Itt az ideje, hogy az általános iskolát befejező diákok eldöntsék: merre tovább, de a hetedikeseknek is érdemes már most elgondolkodniuk erről, hogy jövőre könnyebben tudjanak választani. Ebben segítik őket a középiskolák nyílt napjai – köztük a múlt szombaton a Szent István Gimnáziumban megtartott rendezvény –, amelyeken az adott intézményben folyó munkával, a tanárokkal, az iskolával és felszereltségével ismerkedhetnek az érdeklődő diákok, és megtudhatják, hogy milyen végzettséggel, tudással ruházhatják föl őket az egyes iskolák, hogyan készítik föl őket a néhány évvel később esedékes életpálya-választásra. Portálunkat Grabiczáné Fekete Zsuzsanna tájékoztatta portálunkat a nyílt nap menetéről.
A Kossuth és a Dózsa Szakgimnázium és Szakközépiskola novemberben megtartott nyílt napjáról már korábban beszámoltunk, a Szent István Gimnázium nyílt napjára pedig programajánlónkban igyekeztünk fölhívni az érintettek figyelmét.
A rendezvény Perity Lajos intézményvezető megnyitójával vette kezdetét, aki bemutatta az iskolát, tájékoztatott annak tanulóifjúsága tanulmányi, valamint felvételi eredményeiről, majd felvázolta a nyolcadikosok számára közelgő feladatokat, kitérve a december 6-i jelentkezési határidőre, valamint a január 18-i felvételi dolgozat megírásával kapcsolatos tudnivalókra, valamint a középfokú intézményekben való továbbtanulás egyéb lehetőségeire.
A továbbiakban Varga Soma és Kecskés Zsófia a diákok szemszögéből igyekezett bemutatni az iskolában folyó eseményeket, kivetített fotók segítségével idézve föl a gimnáziumi hétköznapokat, közösségi programokat.
Az iskola előadó termeivel, szemléltető eszközeivel bemutató órákon ismerkedhettek az érdeklődők.
E témákban láthattak-hallhattak bemutató órákat a patinás intézmény nyílt napján részt vevő nyolcadikos és hetedikes diákok, akik a bemutató órák végeztével visszatértek a megnyitó helyszínére, a díszterembe.
Ott immár szakirányok szerint helyezkedtek el a gimnazisták és tanáraik, hogy a személyes beszélgetések során igyekezzenek minden kérdésre válaszolva megkönnyíteni a döntést az általános iskolások és szüleik számára arról, hogy hol tanuljak tovább a gyerekek a nyolcadik után.