte meg:


Az utolsó valódi kihívás a 187 kilométeres Idini – St. Louis futam volt, az azt követő, legutolsó szakasz ugyanis már csak amolyan örömfutam, igazi tét nélkül.
Ez az utolsó tényleges versenynap fölülmúlta Kovács Miklós várakozásait, ugyanis nem csak a dobogót siekrült elérniük, hanem kategóriájukban annak legfelső fokára állhattak, és összesítettben is csak picit lejjebb...

Fantasztikus érzés, hogy sikerült újra győzni, túlzás nélkül ez a legnagyszerűbb pillanat számomra. Ezen az utolsó gyorson nyomtuk, ahogyan a csövön kifért, de odafigyeltünk, hogy ne hibázzunk, mert arra azért elég volt ez a 187 kilométer, hogy sokat bukjunk rajta, akár mindent”– nyilatkozott a nap végén Kovács Miklós.


A Finálé

A diadal ténye tehát már az utolsóelőtti napon, a 11. szelektív szakasz céljában eldőlt:

A ZÁRÓNAPON MÁR CSAK EGY 22 KILOMÉTER HOSSZÚ DEMONSTRÁCIÓS SZÁGULDÁS VÁRT A CSAPATOKRA AZ ATLANTI-ÓCEÁN PARTJÁN,

amelynek célja a tereprallys berkekben kultikus helyszín, a Dakar melletti Rózsaszín-tó.
Ott került sor a nagyszabású díjkiosztó ceremóniára és a díjátadóra is.

A QUALISPORT RACING LEGÉNYSÉGE A CÉLCEREMÓNIÁN EGYÜTT ÜNNEPELT A FAZEKAS MOTORSPORT ALAKULATÁVAL, AKIK AZ AFRICA ECO RACE ÚJONCAIKÉNT SZINTÉN CSODÁLATOS EREDMÉNYT PRODUKÁLTAK.

Fazekas Károly pilóta, Csákány Péter fedélzeti szerelő és Horn Albert navigátor több szakaszgyőzelmet arattak a viadal során, a végelszámolásnál pedig

A KAMIONOS KATEGÓRIÁBAN A MÁSODIK, AZ AUTÓS-KAMIONOS ÖSSZEVONT ÉRTÉKELÉSBEN PEDIG A HARMADIK HELYET SZEREZTÉK MEG.

„Földijeink” ennél még ragyogóbb eredménnyel térhetnek haza:

A DUNASZENTBENEDEKI QUALISPORT RACE KÜLÖNÍTMÉNYE A KAMIONOS KATEGÓRIÁBAN ELSŐ HEYZÉST ÉRT EL A RALLY SPORT LEGEMBLEMATIKUSABB VERSENYEINEK EGYIKÉN.

Képgaléria megtekintése (22 db kép)

Forrás: QualisportRacing / Facebook


Szeretnék gratulálni Fazekas Karcsi barátomnak, aki első próbálkozásra végigcsinálta ezt a borzalmasan nehéz versenyt és nagyszerű eredményt ért el. Úgy gondolom, hogy a lehetőségeinkhez mérten hozzájárultunk a magyar autósport hírnevének öregbítéséhez!” – értékelt Kovács Miklós pilóta, amivel ki tudna most vitába szállni?

Osztoznak a sikerben

A Kovács Miklós, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő alkotta versenytrió számára a 2020-as, tizenkettedik alkalommal megrendezett Africa Eco Race-en

A CSAPAT SZERVIZKAMIONJÁNAK LEGÉNYSÉGE, VÁRDA FERENC, FELNAGY MÁTÉ ÉS BOGNÁR JÓZSEF, VALAMINT MÉSZÁROS SÁNDOR CSAPATVEZETŐ BIZTOSÍTOTTA A HÁTTÉRTÁMOGATÁST.

Képgaléria megtekintése (22 db kép)

Forrás: QualisportRacing / Facebook


Túlzás nélkül merem állítani, hogy ennél felemelőbb pillanatban még nem volt részem. Az első pillanattól az utolsó élveztük, még a legnehezebb momentumokat is. A versenytársak is gratuláltak, a főszervező Jean-Louis Schlesser is dicsérte az egész csapatot” – nyilatkozta Kovács Miklós a verseny befejezése után, nem mulasztva el, hogy köszönetet mondjon úgy a csapat háttérstábjának, mint a támogatóknak és a csapat lelkes szurkolótáborának.

A Qualisport Racing összes munkatársa kőkeményen dolgozott ezért a csodálatos eredményért. Hálás vagyok nekik, valamint a támogatóinknak is, akik lehetővé tették, hogy részünk legyen ebben a csatában. Köszönjük mindenkinek odahaza azt a temérdek biztatást, amit kaptunk. Bátran merem állítani azt is, hogy a szurkolás sokat hozzátett a csapat lendületéhez!” – értékelt a pilóta.

Nem is maradt más hátra, mint a díjkiosztás felemelő aktusa-
Nézzék meg a csapat díjkiosztó ceremóniáról készült felvételeit, amelyeket önálló Napi gyors cikkünkben teszünk közzé!

A QUALISPORT RACE TEAMJÉNEK SZERKESZTŐSÉGÜNK EZÚTON GRATULÁL, AZT KÍVÁNVA, HOGY A TOVÁBBIAKBAN IS MINÉL TÖBB HASONLÓ EREDMÉNNYEL ÖRVENDEZTESSÉK MEG SZŰKEBB ÉS TÁGABB PÁTRIÁNK AUTÓ-MOTOR SPORT IRÁNT ÉRDEKLŐDŐ SZURKOLÓTÁBORÁT!

Képgaléria megtekintése (22 db kép)

Forrás: QualisportRacing / Facebook




A felhsznált fotók és videók a Qualiport Racing felvételei!
Forrás: Facebook

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

videok  legfrissebb videók

2019. 08. 09., 11:29
Terefere Pécsi Viviennel. Interjúalanyaink: kalocsai kötődésű, tehetséges fiatalok. Téma: vágyak, álmok, tervek, alkotások, aktualitások. Viven első beszélgetőtársa 18 éves koráig élt városunkban, amelynek közvéleménye röplabdacsapatunk erősségeként ismerhette meg őt. De mi van vele most, egy jó évtized után? Meg fognak lepődni!

Még több friss hír

2021. 11. 27., 14:25
A kalocsai Török „Töce” Tibor, A-MAFOSZ-fotóművész 16 éves pályafutása legeredményesebb évét zárta. A fotográfus 2021-ben 30 díjat nyert. A több mint 150 kiállításra javasolt képe négy földrészen és 20 különböző országban került bemutatásra. A pályázatokon díjazott képeinek 90 százaléka Kalocsán és annak vonzáskörzetében készült!
2021-11-26 08:05:04
Két napja, a közmeghallgatáson még hiányolták, máris megnyílik a kalocsai Infopont. Az iroda napi nyolc órán át tart majd nyitva. Feladatai között szerepel a turizmus kiszolgálása, kulturális és más rendezvények népszerűsítése és belépőjegyek árusítása, tájékoztatás, valamint az önkormányzattal való kapcsolattartásban is segítséget nyújt.

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2021. 11. 30., 20:27
Dulakodás közben még az áruvédelmi-kaput is kidöntötték, amivel több százezer forint kárt okoztak az üzletnek. Még >>>
2021. 11. 30., 15:26
Úgy tudjuk, a motoros sérülései súlyosak, őt a tűzoltók szabadították ki a munkagép alól. Még >>>
2021. 11. 30., 13:37
A Mikulás természetesen idén is ellátogat Kalocsára. Még >>>
2021. 11. 30., 11:12
Iszonyú látványos és elképesztően izgalmas lett a League of Legends videójátékból készült sorozat Még >>>
2021. 11. 30., 11:04
A datolyaszilva ízletes és egzotikus gyümölcs, nemcsak édes és finom, hanem számos egészséges hatása is van, a szem egészségének védelmétől az anyagcsere javításáig. Különböző kultúrákban már évezredek óta ismerik és fogyasztják, és többek között az istenek gyümölcsének is nevezik. Még >>>
2021. 11. 30., 11:01
Advent második vasárnapján, december 5-én Rudolf Péter és Kálloy Molnár Péter Kövek a zsebben című, nagysikerű darabot nézhetik meg az érdeklődők! Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK

  kiemelt hírei

hirdetés