A város és a Bajai Szakképzési Centrum angol nyelvtanárai körében kiemelkedő érdeklődés kísérte az országos ismertségre szert tett Kelemen Ferenc, teacher trainer (tanárképző tréner) gyakorlati módszertani előadását, amelyet a Bajai SZC Kalocsai Dózsa György Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma intézményben április 17-én délelőtt tartottak. Az angoltanárok részére szervezett, bemutatóórával egybekötött foglalkozáson Kelemen Ferenc többek között arra mutatott példákat: milyen modern interaktív ötletekkel lehet fokozni a diákok érdeklődését az angol nyelv tanításakor, milyen eszközökkel lehet erősíteni az élményszerű nyelvtanulást. A konzultációval végződő bemutató órán azokra a felvetésekre is keresték a választ: miként érhető el, hogy a diákok az angol nyelv tanulását életük és szórakozásuk részeként lássák.
Az angol szakos tanárok tanítási kelléktárának bővítéséről szólva az Oxford University Pressnél másfél évtizedes tapasztalatot szerzett Kelemen Ferenc, a Baker Street trénere portálunknak elmondta: Romsics Klára tanárnőhöz fűződő jó kollegális kapcsolat révén nem először jár Kalocsán. A bemutató órán azokkal az új kommunikatív technikákkal dolgozik, amelyek például újat jelentenek az idei érettségin. Ilyen a pénzügyi világ, és hogy erről hogyan lehet alsó középszinten beszélni. Mint mondta, ennek tapasztalatait az óra végén mindenképpen érdemes lesz a kollégáival megbeszélni.
Kelemen Ferenc az új nyelvtanítási technikákról szólva hozzátette: ezek a technikák nem is annyira újak, legfeljebb elfelejtődtek. Ennek szellemében legfontosabb, hogy a tanuló legyen a központban, és ne minden információ a tanártól érkezzen hozzá. Inkább a diákok próbáljanak utána járni dolgoknak.
A tréner szerint ezt a folyamatot jól segíti, hogy ma az angol nyelv megkerülhetetlenné vált. A diákok egyes támákban való elmélyedése történhet a tanórán, de azon kívül is. Tanórán kívül is lehet hatékony, hiszen az angol nyelv olyan, hogy szinte nem lehet menekülni előle, mindenhol ott van, a diákok már egy kis odafigyeléssel nagyon sok tudás birtokába kerülhetnek.
A tréner elmagyarázta: az úgynevezett „fordított osztály” elnevezésű oktatási módszer mögött az áll: a tanár nem közvetlenül mondja el, mi az új információ. E helyett készít egy videót, amelyhez feladatokat ír. A diákok a videót megnézik, majd válaszolnak a feladatsorra. A tanár az órán már csak ezeket ellenőrzi és gyakoroltat, és gyakoroltat.
Kelemen Ferenc annak a véleményének adott hangot: ez utóbbiban látja ennek a módszernek a nagyszerűségét, ugyanis így az órán arra marad idő, amire korábban a legkevésbé, azaz a gyakorlásra.
Kelemen Ferenc korszerű tanítás melletti elkötelezettségéről talán egy korábban megfogalmazott gondolata árulkodik a legjobban: Tanítani jó! Mi érhet fel azzal az örömmel, amikor azt tapasztaljuk, valaki a mi közreműködésünkkel lassan-lassan új „arcot” ölt magára azáltal, hogy gondolatait, érzéseit nem csak magyarul képes kifejezni. Mi ez, ha nem igazi, kreatív értékteremtő munka?
Az oldal támogatója a Hufbau-Akker szaküzlet. További akciós termékekért ide kattints!