2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 616.4 Ft/l   Dízel: 623.5 Ft/l   Írjon nekünk

Féléves késés a MÁV-nál? Mivaaan?! – Nyugi, csak a sorompó (ügye) állt, illetve húzódott el, miközben a vonatok jönnek-mennek

Illés György Cinó  |  2018. 08. 08., 10:45

Már a tavalyi közmeghallgatáson is szóba került a Paksi köz és a Glencore vasúti pályájának kereszteződésébe telepítendő régen várt fénysorompó ügye, amikor dr. Bálint József beszámolt az átkelő fejlesztésére a Glencore, a MÁV és Kalocsa városa közti egyeztetésekről. A kivitelezés időpontját már ki is tűzték tavaszra, de a beruházás nem indult el. A legutóbbi testületi ülésen a polgármester bejelentette: ősszel megvalósul a közlekedés biztonságát és a környékben lakók nyugalmát egyaránt szolgáló fejlesztés.

Konzorciális megállapodás megkötéséről határozott a kalocsai önkormányzati képviselő-testület legutóbbi ülésén a Paksi-közi vasúti átkelőhely fénysorompójának létesítésére a MÁV és a Glencore részvételével. A mostani döntés nyomán megkötendő konzorciális megállapodás nyomán őszre megvalósulhat a régen várt fejlesztés.

Amint a MÁV tájékoztatása alapján azt tavaly év végén megírtuk, az átkelőhely fejlesztésének kiviteli munkáit már ez év tavaszára tervezték.

A késedelem okairól nem esett szó, csak annyit jegyzett meg a kérdés tárgyalása során a polgármester, hogy nem a város hibájából csúsztak el a munkálatok. Így csak találgatni tudunk, azonban a fő okok közt bizonyára az építőipari kapacitások lekötöttsége, valamint a financiális háttér megteremtésének időigénye szerepelhet.

A tavaly év végén még 40 millióra becsült összköltség mostanára 57 millió forintra kúszott föl, ami valószínűleg az építőipari költségek általános emelkedésével és a kapacitásokért folyó versennyel, illetve a beszerzendő berendezések árának növekedésével magyarázható.


Forrás: KALOhírek

A kalocsai városházán sürgősséggel tárgyalt napirend bevezetőjeként Bálint József által elmondottakból kiderült: a konzorcium a feladatok és költségek megosztására irányul – abból

KALOCSA VÁROSA MINTEGY 7,8 TIZED MILLIÓ FORINT ÉRTÉKŰ RÉSZT VÁLLALT,

ami különböző táblák kihelyezéséből, illetve a csatlakozó közterületek rendezéséről áll.
Azonban dr. Angeli Gabriella kérdésére válaszolva azt is elmondta a polgármester, hogy ez az összeg „elméleti” – vagyis eredetileg nem kalkulált költségvetési terhet nem jelent –, mivel a közút fenntartói feladatok ellátására elkülönített költségvetési előirányzatból, illetve az elkölthető tartalékkeretből a feladat elvégezhető, illetve részben beilleszthető a város közmunka programjába.
A dr. Bálint József által elmondottakból az is kiderült, hogy

A FÖNNMARADÓ KÖLTSÉGET A GLECORE ÉS A MÁV 1/3–2/3 ARÁNYBAN OSZTJA MEG,

és hogy a városnak ez a vállalása tette lehetővé, hogy a beruházás ne haladja meg a közbeszerzési értékhatárt. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy ez további késedelmet és a járulékos költségek növekedését eredményezné.

A körülbelül egy hónaposra tervezett beruházás kivitelezési munkáira tehát zárt, egyszerűsített közbeszerzést folytatnak le, azaz „háromajánlatos”, meghívásos pályázatot írnak majd ki, azonban

A LEHETSÉGES KIVITELEZŐK KÖRE EGYÉBKÉNT IS SZŰK VOLNA,

hiszen amint arra a tavaly decemberben adott válaszában a MÁV felhívta figyelmünket:

A MUNKÁT CSAK MEGFELELŐ AKKREDITÁCIÓVAL RENDELKEZŐ CÉG VÉGEZHETI EL A KÖZBIZTONSÁG SZAVATOLÁSA ÉRDEKÉBEN.

A kivitelező kiválasztása a konzorciumi szerződés aláírása után azonnal megindul, és

A FÉNYSOROMPÓ MÉG AZ ŐSSZEL MEGÉPÜL, MAJD MÉG EBBEN AZ ÉVBEN ÁTADÁSRA IS KERÜL

– mondta a polgármester Angeli Gabriellának a várható időzítést firtató kérdésére.
Végül 11 igen szavazattal, egy képviselő távollétében egyhangúlag elfogadták a konzorciumi szerződés megkötésére a polgármestert felhatalmazó javaslatot.

Az is elhangzott, hogy a másik két fél már aláírta a szerződést, így annak érvényre emelkedéséhez már csak Kalocsa polgármesterének aláírása hiányzott.
Azonban ezt dr. Bálint József a KALOhírek kérdésére tegnap módosította, miszerint a Glencore illetékesének aláírása még hiányzik a megállapodásról, amely azonban szóban már megköttetett, így a polgármester várakozásai szerint napokon belül hivatalosan is megszülethet a kontraktus.

Zajcsökkenésben reménykedünk 

Amint korábban megírtuk, a pályaszakasz sebessége 30 Km/h lesz a továbbiakban, és az átkelő megépülése folyamatos áthaladást tesz lehetővé a vonatok számára – vagyis rövidebb ideig tart majd a hanghatás. Ez azért is jó hír, mivel a reptéri lakótelepen élőket zavaró zajok közül a legintenzívebb hatást épp a fékezés miatt csikorgó kerekek és egymásnak csattanó ütközők keltik. 

Ennek az átkelő kiépítésével tehát remélhetőleg vége, így a várakozások szerint nemcsak rövidebb ideig, hanem 

kisebb zajjal is járnak majd a vonatok 

az egykori szovjet lakótelep sarkában található vasúti átkelőhelynél, miközben az autósok is nagyobb biztonságérzettel közelíthetik meg a fénysorompóval irányított vasúti átkelőt.

Az oldal támogatója a Hufbau-Akker szaküzlet. További akciós termékekért ide kattints!

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-07-21 08:54:11
Július második hetében immár a második turnusát tartotta a Méhecskék SE Kalocsa egyik legnépszerűbb nyári, nem bentlakásos focitáborának, amely ezúttal is telt házzal üzemelt mindkét turnusában.

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 07. 25., 09:19
Hálózati meghibásodás miatt tapasztalható a vízszolgáltatás kimaradása. Már dolgoznak a hiba elhárításán. Még >>>
2024. 07. 23., 13:54
És ez csak Bács-Kiskun vármegye „termése”… Még >>>
2024. 07. 21., 18:54
A jövő hét végén már a közepes szintet is elérheti a pollenkoncentráció. Még >>>
2024. 07. 20., 09:43
Az állatok egyre gyakrabban támadnak emberre, ennek ellenére civil szervezetek tiltakoznak a törvény ellen. Még >>>
2024. 07. 19., 19:28
Az üzletvezető felismerte, a kecskeméti rendőrök pedig elfogták a tolvajokat. Még >>>
2024. 07. 19., 18:16
Itt megtudhatja, hogyan alakult folyóink vízállása szerdán. Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK